9. Januar 2014

کدوحلوایی پلو

 
 
سلام به همه دوستان بعد از یه تاخیرررررررررر خیلی طولانی باز هم اینجا هستم و خیلی خوشحالم خب بریم سراغ دستور خوشمزه امروزمون  یکی از پلوهایی که همیشه دوست داشتم امتحان کنم کدو حلوایی پلو بود بالاخره دست بکار شدم و درستش کردم و به نظر ما بسیار خوشمزه بود من تو دستور اصلی تغییراتی دادم  که براتون توضیح خواهم داد .

مواد لازم :
کدو حلوایی چهارصد گرم
گوشت چرخ کرده دویست گرم
پیاز دو عدد
نمک فلفل ادویه دلخواه
زرشک زعفران کره
برنج سه پیمانه
شکر و آبلیموی تازه
ادویه پلویی *

 
روش تهیه :
گوشت رو با پیاز رنده شده و کمی نمک فلفل ورز داده و قلقلی هامون رو درست کرده و کنار میذاریم  کدوها رو هم خرد میکنیم فقط باید خیلی ریز نباشه تا زمان دم کشیدن له نشه کدوها رو با کمی روغن تفت داده (من کمی هم شکر و آبلیموی تازه به کدوها اضافه کردم )  پیاز بعدی رو هم خلال کرده و با روغن و یا کره سرخ میکنیم نیمی از پیاز سرخ شده رو برای بعد نگه میداریم قلقلی ها رو به بقیه پیاز داغ اضافه کرده و با هم تفت میدیم نمک و فلفلش رو اندازه کرده و ادویه دلخواه رو اضافه میکنیم  یه تفت کوچولو داده و کدوها رو اضافه میکنیم و از روی حرارت بر میداریم برنج رو آبکش میکنیم ته دیگ دلخواه رو گذاشته و یک لایه برنج و یک لایه مخلوط گوشت و کدو رو میریزیم تا موادمون تموم بشه برنج رو دم میندازیم وقتی بخاز زد کمی مخلوط کره و زعفرون رو به برنج اضافه کردم و حرارت رو کم میکنیم تا برنج دم بکشه . تغییری که من تو دستور دادم این بود که من کمی هم زرشک رو با زعفرون و کره تفت دادم با پیاز داغی که از قبل برداشته بودم مخلوط کردم و همراه با مخلوط گوشت و کدو لابلای برنج دادم ادویه پلویی (مخلوطی از میخک دارچین هل گل سرخ ....) رو هم تو همین مرحله اضافه کردم و بعد هم برنج رو دم گذاشتم پلوی بسیار خوش عطر و طعمی شده بود شما میتونید بدون زرشک درست کنید در هر دو صورت خوشمزه میشه . نوش جان

4 Kommentare:

  1. به به اعظم خانوم ..... خانومی معلومه کجا هستی ؟؟
    ستاره سهیل شدی :))))
    هر جا که هستی شاد و سلام باشی که این از همه مهمتره
    در ضمن میگند دل به دل راه داره اینه ها اااااااا من هم این پلو رو این هفته درست کردم
    البته با کمی تعغیر

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ممنونم گیلدا جان خوبم سعی میکنم بیشتر باشم دوست نازنینم

      Löschen
  2. به به اعظم جون دستت درد نکنه. چقدر لذیذه!!!! حالا چرا اینقدر دیر به دیر پست می ذاری عزیزم با این دستورای خوشمزه :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسیییییییییییی شادی عزیز نظر لطف شماست سعی میکنم فعالتر باشم دوست گلم ممنون از پیغامت

      Löschen