Posts mit dem Label شیرینی ها بیسکوییت کوکی werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label شیرینی ها بیسکوییت کوکی werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

15. April 2016

Kardamom -Schoko - Bällchen


امروز برای دوستداران شکلات دستور این توپک های شکلاتی - هل  خوشمزه رو آماده کردم با این مقدار حدود سی عدد شیرینی خواهید داشت بریم سراغ روش تهیه این شیرینی ها ی خوشمزه با طعم شکلات و هل

مواد لازم :
شکلات صدو بیست و پنج گرم
کره صد گرم
شکر صد گرم
تخم مرغ یک عدد
آرد دویست گرم
پودر کاکایو یک قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر یک دوم بسته
پودر هل یک قاشق مربا خوری



روش تهیه :
شکلات و کره رو روی حرارت گذاشته و هم میزنیم تا کره و شکلات آب بشه از حرارت برمیداریم و اجازه میدیم تا خنک بشه وقتی شکلات خنک شد تخم مرغ و شکر رو اضافه کرده و هم زده بعد آرد پودر کاکایو بیکینگ پودر و پودر هل رو مخلوط کرده و بعد از الک کردن به شکلات اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم خمیر شکلاتی رو در کیسه فریزر گداشته و یک ساعت در یخچال استراحت میدیم .
بعد از زمان لازم خمیر رو به قطر چهار سانت رول کرده و به تکه های یک سانتی برش داده و در دست به صورت توپ فرم میدیم در سینی فر پوشونده شده با کاغذ روغنی چیده در فر از قبل گرم شده با حرارت صدو هشتاد درجه سانتی گراد در طبقه وسط به مدت پانزده دقیقه میپزیم بعد از سرد شدن شیرینی ها میتونید با کمی پودر قند روی شیرینیها رو بپوشونید . نوش جان

3. März 2016

Norwegische Hefeteilchen


این نان شیرینی های خوشمزه  نروژی گزینه بسیار خوبی برای صبحانه و یا عصرانه هست شیرینی کمی داره و با مربا و یا عسل بسیار خوشمزه خواهد شد بریم سراغ روش تهیه

مواد لازم :
مایه خمیر تازه (42 گرم )
و یا مایه خمیر خشک هفت گرم
شکر نود و پنج گرم
شیر چهارصدو پنجاه گرم
کره هشتاد گرم
آرد پانصد گرم
پودر هل یک قاشق مربا خوری
تخم مرغ یک عدد
پودر پودینگ سه قاشق غذا خوری
پودر نارگیل


روش تهیه :
اگر از مایه خمیر تازه استفاده میکنید مایه خمیر رو خرد کرده و در ظرف مناسبی بریزید دویست میلی لیتر از شیر را با کره گرم کنید ولرم باشه کافیه لازم نیست بجوشه هفتاد گرم از شکر پودر هل تخم مرغ و مخلوط شیر و کره را به مایه خمیر اضافه کنید و مخلوط کرده و بعد آرد رو کم کم اضافه کنید و مخلوط کرده و حدود پنج دقیقه  ورز بدهید تا خمیر مناسبی بدست بیاد نیازی به آرد اضافه نیست روی خمیر رو پوشونده و در جای گرمی حدود یک ساعت بهش استراحت میدیم تا حجم خمیر دو برابر بشه در این فاصله پودر پودینگ را با بقیه شکر و سه قاشق شیر مخلوط میکنیم بعد باقی شیر رو به آرامی به مخلوط پودینگ اضافه کرده و روی حرارت میذاریم اجازه میدیم تا شیر به حالت جوش برسه و مدام هم میزنیم تا پودینگمون آماده بشه از حرارت بر میداریم روی ظرف فویل کشیده و در یخچال گذاشته تا خنک بشه فر رو با دویست درجه سانتی گراد روشن میکنیم تا گرم بشه خمیر رو دوباره ورز داده و خمیر رو به دوازده قسمت تقسیم کرده و به شکل گرد فرم میدیم  و در سینی فر گذاشته و روی نانها رو کمی با انگشت گود میکنیم روی خمیر رو پوشونده و دوباره نیم ساعت بهش استراحت داده بعد از پودینگ در گودیهای خمیر ریخته و به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت در فر داغ شده قرار داده تا نونهای خوشمزمون بپزن می تونید در آخر کمی هم درجه گریل رو روشن کنیم تا روی نانها طلایی بشن از فر بیرون آورده و روی نانها پودر نارگیل ریخته و اجازه می دهیم تا خنک بشه  . نوش جان

* شیرینی این نان خیلی کم هست من برای دفعه بعد ترجیح میدهم مقدار شکر رو بیشتر در نظر بگیرم .
* اندازه نانها بسیار بزرگ هست و به نظر من بهتر هست که خمیر رو به جای دوازده عدد به مقدار بیشتری تقسیم کنیم .
* نکته آخر اینکه مقدار پودینگ هر چه بیشتر خوشمزه تر خواهد شد .

18. Februar 2016

Schoko Bananen Hörnchen



این شیرینی های موزی شکلاتی گزینه خیلی خوبی هست هم مواد کمی نیاز داره و هم سریع آماده میشه و نیازی هم به همزن نداره و چون تخم مرغ نداره دوستان وگان هم میتونند تنها با جایگزین کردن مارگارین براحتی تهیه کرده و لذت ببرند .

مواد لازم :
موز رسیده یک عدد متوسط
آرد دویست و پنجاه گرم
بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
کاکائو یک قاشق غذا خوری
شکر صدوبیست و پنج گرم
وانیل یک قاشق مربا خوری
نمک یک پنسه
کره صد گرم
شیر دو قاشق غذا خوری


روش تهیه :
موز رو با چنگال پوره کرده و کنار میذاریم آرد بیکینگ پودر و کاکائو رو مخلوط کرده و در ظرف مناسبی الک می کنیم شکر وانیل نمک کره نرم شده و پوره موز رو اضافه کرده و همه مواد رو با هم مخلوط می کنیم شیر رو هم در آخر ریخته و خمیر رو با دست ورز میدیم تا خمیر کاملا مخلوط بشه و به فرم دلخواه برسه روی سطح کار کمی آرد ریخته خمیر رو روی سطح آرد پاشی شده گذاشته و به قطر دو سانت رول میکنیم و با چاقو به تکه های چهار تا پنج سانت برش میدیم و توی دست بهش فرم دلخواه رو میدیم  (به صورت یک مثلث که یکی از گوشه ها رو نازک تر در نظر می گیریم ) سینی فر رو با کاغذ روغنی پوشونده و شیرینی ها رو در سینی چیده و در فر از قبل گرم شده با حرارت صدو هشتاد درجه سانتی گراد حدود ده دقیقه تا پانزده دقیقه میپزیم بعد از سرد شدن می تونیم کمی هم روی شیرینی ها پودر قند الک کنیم .نوش جان

* با این مقدار خمیر حدود پنجاه عدد شیرینی خواهید داشت .

15. Oktober 2015

Schneeball Plätzchen


براتون دستور یک شیرینی خیلی خوشمزه و ساده رو تهیه کردم در واقع یه جورایی همون شیرینی نارگیلی خودمون هست ولی خیلی راحتتر مثل بیشتر مواقع تو دستور تغییراتی دادم در دستور اصلی پودر نارگیل با آرد مخلوط نمیشه وقتی شیرینی پخت اول توی مارمالاد رقیق شده زده میشه و بعد در پودر نارگیل غلطانده این روش اصلی بود حالا روشی که من درست کردم رو براتون مینویسم .

مواد لازم :
آرد صد و بیست گرم
پودر نارگیل شصت گرم
تخم مرغ یک عدد
شکر هفتاد گرم
روغن مایع سی میلی لیتر
بیکینگ پودر سه گرم
رنده پوست نصف لیمو ترش

 
روش تهیه :
شکر و تخم مرغ و رنده پوست لیمو رو با هم می زنیم تا کمی مخلوط بشه نیازی به زیاد هم زدن نیست در حد مخلوط شدن کافیه بعد روغن رو اضافه میکنیم کوتاه مخلوط کرده و در آخر آرد و بیکینگ پودر رو اضافه میکنیم و با دست خوب ورز میدیم باید خمیر به دست نچسبه  از خمیر گلوله های کوچکی اندازه گردو درست کرده (خیلی بزرگ نکنید چون هنگام پخت شیرینی ها کمی بزرگتر میشه ) و با انگشت کمی صافش میکنیم یعنی از حالت گرد کامل کمی بیرون بیاد و درسینی فر که کاغذ روغنی انداختیم گذاشته و در فر با حرارت صدو هشتاد درجه به مدت ده تا پانزده دقیقه میپزیم تا کمی طلایی بشه . نوش جان
 
* اگر موقع گلوله کردن خمیر به دست چسبید خیلی کم دستتون رو چرب کنید ولی آرد اضافه نکنید که باعث سفت شدن شیرینی میشه .
 
* من چون دستور رو کمی تغییر دادم از مقدار کل آرد کم کردم و به همون نسبت پودر نارگیل اضافه کردم .
* در دستور اصلی تمام مواد به یکباره با هم مخلوط میشه من با هر دو روش امتحان کردم هر دو نتیجه خوب بود وقتی همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم شیرینیها کمی منسجمتر و حالت بیسکوییتی پیدا میکنه و در روشی که اول شکر و تخم مرغ رو مخلوط میکنیم شیرینیهای نرم تری خواهیم داشت .
* و در آخر میتونید به این شکل بسته بندی کرده و به عزیزانتون هدیه کنید .

20. Mai 2015

کوکی برنجی - نان برنجی

 
 
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه و روزهاتون عالیییییییی چند روز پیش خیلی هوس شیرینی پزون به سرم زده بود از شانس بد تخم مرغ نداشتم و اینجا هم تعطیل رسمی بود همه جا بسته داشتم وبلاگ دوستان رو نگاه میکردم و لذت میبردم که دیدم به به گیلدای عزیز و هنرمندم یه شیرینی گذاشته بدون تخم مرغ خیلی خوشحال شدم هم بدون تخم مرغ و هم تمام موادش رو داشتم و هم اینکه نون برنجی بود که من عاشقشم دست بکار شدم و کوکی ها رو درست کردم نتیجه بقدری عالی بود که خودم هم باورم نمیشد این قدر خوب و خوشمزه و ترد بشه البته شیرینی های من به زیبایی شیرینیهای دوست خوبم نشد ولی مزه اش عالی بود گیلدای عزیز این شیرینی رو به اسم کوکی برنجی پست کردن جسارتا من به اسم نون برنجی ( کرمانشاه ) نوشتم چون خود خود خود نون برنجی کرمانشاه هست امیدوارم منو برای این تغییر اسم ببخشند من آدرس وبلاگ گیلدای عزیز رو میذارم و عین دستور رو هم اینجا مینویسم توضیحات مفصلش رو هم میتونید از خود وبلاگ گل سفره بخونید باز هم ممنون از گیلدای خوبم برای این شیرینی عالی .
 
 
 
مواد لازم :
کره نرم دویست و پنجاه گرم
نشاسته ذرت بیست و پنج گرم
آرد برنج دویست گرم
آرد سفید صدو پنجاه گرم
شکر صدو بیست و پنج گرم
گلاب یا زعفران دم کرده دو قاشق سوپ خوری
 
روش تهیه :
شکر و کره رو با هم خوب میکس کنید تا سفید و پوک بشه گلاب و یا زعفران دم کرده رو اضافه کنید آرد ها رو با هم مخلوط کنید و از الک رد کرده و به مواد قبلی اضافه کرده و مخلوط کنید خمیر رو داخل نایلون سلفون پیچیده و حدود سی دقیقه تا یک ساعت داخل یخچال قرار بدید . برای قالب زدن به سه صورت میتونید کار کنید یا به همون صورت داخل نایلون سلفون گرد کنید و با یک چاقوی تیز حلقه حلقه ببرید یا روی نایلون پهن کنید و قالب بزنید و یا به صورت سنتی گرد کنید روش طرح بندازید .در هرصورت دقت کنید که قطرش کم نباشه روی کوکی ها رو با سیاه دانه تزیین کنید و بعد داخل فری که از قبل گرم کردید با حرارت صدو شصت درجه وو به مدت ده تا پانزده دقیقه بزارید دقت کنید که رنگشون نباید تغییر کنه .
 
این دستور گیلدای عزیز بود که اینجا نوشتم من در شیرینی هام :
*هم از زعفران و هم گلاب استفاده کردم .
* متاسفانه سیاه دانه نداشتم و از پودر پسته استفاده کردم.
* با نصف مواد شیرینی رو درست کردم و سی عدد نون برنجی خوشمزه بهم داد .
نوش جان .

12. Februar 2015

Aprikosen Kokos Berge

 
این شیرینی های نارگیلی خیلی راحت و خوشمزه هستند البته بافتش با نارگیلی های ایران فرق داره و نرمتر هست ولی اگر نارگیل دوست دارید گزینه خوبی هست .
 
مواد لازم  :(چهل عدد )
تخم مرغ دو عدد
برگه زرد آلو شش عدد
شکر صدو پنجاه گرم
پودر نارگیل دویست تا
 دویست و بیست و پنج گرم
آب لیمو یک قاشق چایخوری
پودر هل و میخک یک پنسه
چهل عدد Oblaten
 
روش تهیه :
برگه های زردآلو رو ریز خرد میکنیم تخم مرغ آبلیمو و شکر رو کاملا میزنیم تا پف کنه و بافتش  کرمی بشه بعد پودر نارگیل زردآلو و هل و میخک رو اضافه میکنیم مخلوط کرده و سی دقیقه به موادمون استراحت میدیم فر رو با درجه صدو هفتاد و پنج درجه گرم کرده Oblaten ها رو در سینی فر (که با کاغذ روغنی پوشوندیم ) چیده و با کمک دو تا قاشق چایخوری و یا قیف با ماسوره درشت از موادمون روی نونها گذاشته و سینی رو در فر گرم شده قرار میدیم تا زمانی که شیرینی ها کمی طلایی بشن ولی نباید رنگ شیرینی ها تیره بشه .
 
 
* من از برگه زرد آلو استفاده نکردم دوست داشتم شیرینیم فقط مزه نارگیل داشته باشه این به سلیقه شما بستگی داره .
* Oblate تقریبا مثل نون بستنی و یا ویفر هست البته خیلی نازکتر و لطیفتر از نشاسته و آرد گندم  درست میشه و در اندازه های و فرمهای مختلف میتونید از سوپرمارکتها تهیه کنید برای دوستانی که به این نونها دسترسی ندارند میتونید شیرینی رو روی کاغذ روغنی (بدون چرب کردن ) قرار بدید و یا اینکه از کپسولهای کاغذی کوچک استفاده کنید .
 
                                                                             عکس از نت
 
عکس از نت   

30. Januar 2015

شیرینی مشهدی


 
 
سلام به همه دوستای خوبم مدتی نبودم وخوشحالم از اینکه دوباره تو آشپزخونه دوست داشتنیم هستم امروز براتون شیرینی خوشمزه مشهدی آلمانی لینزر مربایی رو آوردم خلاصه هر اسمی که داره من عاشق این شیرینی هستم یادمه همیشه یکی از شیرینیهایی که پدرم  برای عید میخرید همین شیرینی خوشمزه بود خلاصه اینکه یه جورایی برام زنده کننده خاطراتم هست این دستور خوب رو یکی از دوستان عزیزم  (مریم نازنین ) لطف کردند بقدری این دستور آسون و نتیجه عالی داره که حتی اگر تجربه خیلی زیادی هم درشیرینی پزی نداشته باشید باز هم نتیجه خوب در میاد امیدوارم شما هم به اندازه من لذت ببرید .

مواد لازم : 
کره صد گرم
آرد صدو پنجاه گرم
پودر شکر پنجاه گرم
زرده تخم مرغ (آب پز شده ) دو عدد
مربا یا مارمالاد به مقدار لازم
انواع مغز خشکبار
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ برای روی شیرینی

 
روش تهیه :
دو عدد تخم مرغ رو آب پز میکنیم تا زرده کاملا سفت بشه زرده رو جدا کرده کمی که خنک شد با رنده خیلی ریز رنده میکنیم کره رو که به دمای محیط رسیده و نرم شده به زرده اضافه کرده و ورز میدیم تا کره و زرده حسابی مخلوط بشن پودر شکرو وانیل رو هم اضافه میکنیم میتونید با قاشق و یا چنگال مواد رو مخلوط کنید تا خوب به خورد هم بره بعد آرد رو روی مواد الک کرده و هم میزنیم تا خمیر نرم و یکدستی به دست بیاد نکته ایی که برای این خمیر مهمه  دقت کنید که خمیر نیازی به آرد اضافه نداره و دیگه اینکه هم زدن خمیر در حد مخلوط شدن کافیه و نباید خمیر رو بیش از اندازه ورز داد تا به روغن بیفته و رز دادن زیادی باعث خشک شدن شیرینی تون میشه خب حالا خمیر رو توی کیسه فریزر و یا سلفون قرار بدید مهم اینه که زیر و روی خمیرتون سلفون باشه ( تا راحت بتونید  خمیر رو باز کنید ) خمیر رو با کمک وردنه به قطر نیم سانت باز کرده و با قالب دلخواهتون قالب بزنید (تعداد شیرینیها باید زوج باشه ) شیرینی که قراره لایه رویی ( بالایی ) باشه زرده تخم مرغ زده و به دلخواه مغز خشکبار مورد نظرتون رو روی زرده بریزید در سینی فر که کاغذ روغنی انداختیم (لازم به چرب کردن کاغذ نیست ) چیده   بعد در فر با حرارت دویست درجه سانتی گراد بپزید شیرینی ها نباید طلایی بشن همین که کمی زیر شیرینی طلایی شد از فر خارج کنید و سینی رو در مجاورت هوای باز قرار بدید تا کاملا خنک بشن بعد بین شیرینها مارمالاد دلخواه رو بریزید ولایه مغز دار رو روی لایه مارمالادی قرار بدید شیرینی رو در ظرف در بسته دور از نور و رطوبت در جای خنک نگهداری کنید .

 
* دستور اصلی رو براتون گذاشتم فقط من یه تغییر کوچولو تو درست کردن شیرینی انجام دادم که خیلی هم خوب شد بعد از اینکه شیرینی رو قالب زدم بدون اینکه روی شیرینی زرده تخم مرغ بزنم شیرینی ها رو در فر پختم بعد از خنک شدن با کمک یه قلموی آشپزی روی شیرینی که قرار بود بالا باشه عسل مالیدم  بعد شیرینیها رو توی پودر پسته و یا کنجد(که توی یه ظرف مسطح ریخته بودم ) زدم عسل هم طعم خوبی به شیرینی داد و هم باعث شد مغزها به شیرینی بچسبه .

* یک نکته دیگه اینکه وقتی شیرینی رو از فر در آوردم کاغذ روغنی که شیرینیها روش بود رو در معرض هوای خنک گذاشتم چون سینی هنوز حرارت داره و وقتی شیرینی رو با سینی داغ میذاریم تا خنک بشه توی همین فاصله کلی رنگ شیرینیهامون عوض میشه پس سعی کنید بدون سینی و فقظ با کاغذ روغنی شیرینیها رو خنک کنید .
 
* شیرینی ها رو در دو سایز درست کردم و کوچولو خوشگلا رو برای دوست عزیزی هدیه بردم .
* تعداد زیاد عکسهای این پست رو به حساب علاقه زیاد من به این شیرینی بذارید .