Posts mit dem Label انواع گوشت قرمز werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label انواع گوشت قرمز werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

11. Januar 2017

پست تصویری ( دلمه برگ مو )

سلام بعد از مدتهاااا دوری خوبیدددد گفتم یه سری به اینجا بزنم دلم برای وبلاگم سوخت کلی گرد و خاک گرفته راستش کلی پست جدید  در دست دارم ولی متاسفانه فعلا فرصتی برای نوشتن و آماده سازیش ندارم فقط برای اینکه اینجا ازخاک خوردن بیرون بیاد یک پست تصویری میذارم و به زودی با کلی دستورهای جدید بر میگردم شاد باشید لبخند فراموش نشود . 😗








19. August 2016

دوباره کتلت عزیز :)



فکر میکنم کتلت جز اون دسته از خوراکهاست که همه دوستش دارند هم داغش سر گاز موقع سرخ کردن خوشمزه هست و هم  سردش وقتی صبح از یخچال بیاری سر میز و به عنوان صبحانه نوش جان کنی قبلا دستور کتلت رو در وبلاگ داشتم و اینکه همیشه با سیب زمینی پخته درست میکردم اینبار نیمی از سیب زمینی ها رو پخته و نیمی رو خام زدم یک عدد هویج کوچک در مواد رنده کردم و مقدار کمی آرد نخودچی و بقیه مواد هم که مانند قبل نتیجه بسیار خوشمزه و مورد پسند بود این پست برای یاد آوری به خودم نوشته شد اگر مقدار ها رو دقیق نگفتم به همین دلیل میباشد روز و روزگارتون خوش


22. Juli 2016

همبرگر خانگی



همبرگر هم یکی دیگه از مورد علاقه های شدید من هست برگر انواع مختلفی داره سبزیجات مرغ ماهی و .... این دستور همبرگر کلاسیک هست همراه با پنیر بسیار ساده و خوشمزه

مواد لازم :
گوشت گوساله و یا گاو (چربی کم )
سیصد گرم
نمک فلفل سیاه
پودر پیاز
پنیر گودا و یا چدار
کره
خیارشور کاهو گوجه فرنگی
و پیاز
نان همبرگر به تعداد لازم


روش تهیه :
گوشت چرخ کرده رو با فلفل و پودر پیاز مخلوط کرده و کمی ورز داده و یک ساعت در یخچال بهش استراحت میدیم بعد از زمان لازم به گوشت نمک رو اضافه کرده و دوباره ورز میدهیم حالا یک تابه چدنی رو روی حرارت میذاریم تا کاملا گرم بشه کف تابه رو با کمی کره چرب میکنیم از گوشت ها به شکل برگر فرم داده و در تابه میچینیم با حرارت نسبتا بالا اجازه میدیم تا یک طرف برگرها سرخ بشه و بعد برمی گردونیم تا طرف دیگر برگرها هم سرخ بشن روی هر کدوم از برگرها یک ورقه پنیر گذاشته درب تابه رو میذاریم و حرارت رو خاموش میکنیم تا با گرمای خودش پنیرها آب بشن روی یک طرف نانها رو که از قبل در فر کمی برشته کردیم با سس مورد نظر (خردل ویا مایونز و یا کچاب...) پوشانده و برگر رو روی نان سس دارقرار داده و سبزیجات دلخواه رو روی برگر گذاشته و لایه بعدی نان و برگر خوشمزه ما آماده نوش جان کردن هست همبرگر باید داغ داغ خورده بشه ;)

* بهتر هست نمک رو در آخر به گوشت اضافه کنید تا گوشت سفت نشه .

* موقع سرخ شدن برگرها اجازه بدهید تا یک طرف کاملا سرخ بشه و بعد طرف دیگر دایم همبرگرها رو بر نگردونید و حرارت زیاد باشه تا برگرها آب نیندازند .

*سعی کنید از گوشت تازه و مرغوب استفاده کنید .

* بهتر هست در تهیه برگر از پیاز استفاده نکنید و ترجیحا پیاز خشک و یا پودر پیاز استفاده شود .

* مقدار گوشت برای هر نفر معمولا صد تا صد و پنجاه گرم هست .

20. Juni 2016

کوفته هویج و نعنا


این کوفته های خوشمزه رو میتونید همراه با سالاد برنج نان و یا سیب زمینی میل کنید همینطور گزینه خیلی خوبی برای میزهای میهمانی تون میتونه باشه درست کردنش آسون هست و خوشگل و خوشمزه .
دستور در مجله سرآشپز شماره صدو چهار موجود میباشد .

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده سیصد گرم
هویج رنده شده پانصد گرم
پیاز رنده شده یک عدد
تخم مرغ یک عدد
آرد نخودچی صد گرم
زردچوبه نمک فلفل
و روغن به میزان لازم


مواد لازم برای تهیه سس :
پیاز یک عدد
سیر سه حبه
گوجه فرنگی بزرگ چهار عدد
سرکه سه قاشق سوپخوری
نعنا خشک دو قاشق سوپخوری
آب یک پیمانه
نمک فلفل و زردچوبه


روش تهیه :
گوشت چرخ کرده هویج و پیاز رنده شده تخم مرغ آرد نخودچی نمک فلفل و زردچوبه رو در ظرفی ریخته و کاملا مخلوط کرده و ورز میدهیم تا مخلوط یک دستی به وجود بیاد روی مواد رو پوشونده و یک ساعت در یخچال بهش استراحت میدیم .
بعد از زمان لازم از مواد به اندازه یک گردو برداشته و کاملا گرد می کنیم و در مقداری روغن کوفته ها رو سرخ می کنیم و کناری گذاشته در همون تابه پیاز دوم رو که کاملا ریز و یا رنده شده رو ریخته و سرخ میکنیم بعد سیرها رو اضافه کرده و به سرخ کردن ادامه میدهیم بعد گوجه ها نمک فلفل زردچوبه نعنا سرکه و آب رو هم اضافه کرده و بعد از اینکه سس به جوش آمد کوفته ها رو به سس اضافه میکنیم و به مدت بیست دقیقه با حرارت ملایم به پخت ادامه میدهیم تا خوراکمون جا بیفته و بعد نوش جان میکنیم .

* من از مقدار مساوی گوشت و هویج استفاده کردم .
* من برای تهیه سس از کنسرو گوجه فرنگی استفاده کردم .
* در تهیه سس کمی هم پاپریکای دودی و زعفران اضافه کردم .

7. Juni 2016

خورش گوجه سبز و باقلا




یک خورش سنتی خوشمزه پیشنهاد میکنم تا فصل گوجه سبز و باقالی تموم نشده این خورش خوشمزه رو امتحان کنید دستور در مجله هنر آشپزی شماره صد و چهل موجود میباشد .

مواد لازم :
گوشت گوسفندی پانصد گرم
پیاز یک عدد متوسط
نعناع و جعفری خرد شده پانصد گرم
گوجه سبز دویست گرم
باقلا سبز پاک شده یک پیمانه
آب غوره به مقدار لازم
روغن نمک فلفل و زردچوبه
به مقدار لازم


روش تهیه :
پیاز رو خرد کرده و با کمی روغن تفت میدیم پیاز ها که سبک شد گوشت رو اضافه و تفت میدیم تا کمی تغییر رنگ بدهد بعد زردچوبه و فلفل رو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم به مقدار کافی آب ریخته تا گوشت نیم پز بشه تو این فاصله نعناع و جعفری رو سرخ کرده و به گوشت اضافه کرده و اجازه میدیم خورشت با حرارت متوسط بپزه در آخر گوجه سبز و باقالی ها رو اضافه کرده نمک و چاشنی خورش رو اندازه و با حرارت کم به پخت ادامه میدیم تا باقالی ها و گوجه ها بپزه و خورش جا بیفته . نوش جان

* سعی کنید از گوجه سبزهای ریز برای تهیه خورش استفاده کنید .
*اضافه کردن آبغوره اختیاری هست بستگی به این داره که چقدر میخواهید خورشتتون ترش باشه .
* اندازه ها رو با توجه به ذایقه تون میتونید کم و زیاد کنید من مقدار کمتری گوجه سبز استفاده کردم .
* من از کمی هم سیر و برگ سیر همراه نعناع و جعفری استفاده کردم .

3. November 2015

Rindfleisch - Curry - Kokosmilch



مثل بقیه خوراکهای هندی این خوراک گوشت هم پر از ادویه و عطر و بو هست ترکیب گوشت با ادویه کاری و شیر نارگیل بسیار دلچسب هست امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .
 
مواد لازم  : ( شش نفر )
گوشت گوساله و یا گاو یک کیلو
پیاز دو عدد
پوره گوجه فرنگی دویست و پنجاه گرم
(و  یا گوجه فرنگی کنسروی )
چیلی سبز دو عدد
روغن حیوانی و یا معمولی
 چهار قاشق غذاخوری
ادویه گرام ماسالا یک قاشق مربا خوری
پودر تخم گشنیز دو قاشق چایخوری
گشنیز خرد شده دو قاشق غذاخوری
شیرنارگیل سیصد میلی لیتر
ادویه کاری یک قاشق مربا خوری
پودر چیلی یک قاشق چایخوری
زردچوبه یک قاشق مرباخوری
سرکه سفید سه قاشق غذاخوری
سیر دو حبه درشت
نمک به اندازه کافی



 
روش تهیه :
اصل خوراک با گوشت گاو تهیه میشه اما اگر دوست داشتید میتونید از گوشت گوساله هم استفاده کنید روغن رو کمی گرم کرده و پیاز های خرد شده رو اضافه میکنیم کمی که نرم شدند چیلی خرد شده و سیر پرس شده رو ریخته و تفت میدیم تا طلایی بشه بعد گوشتها رو اضافه میکنیم با حرارت ملایم به تفت دادن ادامه میدیم تا گوشتها سرخ بشن و کمی تغییر رنگ بده سرکه و گوجه فرنگی رو اضافه کرده بعد  تمام ادویه ها رو با شیر نارگیل مخلوط میکنیم و به گوشت اضافه و با حرارت ملایم اجازه میدیم تا گوشت بپزه و سس گوشت جابیفته نمک خوراک رو اندازه کرده در ظرف مناسب کشیده و گشنیز خرد شده رو روی خوراک داده و با برنج سرو میکنیم . نوش جان
 
* مقدار ادویه ها رو میتونید با توجه به ذایقه خودتون تغییر بدید .

15. Oktober 2015

کباب تابه ایی در فر


کباب دیگی تابه ایی تاوه ایی هر چی که اسمش هست هم خوشمزه اس هم خیلی آسون و فوری . من اینبار در فر درست کردم چون میخواستم شبیه کوبیده بشه  میتونید با همین روش در تابه و روی گاز درست کنید و کمی هم سس گوجه بهش اضافه کنید و یا بدون سس خب بریم سراغ روش تهیه .
 
مواد لازم :
گوشت چرخ کرده گوساله سیصد گرم
(و یا مخلوط گوسفند و گوساله )
پیاز متوسط یک عدد
نمک فلفل سیاه زعفران
سماق یک قاشق مربا خوری
کره به مقدار لازم
گوجه فرنگی کوچک به مقدار دلخواه


روش تهیه :
پیاز رو رنده ریز کرده اگر خیلی آبدار بود کمی آبش رو بگیرید وگرنه لازم نیست گوشت پیاز نمک فلفل سماق و زعفرون رو با هم مخلوط کنید و حسابی ورز بدید میتونید بعد از ورز دادن یک ساعتی بهش استراحت بدید ظرفی که مناسب فر هست رو در نظر بگیرید (گوشتی که من استفاده کردم گوساله بود به همین خاطر کف قالب رو کمی با کره چرب کردم ) و گوشت رو کف ظرف با دست کاملا صاف کنید با کمک یک قاشق و یا چاقو گوشت رو به فرم دلخواه برش بدید گوجه فرنگیها رو نمک زده و در ظرفی جداگانه همراه با کبابها در فر از قبل گرم شده (دویست و بیست درجه سانتی گراد حرارت بالا و پایین ) قرار بدید حدود ده تا پانزده دقیقه به گوشت زمان میدیم بعد از فر بیرون آورده کمی کره روی کبابها گذاشته  و اینبار فقط حرارت بالا و یا گریل رو روشن کرده و در فر میذاریم تا زمانی که گوجه ها بپزن و کبابهامون کمی طلایی بشن و همراه با برنج زعفرونی نوش جون میکنیم .

7. Juli 2015

خورش کدو سبز



سلام به همه دوستان عزیز امیدوارم  حال و روزتون عالی باشه و از این روزهای گرم گرم تابستونی حسابی لذت ببرید ما که چند روزی میشه از شدت گرما در حال پختن و بخار شدن هستیم  ولی خب تابستونه دیگه کاریش نمیشه کرد امروز براتون دستور خورش کدو رو دارم امیدوارم درست کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید .

مواد لازم :
گوشت گوسفند و یا گوساله 
سیصد گرم
پیاز یک عدد
سیر دو تا سه حبه
گوجه سیز ریز و یا غوره 
گوجه فرنگی دو عدد کوچک
کدو سبز قلمی چهار تا پنج عدد
نمک فلفل زردچوبه رب و زعفران



روش تهیه :
اول از همه کدوها روشسته خشک کرده و خیلی نازک پوست می گیریم یا حتی میتونید اگر پوستشون لطیف هست همونطور با پوست برش بدید و سرخ کنید من کدوهام رو راه راه پوست گرفتم و به دو نیم تقسیم کردم  بهتره کدوها رو یکی دو ساعتی لای پارچه قرار بدید تا آبش کشید بشه وموقع سرخ کردن کمتر روغن افشانی داشته باشید :)  تو این فاصله پیاز رو خلالی خرد میکنیم و با کمی روغن تفت میدیم تا رنگش طلایی روشن بشه گوشتها رو هم اضافه کرده لازم نیست گوشتها رو کامل سرخ کنید چون آبش کشیده میشه و نرمی خودش رو از دست میده همین که کمی تغییر رنگ داد کافی هست  بعد سیر های خرد شده و یا پرس شده رو اضافه میکنیم همراه با فلفل زردچوبه کمی تفت داده و رب رو اضافه میکنیم رب هم که خوب سرخ شد و رنگشو پس داد آب رو اضافه میکنیم به مقداری که روی گوشتها رو بپوشونه وقتی به جوش افتاد حرارت رو ملایم میکنیم تا گوشتها بپزن کدوها رو سرخ کرده و وقتی گوشتها پخت و آب خورشمون اندازه شد نمک زعفران گوجه سبز و کدو و گوجه فرنگی های قاچ شده رو اضافه میکنیم و با حرارت کم اجازه میدیم تا کدوها بپزه و خورشتمون جا بیفته .نوش جان

* اندازه ها مقداری هست که من استفاده کردم شما میتونید مواد رو به دلخواه کم و یا زیاد کنید .
* موقع اضافه کردن کدو آب خورش به اندازه سرو و یا حتی کمتر باشه چون کدو و گوجه فرنگی هنگام پخت آب خودشون رو پس داده و خورشتتون پر آب میشه .
* میزان ترشی خورش به خودتون بستگی داره اگر غوره و یا گوجه سبز در دسترس نبود میتونید از آبغوره و یا حتی آبلیمو ( در آخر پخت ) استفاده کنید .
* تیرگی کدوها به خاطر نوع کدو هست که به رنگ سبز پررنگ هست و نه سوختگی :)

14. April 2015

Roghan Josh

 
سلام به همه دوستان و همراهان عزیزم  با کلی تاخیر سال نو رو به همگی تبریک میگم و آرزو دارم سالی سرشار از آرامش سلامتی و شادی  پیش رو داشته باشیم بعد از کلی تعطیلی آشپزخونه و تنبلی امروز براتون یه خوراک خوشمزه هندی پاکستانی دارم اگر خوراکهای پر ادویه رو دوست دارید روغن جوش گزینه خوبی برای شماست یه توضیح کوچیک درباره خوراک میدم و بعد روش تهیه رو روغن جوش در واقع ریشه ایرانی داره و از آشپزخونه ایران به آشپزخونه کشمیر وارد شده و در واقع به  خوراکی  از گوشت گوسفند گفته میشه  که با ادویه فراوان در روغن پخته میشه اگر دوست داشتید  تو ویکی پدیا میتونید در مورد این خوراک بیشتر بخونید .
 
مواد لازم :
ماست دویست و پنجاه گرم
گوشت گوسفند یک کیلو گرم
پیاز خرد شده یک عدد
زنجبیل یک تکه کوچک (سه سانت )
فلفل سفید یک دوم قاشق چایخوری
پودرهل - تخم گشنیز- زیره
از هر کدام یک قاشق چایخوری
ادویه گراماسالا و زردچوبه
از هر کدام یک قاشق چایخوری
پودر میخک یک دوم قاشق چایخوری
دانه فلفل سیاه هشت عدد
گشنیز خرد شده دو قاشق غذا خوری
سیر چهار حبه
 بادام دو قاشق غذا خوری
روغن چهار قاشق غذا خوری
آب سیصد میلی لیتر
و نمک به میزان لازم
 
 
روش تهیه :
در تهیه خوراکهای هندی ادویه نقش مهمی دارند پس بهتر هست سعی کنید ادویه هایی که لازم هست رو تا جایی که امکانش هست تهیه کنید تا مزه واقعی خوراک به دست بیاد خب اولین کاری که میکنیم توی یه ظرف صاف و بزرگ ماست و فلفل سفید رو کاملا مخلوط کرده و تکه های گوشت رو به ماست اضافه میکنیم با دست و یا قاشق خوب هم میزنیم تا گوشتها به ماست آغشته بشه در ظرف رو بسته و در یخچال بهش استراحت میدیم مرحله بعد این هست که تمام ادویه ها (به جز گراماسالا - زردچوبه -نمک و گشنیز خرد شده ) رو به همراه سیر بادام و زنجبیل همراه با چهار قاشق آب در میکسر ریخته و میکس میکنیم تا به صورت پوره و یا خمیری در بیاد روغن رو در تاوه ریخته (در صورت دلخواه میتونید از روغن حیوانی استفاده کنید ) کمی که گرم شد پیاز های خرد شده رو اضافه میکنیم با حرارت کم تفت میدیم تا طلایی بشن بعد پوره ادویه ها و زردچوبه رو اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا عطر ادویه در بیاد تو این مرحله مخلوط گوشت و ماست رو افزوده با حرارت زیاد به هم زدن و سرخ کردن ادامه میدیم کمی که سرخ شد حرارت رو کم کرده مقداری از آب رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا گوشت بپزه هر چند وقت یکبار گوشت رو چک کنید اگر نیاز داشت کمی آب بهش اضافه کنید تمام آب رو یکباره نریزید ماست خودش به  اندازه کافی خوراکتون رو آب دار میکنه وقتی که گوشت پخت نمک ادویه گراماسالا و گشنیز خرد شده رو اضافه کرده با حرارت خیلی کم حدود پانزده تا بیست دقیقه بهش زمان بدید تا خوراکمون جا بیفته و به اصطلاح روغنشو پس بده این مرحله رو میتونید در فر داغ شده هم انجام بدید یعنی خوراک رو با در بسته بیست دقیقه در فر گرم شده بذارید تا جا بیفته انتخاب به خودتون بستگی داره من از گاز استفاده کردم  . خوراک بسیار لذیذی هست با کلی عطر و بو امیدوارم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید . نوش جان
 
* من این خوراک رو با سینه و ران مرغ درست کردم میخواستم سریعتر آماده بشه به همین دلیل از مرغ استفاده کردم که با مرغ هم بسیار خوشمزه بود .

12. Dezember 2014

دلمه کدو و گوجه فرنگی


یه خوراک خوشمزه برای شما دوستان خوبم
 
مواد لازم :
گوشت چرخ کرده دویست و پنجاه گرم
کدو گرد دو عدد
گوجه فرنگی دو عدد
پیاز کوچک دو عدد
سیر سه حبه
سبزی دلمه (معطر ) دو قاشق غذا خوری
زرشک دو یک قاشق غذا خوری
رب یک قاشق غذا خوری
آب گوجه فرنگی سیصد میلی لیتر
نمک فلفل زردچوبه زعفران
آبلیمو دو قاشق غذا خوری
 

روش تهیه :
اولین کاری که انجام می دیم داخل کدو ها و گوجه فرنگی ها رو خالی میکنیم کمی نمک داخل کدو ها و گوجه زده و کنار میگذاریم یکی از پیاز ها رو ریز کرده و با کمی روغن تفت داده و بعد سیر های خرد شده را اضافه میکنیم کمی که تفت خورد گوشت رو اضافه میکنیم و با قاشق گوشت رو باز میکنیم و کمی تفت میدیم بعد تکه های کدو (خارج شده از داخل کدو ) نمک فلفل زردچوبه رو میریزیم یه تفت کوچولو و  بعد زرشک شسته شده سبزیجات معطر (من از سبزی خشک استفاده کردم ) و رب رو اضافه میکنیم واجازه میدیم کمی سرخ بشه در آخر تکه های گوجه فرنگی (خارج شده از داخل گوجه ) رو اضافه میکنیم حدود ده دقیقه به موادمون زمان میدیم تا بپزه خب وقتی موادمون پخت وکمی خنک شد داخل کدو ها و گوجه ها رو از موادمون پر کرده و درشون رو میذاریم تو یه ظرف مناسب پیاز بعدی رو ریز خرد کرده و کمی سرخ میکنیم نمک فلفل زعفران و آبلیمو رو اضافه کرده و آب گوجه فرنگی رو میریزیم وقتی به جوش اومد کدوها رو در سس گذاشته و با درب بسته و حرارت ملایم اجازه میدیم تا کدوها بپزن با خلال دندان چک میکنیم وقتی کدوها پخت گوجه ها رو هم توی سس میچینیم گوجه زمان زیادی برای پختن نیاز نداره حدود ده دقیقه کافیه میتونید دلمه ها رو همراه با برنج و یا نان نوش جان کنید .

 
* برای تهیه سس اگر آب گوجه فرنگی نداشتید از یک قاشق رب استفاده کنید و کمی آب  بهش اضافه کنید وقتی جوش اومد بقیه مراحل رو انجام بدید .
 
* روی کدوها رو با خلال دندان چند تا سوراخ ایجاد کنید تا طعم سس به داخل کدو بره و در زمان پخت هم چند بار از سس روی دلمه ها بریزید تا سس به داخل دلمه ها بره .
 
* اگر کدوی گرد در دسترس نبود میتونید از کدوهای کوچک استفاده کنید و به صورت ایستاده در قابلمه بپزید .
 
* اگر دوست داشتید میتونید داخل مواد دلمه همراه با گوشت از نصف پیمانه برنج پخته شده هم استفاده کنید .

3. November 2014

خوراک لوبیا سبز

خوراک لوبیا سبز ساده خوشمزه  کامل و به خاطر سبزیجات  منبع خوبی از فیبر و ویتامین هست  من سبزیجات  رو از اول اضافه نمیکنم تا زمان کمتری پخته بشن و مواد مغذیشون از بین نره و یا کمتر از بین بره :)) این خوراک  رو میتونید با گوشت قرمز و یا مرغ تهیه کنید هر دو بسیار خوشمزه  هستند .
مواد لازم :
گوشت گوساله و یا گوسفند
دویست و پنجاه گرم
هویج دو عدد
سیب زمینی سه عدد متوسط
پیاز یک عدد بزرگ
سیر سه تا چهار حبه
لوبیا سبز دویست تا سیصد گرم
نمک فلفل زردچوبه سرکه و رب
روش تهیه :
پیاز رو خلالی خرد کرده و تو کمی روغن تفت میدیم سیر خرد شده رو هم اضافه میکنیم وبعد گوشت رو که بهتر هست تکه های درشت باشه داخل پیاز و سیر میریزیم  کمی که تفت خورد فلفل  زردچوبه  رب و حدود دو قاشق سرکه رو ریخته و اجازه میدیم تا سرخ بشه و ربمون خوشرنگ بشه بعد به مقدار لازم آب میریزیم تا گوشتمون نیم پز بشه هویج سیب زمینی و لوبیا رو پاک کرده و خرد میکنیم من دوست دارم کمی درشت باشه شما میتونید ریزتر خرد کنید بعد سبزیجاتمون رو به گوشت اضافه میکنیم  نمک خوراک رو هم میریزیم و با حرارت متوسط و در بسته اجازه میدیم تا خوراکمون بپزه و همراه با نان نوش جان میکنیم .(میتونید خوراک رو کمی پر آب تر از حرارت بردارید من ترجیح میدم کم آب باشه همراه با یه سس غلیظ این بستگی به سلیقه شما داره )
* مقدار مواد میزانی هست که من استفاده کردم شما میتونید به دلخواه بعضی مواد رو کمتر و یا بیشتر در نظر بگیرید .

28. Oktober 2014

گولاش



قبل از اینکه روش تهیه رو براتون بگم یه توضیح کوچولو بدم که اصلا گولاش چی هست گولاش  در واقع به گوشت تکه ایی گفته میشه و خوراکی که از گوشت تکه ایی و پیاز سرخ شده همراه با سس با حرارت کم در مدت نسبتا طولانی درست میشه زمان تو تهیه گولاش خیلی مهمه یعنی گولاش باید آروم آروم و با حرارت کم درست بشه یه جورایی مثل خورشهای خودمون میمونه از مواد اصلی گولاش معمولا سیر زیره پیاز و پودر پاپریکا هست در کنار این مواد بسته به نوع گولاش میتونه انواع سبزیجات (سیب زمینی هویج و یا پاپریکا قارچ و کلم ..) بهش اضافه بشه  گوشت مورد استفاده میتونه از گاو گوساله خوک اسب بره و یا ترکیبی از این گوشتها باشه مثلا گاو و خوک  خاستگاه گولاش کشور مجارستان هست در تهیه گولاش مجاری حتما از پودر پاپریکا استفاده میشه که مزه خیلی خوبی به گولاش میده و در واقع ادویه اصلی این خوراک هست وقتی گولاش آماده شد میتونید کمی خامه ترش بهش اضافه کنید و معمولابا نودل سیب زمینی و یا سبزیجات و یا برنج سروش کنید سعی کردم خیلی خلاصه در مورد گولاش براتون بگم برای همین شاید جمله بندی هام ایراد داره اگر دوست داشتید میتونید تو ویکی پدیا در موردش مفصل بخونید خب حالا بریم سراغ روش تهیه

مواد لازم :
گوشت گوساله پانصد گرم
پیاز بزرگ یک عدد
پاپریکای رنگی دو عدد
پوره گوجه فرنگی دویست و پنجاه گرم
سیر سه حبه
نمک فلفل برگ بو( دو عدد ) 
رب گوجه فرنگی دو تا سه قاشق غذا خوری 
پودر پاپریکا یک قاشق غذا خوری سر پر
آب گوشت نیم لیتر
زیره در صورت دلخواه
آرد یک قاشق غذا خوری
روش تهیه :
گوشت رو به تکه های نسبتا درشت خرد میکنیم پیاز رو هم خرد کرده کمی روغن در قابلمه ریخته وقتی گرم شده پیاز و گوشت رو اضافه کرده و تفت میدیم لازم نیست سرخ بشن بعد فلفل پودر پاپریکا آرد سیر پرس شده و زیره رو اضافه کرده یه تفت کوچیک که خورد و خامی آرد گرفته شد رب رو ریخته و اجازه میدیم تا رب کمی سرخ بشه بعد هم پوره گوجه فرنگی (من از آمادش استفاده کردم ) آب گوشت (اگر نداشتید آب معمولی استفاده کنید ) و برگ بو رو اضافه میکنیم و با حرارت کم و در بسته اجازه میدیم تا گوشتمون بپزه پاپریکا ها رو هم مکعبی خرد کرده وقتی گوشت پخت ده دقیقه آخر به خوراک اضافه میکنیم نمک گولاش رو هم ریخته و خوراک خوشمزه ما آماده هست میتونید با نودل و یا برنج نوش جان کنید .
* چون بوی زیره رو دوست ندارم از زیره استفاده نکردم .
* اگر دوست داشتید بعد از آماده شدن گولاش میتونید کمی خامه ترش به سستون اضافه کنید .
* مقدار پودر پاپریکا رو میتونید کمتر و یا بیشتر کنید ولی لطفا حذفش نکنید .
* همینطور آرد رو حذف کردم .

15. September 2014

سبزی پلو با گوشت

 
یه خوراک خوشمزه و راحت  با برنج ساده و باقالی پلو هم خوشمزه میشه بریم سراغ دستور تهیه
 
مواد لازم : ( دو نفر )
گوشت تکه ایی سیصد گرم
(ترجیحا درشت)
پیاز یک عدد
سیر سه حبه
هویج دو عدد متوسط
سیب زمینی کوچک
چهار عدد
نمک فلفل زردچوبه رب
تخم گشنیز برگ بو
زعفران



روش تهیه :
پیاز رو خرد کرده و تفت داده سیر ها رو خرد کرده و اضافه میکنیم فلفل زردچوبه تخم گشنیز و برگ بو رو هم میریزیم و به تفت دادن ادامه میدیم تا بوی ادویه ها بلند بشه تو این مرحله گوشت (من از گوشت گوساله استفاده کردم ) رو ریخته و در حدی که رنگ گوشت کمی عوض بشه تفت میدیم لازم نیست گوشت کاملا سرخ بشه بعد رب رو اضافه میکنیم یه تفت کوچولو و به اندازه کافی آب میریزیم تا گوشت بپزه هویج و سیب زمینی حدودا نیم ساعت زمان لازم دارند تا بپزن پس نیم ساعت به اتمام پخت هویجها و سیب زمینی (من سیب زمینی رو کاملا شستم و با پوست اضافه کردم ) رو هم به گوشت اضافه میکنیم نمک گوشت رو اندازه کرده و با حرارت کم اجازه میدیم خوراکمون بپزه میتونید در آخر کمی هم آبلیموی تازه اضافه کنید در ضمن زعفران هم فراموش نشه .
سبزی پلو رو به روش کته درست کردم بسته به نوع برنجتون یکی دو ساعت قبل برنج رو خیس کرده آب و نمک کافی میریزیم  برنج رو روی گاز گذاشته با حرارت نسبتا زیاد وقتی برنج جوش اومد سبزی  رو اضافه میکنیم همراه با کمی کره حالا حرارت رو متوسط کرده و اجازه میدیم آب برنج کشیده بشه و برنج رو با حرارت پایین دم میذاریم . (با این روش برنج شما شفته نمیشه یک نکته دیگه اینکه موقع پختن برنج رو زیاد هم نزنید چون هم زدن زیاد برنج هم باعث خمیر شدن برنجتون میشه ) نوش جان .

30. Juli 2014

کوفته های پنیری

 
 
  یه دستور خوشمزه و ساده امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید .
 
مواد لازم : (چهار نفر)
گوشت چرخ کرده ششصد گرم
سیب زمینی کوچک ششصد گرم
بروکلی پانصد گرم
*تخم مرغ یک عدد 
*پنیر تازه بز صدوبیست گرم
و یا پنیر موتزارلا
آرد سوخاری سه قاشق غذاخوری
نمک فلفل کره
*سبزیجات خشک معطر یک قاشق غذاخوری
(اورگانو ورزماری ...)
*پیاز یک عدد
*سیر سه حبه
 
 
روش تهیه :
پودر سوخاری رو با سه قاشق آب تخم مرغ و سبزیجات خشک کاملا مخلوط میکنیم بعد گوشت پیاز رنده شده سیر پرس شده نمک فلفل رو هم اضافه کرده و خوب ورز میدیم از موادمون قلقلیهامون رو درست مکنیم من با این مقدار دوازده عدد کوفته (سایز نارنگی کوچک ) درست کردم شما میتونید هر اندازه ایی که دوست دارید درست کنید پنیر رو به قطعات کوچک تقسیم کرده و بین کوفته ها میذاریم خوب گردش میکنیم تا درزی نداشته باشه من بعد از این مرحله قلقلی ها رو یک ساعتی تو یخچال گذاشتم ولی اگر این کارو نکردید هم ایرادی نداره مقداری کره و روغن مایع رو تو ظرف مناسب ریخته کمی که گرم شد کوفته ها رو توی روغن میذاریم تا سرخ بشه بهتره این کارو با حرارت ملایم و در بسته انجام بدید تا علاوه بر سرخ شدن کوفته ها پخته هم بشوند دقت کنید قلقلیها رو از همه طرف سرخ کنید برای دور چین قلقلی هامون سیب زمینی ها رو که بهتره کوچک باشند آبپز میکنیم پوست گرفته و با کمی کره و سبزیجات معطر و نمک و فلفل تفت میدیم (لازم به سرخ شدن نیست در حدی که سیب زمینی ها کمی مزه و بوی کره و سبزیجات رو به خودش بگیره کافیه ) بروکلی ها رو هم با مقدار کمی آب بخار پز کرده کمی نمک و فلفل برای مزه دار شدن کلم ها و خوراک خوشمزه ما آماده س .نوش جان
 
*خب تغییراتی که من تو دستور دادم :
 اینکه از تخم مرغ استفاده نکردم .
برای سبزیجات معطر از کمی گشنیز و جعفری استفاده کردم .
برای پنیر داخل قلقلی ها از گودا استفاده کردم .
دستور اصلی پیاز و سیر نداشت ولی به گوشت پیاز و سیر اضافه کردم .
میتونید به جای سیب زمینی و بروکلی هر نوع سبزی که دوست داشتید استفاده کنید .
 

15. Mai 2014

کلم پلو


 
یکی از پلوهای خیلی خوشمزه  همین کلم پلوهست تا جایی که من می دونم یک کلم پلوی شیرازی هم داریم که بدون رب هست و از سبزی هم در اون استفاده میشه دستوری که براتون دارم فکر نمی کنم شیرازی باشه :) ولی خوشمزه و ساده هست امیدوارم خوشتون بیاد .
 
مواد لازم :
کلم برگ کوچک یک بوته
گوشت چرخ کرده دویست گرم
پیاز دو عدد
برنج سه پیمانه
نمک فلفل زردچوبه
رب زعفران ادویه پلویی
 
روش تهیه :
یکی از پیاز ها رو رنده کرده و با گوشت و نمک فلفل زردچوبه ورز میدیم ا زگوشتمون قلقلیهامون رو درست کرده و کنار میذاریم پیاز بعدی رو خرد کرده و در کره و یا روغن تفت داده و گوشتها رو اضافه میکنیم وقتی قلقلی ها کمی تفت خورد کلم های خرد شده رو هم ریخته و همگی رو تفت میدیم وقتی کلم ها کمی سبک و براق شد نمک فلفل و ادویه پلویی  رو اضافه کرده و بعد از یه تفت کوچولو رب رو هم ریخته و کاملا تفت داده و زعفران و خیلی کم آب میریزیم و حرارت رو کم کرده و اجازه میدیم تا مواد به خورد هم بره تو این فاصله برنجمون رو که از قبل خیس خورده طبق معمول آبکش میکنیم ته دیگ دلخواهمون رو در قابلمه گذاشته و یک لایه برنج یک لایه از موادمون رو میریزیم همینطور تا موادمون تموم بشه پلومون رو دم گذاشته اول با حرارت زیاد و وقتی بخار زد حرارت رو کم میکنیم تا برنجمون دم بکشه .نوش جان

6. Februar 2014

کوفته

 
 
سلام دوستان خوبم باز هم بعد یه تاخیر طولانی اینجا هستم  دستور  کوفته رو براتون دارم قبلش باید بگم که این روش و دستوری هست که من ازش استفاده میکنم و حتما دستورات و روشهای بهتری هم وجود داره امیدوارم مورد پسند شما قرار بگیره روشی ساده و خوشمزه و شاید کمی متفاوت . 

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده  دویست و پنجاه گرم
(من از گوساله کم چرب استفاده کردم )
پیاز متوسط دو عدد
برنج یک سوم پیمانه
لپه یک چهارم پیمانه
سبزی کوفته  (سبزیهای معطر)
نمک فلفل رب
سیب زمینی
آلوی بخارا
 
 
روش تهیه :
درست کردن کوفته خیلی راحته و تنها نکته اش وا رفتن و یا وا نرفتن کوفته هست من همیشه با این روش درست میکنم و هیچ وقت هم کوفته هام آش نشدند :)) مهمترین نکته برای درست کردن کوفته به نظر من خوب ورز دادن گوشت هست و بعدی هم اینکه آب پیاز رو بگیریم خب یکی از پیاز ها رو رنده میکنیم آبش رو میگیریم با گوشت نمک فلفل کمی زردچوبه برنج و لپه خام (برنج و لپه رو از قبل خیس میکنم و موقع مخلوط کردن با گوشت تو آبکش میریزم تا آبش کشیده بشه ) و سبزی دلمه مخلوط میکنیم سبزی که من استفاده میکنم سبزی خشک هست که ترکیبی از نعناع ریحان تره مرزه و ترخون هست شما به دلخواه میتونید از هر سبزی معطری که دوست داشتید استفاده کنید حالا مخلوط رو کاملا ورز میدیم تا گوشت حالت چسبندگی پیدا کنه گوشت رو کنار میذاریم تا کمی هم استراحت کنه تو این فاصله سس یا آب کوفته رو آماده میکنیم پیاز بعدی رو خرد کرده و تو کره و یا روغن تفت میدیم کمی که  طلایی شد کمی  نمک فلفل و زردچوبه رو اضافه کرده و تفت داده و رب رو اضافه میکنیم باز هم کمی تفت و بعد آب رو اضافه میکنیم من چند تا هم از آلو بخارا ها رو به آب کوفته اضافه میکنم تا کمی ترش مزه بشه  خب اجازه میدیم تا آب به جوش بیاد حالا نوبت درست کردن کوفته هاس من با این مقدار گوشت دو عدد کوفته درست کردم اندازه کوفته بستگی به خودتون داره کوفته ها رو گرد میکنم و بین کوفته ها آلو بخارایی رو که از قبل خیس کردم رو میذارم (میتونید از مخلوط پیاز داغ زرشک آلو و گردو هم برای بین کوفته استفاده کنید ) خیلی مهم هست که کوفته ها رو کاملا تو دست گرد کنید و ورز بدید تا ترک و شکافی رو کوفته ها نباشه خب حالا کوفته ها رو آروم به آب در حال جوش اضافه میکنیم بهتره که تا زمانی که کوفته ها کمی خودشو بگیره و رنگشون تغییر کنه درب قابلمه رو نذاریم بعد از اون حرارت رو ملایم میکنیم و درب قابلمه رو میذاریم تا کوفته ها بپزن خب یه توضیح دیگه خیلی ها کوفته روبا سس کم و بدون سیب زمینی درست میکنن ولی همونطور که گفتم روش من یه کم فرق داره من کوفته رو با سیب زمینی درست میکنم یعنی کوفته ها که پخت به تعداد نفرات سیب زمینی رو اضافه میکنم  و اجازه میدم تا بپزه در ضمن آب کوفته رو هم به صورت ترید (تلید) نمیدونم درستشو :)) میخوریم که به نظر ما بسیاز خوشمزه هست پست طولانی شد ولی امیدوارم پست مفیدی باشه .