Posts mit dem Label انواع آش و سوپ werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label انواع آش و سوپ werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

9. Januar 2015

سوپ کدوحلوایی

 
این سوپ خیلی ساده سریع و خوشمزه هست مخصوص روزهای سرد امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .
 
مواد لازم :
کدو حلوایی پانصد گرم
پیاز یک عدد
سیر دو حبه
کره بیست گرم
آب مرغ و یا سبزیجات به مقدار لازم 
خامه صد میلی لیتر
نمک فلفل جوز هندی
(دانه کدو و روغن کدو برای تزیین)
 
روش تهیه :
کدو رو پوست گرفته و واخلش رو خالی میکنیم و به تکه های کوچک تقسیم میکنیم پیاز و سیر رو هم پوست گرفته و خرد میکنیم کره را در قابلمه ریخته و کمی که گرم شد پیاز و سیر را اضافه میکنیم و تفت میدیم وقتی پیاز ها سبک شدند کدو ها رو میریزیم کوتاه تفت داده و بعد آب سبزیجات و یا آب مرغ ( به مقداری که روی کدوها رو بپوشونه ) نمک فلفل و جوز هندی رو افزوده و با حرارت ملایم و در بسته به مدت بیست دقیقه می پزیم وقتی کدو ها نرم شد سوپ رو پوره ( با گوشت کوب برقی و یا میکسر )  کرده خامه رو اضافه میکنیم و نمک و فلفل سوپ رو اندازه کرده و سوپ خوشمزه ما آماده هست .دانه های کدو رو در تاوه ایی بدون روغن رست کنید سوپ رو همراه با دانه های رست شده کدو و روغن کدو سرو کنید نوش جان .
 
* من دانه و روغن کدو حلوایی نداشتم و استفاده نکردم .
* چون سوپ رو میکس میکنیم میتونید کدو رو با پوست اضافه کنید و اجباری در پوست کندن نیست .
* مقدار خامه رو میتونید به دلخواه کمتر بریزید .
 

15. August 2014

سوپ تره فرنگی با پنیر

 
قبلا یه  دستور از سوپ تره فرنگی گذاشته بودم این سوپ هم یه روش دیگه هست مثل قبلی خوشمزه و ساده هست امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

مواد لازم (چهار نفر) :
تره فرنگی ششصد گرم
کره و آرد هر کدام
یک قاشق غذا خوری
نمک و فلفل
پنیر گودا صد گرم
خامه صد میلی لیتر
آب سبزیجات نیم لیتر
-(عصاره سبزیجات و یا مرغ)
سیر دو حبه

روش تهیه :
تره فرنگی رو تمیز کرده و بعد از شستن خرد میکنیم  کره رو  گرم کرده و آرد رو اضافه میکنیم کمی تفت داده و بعد سیر خرد شده و تره فرنگی ها رو میریزیم خوب مخلوط کرده و آب سبزیجات رو ریخته و اجازه میدیم سوپمون پانزده تا بیست دقیقه بپزه از حرارت برمیداریم و با استفاده از غذا ساز و یا گوشت کوب برقی سوپ رو پوره می کنیم خامه نمک و فلفل رو اضافه کرده و دوباره روی گاز بر میذاریم  پنج تا ده دقیقه بهش زمان داده و پنیر رو که به تکه های کوچک بریدیم توی سوپ ریخته و از حرارت برمیداریم .به همین سادگی و خوشمزه گی.
 

23. Oktober 2013

Mercimek Çorbası

 
 
سوپ عدس قرمز یکی از سوپهای خوشمزه کشور ترکیه هست که خیلی  هم سریع و راحت آماده میشه  .
 
مواد لازم :
عدس قرمز یک پیمانه
پیاز یک عدد
سیر دو حبه
سیب زمینی متوسط یک عدد
هویج یک عدد
نمک فلفل و نعناع
آب مرغ و یا گوشت
و یا عصاره مرغ یا گوشت
 
روش تهیه :
پیاز رو خرد میکنیم لازم نیست ریز باشه با کره و یا روغن زیتون کمی تفت میدیم سیر رو هم اضافه میکنیم بعد عدس رو که از قبل شستیم همراه با هویج و سیب زمینی خرد شده میریزیم توی قابلمه خیلی کم تفت میدیم نمک و فلفل اگر دوست داشتید میتونید کمی هم رب اضافه کنید بعد آب گوشت و یا عصاره گوشت و یا مرغ رو اضافه میکنیم آب میریزیم و اجازه میدیم تا بپزه حدودا نیم ساعت  کافیه بعد سوپمون رو با گوشت کوب برقی کاملا میکس میکنیم کمی دیگه روی حرارت میذاریم و سوپمون آمادهس فقط نباید سوپ بیش از حد غلیظ باشه موقع سرو میتونید کمی نعنا و فلفل قرمز رو تو کره تفت بدید و روی سوپ بریزید .      نوش جان

17. September 2013

آش رشته

 
 
آش رشتهههههه به به خیلی دوسش دارم حیف که زود سیر میشم نمیتونم زیاد بخورم ;))) میدونم که دستور آش رشته رو همه بلدند ولی این هم روشی هست که من درست میکنم مقدار مواد مقداری هست که من استفاده میکنم یعنی استاندارد نیست و هر کس می تونه به دلخواه تغییرش بده .
مواد لازم :
نخود سه چهارم پیمانه*
لوبیا قرمز سه چهارم پیمانه
لوبیا چیتی یک پیمانه
عدس یک و نیم پیمانه
اسفناج جعفری تره
رشته آشی
نمک فلفل زردچوبه
* من از پیمانه پلوپز استفاده می کنم .
روش تهیه :
از شب قبل لوبیا قرمز و نخود رو با هم تو یه ظرف و لوبیا چیتی رو هم جدا خیس میکنم و چند باری آبش رو عوض میکنم (میتونید کمی هم ماش و گندم استفاده کنید) من لوبیا و نخود رو تو زودپز میپزم که سریع تر باشه و دوست دارم کاملا نرم باشند لوبیا چیتی رو هم جدا تو یه قابلمه با گنجایش مناسب میذارم بپزه تو این فاصله عدس رو هم خیس میکنم وقتی نخود و لوبیا پخت اونها رو به لوبیا چیتی اضافه کرده و عدس رو هم میریزم کمی نمک فلفل و زردچوبه هم اضافه میکنم و اجازه میدم تا عدس هم کاملا بپزه تو این مرحله سبزیها رو اضافه میکنیم (من تره نداشتم و فقط از اسفناج و جعفری استفاده کردم ) و بعد هم رشته ها رو , من رشته رو سه تیکه میکنم دوست ندارم خیلی بلند باشه و مقدارش هم همیشه چشمی ریختم و متاسفانه اندازه دقیق ندارم بستگی به شما داره که پر رشته و یا کم رشته دوست دارید بعد  آبش رو اندازه کرده و با حرارت متوسط اجازه میدم تا بپزه . حالا چند تا نکته من تو آشم همیشه کمی از نعنا داغ و پیاز داغ میریزم باعث میشه خوشرنگ و جا افتاده تربشه . توی نعنا داغم کمی هم پونه خشک میریزم عطر فوق العاده ایی به آش میده . آش رشته بهتره فوری سرو نشه من همیشه بعد از خاموش کردن یک ربع تا بیست دقیقه به آش زمان میدم بعد تو ظرف میکشم آش جا افتاده تر میشه و آب و دون جدا نمیشه :)) خب حالا آش خوشمزه مون رو تو ظرف کشیده و با سیر و نعنا داغ و کشک نوش جان میکنیم آش رشته با سرکه هم بسیار خوشمزه میشه البته این نظر منه شما هم امتحان کنید نوش جان .

( تزیین فوق حرفه ایییم رو ندید بگیرید ;))))))

 

7. September 2013

سوپ جو ساده

 
 
این دستور سوپ جو خیلی ساده و خوشمزه هست .
 
مواد لازم :
جو دو پیمانه پلوپز
هویج بزرگ یک عدد
پیاز یک عدد
قلم گوساله و یا گاو
نمک فلفل  زردچوبه و رب
جعفری خرد شده
 
روش تهیه :
جو رو معمولا از شب قبل خیس میکنم قلم رو خرد شده میخرم (برای این مقدار جو از سیصدو پنجاه گرم قلم استفاده کردم بیشتر هم بشه خوشمزه تر میشه )  قلم رو با پیاز کمی نمک و فلفل و زردچوبه با آب کافی تو زودپز می پزم جو ها رو هم جدا تو یه قابلمه میپزم وقتی آب قلم آماده شده به جوهای پخته شده اضافش میکنم هویج رو متونید رنده کنید و یا ریز خرد کنید هویجها و رب رو هم میریزم  و اجازه میدم هویجها بپزن و سوپ جا بیفته در آخر نمک و فلفل سوپ رو اندازه میکنم و جعفری رو اضافه میکنم و از حرارت بر میدارم با لیموی تازه بسیار خوشمزه میشه  نوش جان
 

3. September 2013

سوپ تره فرنگی

 
 
یک سوپ خوشمزه ساده و فوری تو بیشتر دستورا برای این سوپ از شیر و یا خامه استفاده شده من این سوپ رو بدون خامه و یا شیر درست کردم و به همون اندازه خوشمزه بود
 
مواد لازم :
تره فرنگی یک بوته
آرد دو قاشق غذا خوری
سیر سه حبه
سیب زمینی متوسط یک عدد
آب مرغ به میزان لازم
و یا عصاره مرغ
نمک فلفل و  کره
 
روش تهیه :
 تره فرنگی رو درشت خرد کردم و بعد در خرد کن ریختم لازم نیست خیلی ریز بشه توی قابلمه کمی کره ریخته بعد سیرها ی خرد شده رو اضافه کرده خیلی کم تفت میدیم بعد آرد رو ریخته و تفت داده تا بوی خامیش گرفته بشه نمک فلفل رو هم اضافه میکنیم و بعد آب مرغ رو میریزیم (من آب مرغ نداشتم و از عصاره مرغ استفاده کردم) بعد هم تره فرنگی و سیب زمینی رو که درشت رنده کردیم رو اضافه می کنیم و اجازه میدیم تا سوپمون بپزه حدودا بیست دقیقه زمان میبره سوپ خوشمزه ما آماده س به همین سادگی و خوشمزگی

27. Juni 2013

آش گوشواره


برای پختن این آش نیاز به کمی وقت و حوصله دارید این  آش خوشمزه رواز همسرم یاد گرفتم و او هم از مادربزرگش و اینکه وقتی کوچیک بوده همیشه تو درست کردن این آش به مادربزرگش کمک میکرده و برای همین مهارت خاصی تو پیچیدن این گوشواره ها داره:)) پیچیدن گوشواره ها وقت گیره و بهتره دو نفری و یا اگر در مقیاس زیاد میخواید درست کنید چند نفری درست کنید فقط یه توضیح اینکه عکسهام کیفیتشون چندان خوب نیست و نسبتا قدیمی نمیدونستم که قراره یه روزی تو وبلاگ ازش استفاده کنم مگرنه دقت بیشتری میکردم:)) زحمت درست کردن گوشواره ها هم با همسر عزیزم بود که سعی کرده بودم از مراحلش عکس بگیرم

مواد لازم :
آب یک لیوان
تخم مرغ یک عدد
نمک یک قاشق مربا خوری
آرد به میزان لازم
 
مواد داخل خمیر:
گوشت چرخ کرده صدو پنجاه گرم 
پیاز رنده شده یک عدد
نمک و فلفل
 
مواد لازم برای آش:
رب گوجه فرنگی به میزان دلخواه
آب سه تا چهار لیوان
پیاز خرد شده یک عدد
کره و یا روغن مایع
نعنا خشک کمی

 

روش تهیه :
تخم مرغ نمک و آب رو با هم مخلوط میکنیم و بعد کم کم آرد رو اضافه میکنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبه بعدد با کمک وردنه خمیر رو باز میکنیم به ضخامت حدود دو میلیمتر دقت کنید اگه خمیرتون رو ضخیم باز کنید نتیجه کار خوب نمیشه بعد خمیر رو به مربعهای کوچک برش بزنید خب حالا مواد درونی خمیر یعنی گوشت نمک فلفل و پیاز رنده شده رو با هم مخلوط میکنیم و از این مواد به اندازه یه نخود توی خمیرهامون میذاریم بعد مربع ها رو اول به شکل مثلث در بیارید (مثل عکس ) و گوشه ها رو خوب به هم بچسبونید بعد دوتا گوشه مثلث رو روی هم قرار بدید تا به هم بچسبند چون توضیحش سخته امیدوارم با دیدن عکس متوجه منظورم بشید هر چقدر گوشواره ها رو کوچیکتر بپبچید نتیجه بهتر خواهد بود چون تو پخت هم مقداری بزرگ تر میشن وقتی تمام خمیرها رو به روش پیچیدیم روش خیلی کم آرد می پاشیم و اجازه میدیم کمی استراحت کنه تو این مرحله خود آش (مایع آش ) رو تهیه میکنیم پیاز سرخ شده رو با کمی کره تفت میدیم بعد رب  واگر لازم بود نمک و کمی فلفل میریزم دوباره یه تفت کوچولو بهش میدیم و آب رو اضافه میکنیم وقتی جوشید گوشواره ها رو آروم اضافه میکنیم و با حرارت متوسط اجازه میدیم گوشواره ها بپزن و آشمون جا بیفته بعد هم روش نعنا داغ میدیم و نوش جان میکنیم اگر دوست داشته باشید میتونید این آشو با سرکه هم بخورید ولی کاملا سلیقه ایی هست