Posts mit dem Label پیتزاها werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label پیتزاها werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

25. November 2015

پیتزا ( پست تصویری )

پست امروز تصویری هست دستور خمیر رو قبلا گذاشته ام خمیر با مایه خمیر فوری تهیه شده بسیار خوش پخت و خوش مزه در پست خودش http://avishann.blogspot.de/2013/06/blog-post_25.html  دستور و نکات لازم رو  توضیح دادم با مراجعه به پست به  راحتی میتونید خمیر رو تهیه کرده و با هر موادی که دوست دارید یک پیتزای خیلی خوشمزه نوش جان کنید . چند تا پیتزا هم برای ایده میذارم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .
 
 
 
 

 
 
 
 
مقدار خیلی کم پنیر ریخته و در فر خمیر رو نیم پخت میکنیم .
بعد مواد مورد نظر رو ریخته و دوباره برای پخت کامل درفر میذاریم چند دقیقه آخر پنیر رو اضافه میکنیم .(بادمجان گریل شده قارچ گوجه فرنگی و پیاز )
 
 
پیتزا ماهی تن پیاز و چیلی
 
 نیمی مارگاریتا و نیمی ماهی تن (ماهی تن پیاز و چیلی )
سس گوجه فرنگی خانگی پنیر و ریحان ایتالیایی (البته من کمی هم پیاز ریختم )
 
 

7. September 2013

پیتزا گوشت و قارچ

 
 
قبلا یه دستور خمیر پیتزا با مایه خمیر خشک گذاشته بودم این دستور با مایه خمیر تازه هست دستورش از یه کتاب آشپزی ایتالیایی هست خمیر راحت و خوشمزه ایی بود دوست داشتم با شما به اشتراک بذارمش

مواد لازم برای خمیر:
مایه خمیر تازه بیست و پنج گرم
روغن زیتون چهار قاشق غذا خوری
آرد سیصد گرم
آب ولرم یک هشتم لیتر
آب ولرم صد میلی لیتر
نمک کمی

مواد لازم برای سس گوجه فرنگی :
گوجه فرنگی  سیصد گرم
روغن زیتون دو قاشق غذا خوری
شکر یک دوم قاشق چایخوری
نمک و فلفل و سرکه کمی
آویشن یک قاشق چایخوری
اورگانو یک دوم قاشق چایخوری
سیر پرس  شده دو حبه

 
روش تهیه خمیر : 
آرد رو تو یه  ظرف مناسب الک میکنیم  وسط آرد رو کمی گود می کنیم  مایه خمیر رو تو یک هشتم لیتر آب خرد میکنیم و بعد این مخلوط رو تو گودی آرد میریزیم و کمی از آرد رو هم روش ریخته  و حدود پانزده دقیقه تو یه جای  نسبتا گرم بهش استراحت میدیم  بعد این مدت بقیه صد میلی آب روغن زیتون و  نمک رو به آرد اضافه میکنیم و شروع  میکنیم به ورز دادن حداقل باید ده دقیقه خمیر رو ورز بدیم  اگر خمیر خیلی چسبناک بود میتونید بهش کمی آرد اضافه کنید  اگر خمیر کمی چسبناک بود مهم نیست و لازم نیست بهش بیش از حد آرد بزنید چون باعث میشه در آخر خمیر سفت و سنگینی داشته باشید حالا رو ی خمیر رو می پوشونیم و حدود یک ساعت و یا بیشتر تو یه جای گرم بهش استراحت میدیم تو این فاصله سس گوجه فرنگی مون رو آماده میکنیم گوجه ها رو پوست گرفته و خرد میکنیم همراه با یک قاشق روغن زیتون و سیر پرس شده میذاریم کمی بپزه بعد نمک فلفل سرکه شکر بقیه روغن زیتون و آویشن و اورگانو رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا آب سس کا ملا کشیده بشه خب سس خوشمزه مون هم آماده هست .
فر رو با حرارت دویست و پنجاه درجه از قبل گرم میکنیم قالب مورد نظر رو کاغذ روغنی انداخته و خمیر رو توش پهن میکنیم و دوباره  به خمیر پانزده دقیقه زمان میدیم  روی خمیر با چنگال سوراخ کرده و با سس گوجه فرنگی  خمیر رو میپوشونیم بعد کمی پنیر و در آخر هر موادی که دوست دارید روی خمیر ریخته و به مدت بیست دقیقه تو فر میذاریم بعد از فر در آورده بقیه  پنیر رو روی پیتزا داده و با درجه گریل تا جایی که پنیر آب بشه تو فر میذاریم  .
من موادی که برای پیتزام استفاده کردم  قارچ و گوشت بود یه پیاز رو خرد کردم  با خیلی کم روغن زیتون تفت دادم تا پیاز ها سبک بشن بعد گوشت چرخ کرده رو اضافه کردم و تفت دادم نمک فلفل سیاه و خیلی کم رب اضافه کردم و بعد کمی تفت دادن از حرارت برداشتم  قارچها رو ورقه ایی  خرد کردم و پاپریکا و چیلی رو هم خرد کردم  همونطور که گفتم اول روی خمیر سس گوجه فرنگی بعد کمی پنیر بعد مواد گوشتی بعد قارچ و پاپریکا و چیلی (خام ) رو ریختم  پانزده تا بیست دقیقه در فر بعد هم پنیر رو اضافه کردم و کمی تو فر گذاشتم تا پنیر آب بشه .نوش جان
 

25. Juni 2013

پیتزا قارچ و سوسیس


پیتزا هم از اون چیزهایی هست که تو خونه ما فراوون درست میشه همسرم میگه از وقتی که پیتزاهای دستپخت تو رو خوردم دیگه پیتزاهای بیرون رو دوست ندارم :)))))) و خب این خودش کلی منو سر ذوق میاره که ترکیب های جدید رو امتحان کنم من خمیر های زیادی رو امتحان کردم و به نظرم این خمیر ساده ترین و بهترینشون بوده فقط یه نکته و اونم اینکه من تو خمیر پیتزام هم گاهی از سبوس استفاده میکنم یعنی همون مقدار از ارد کم میکنم و سبوس میزنم شما هم اگه دوست داشتید امتحان کنید
 
مواد لازم :
مایه خمیر هفت گرم
روغن زیتون سه قاشق غذا خوری
ارد الک شده به میزان لازم
شکر یک قاشق مرباخوری
نمک یک قاشق مرباخوری
اب ولرم یک لیوان
مواد لازم برای سس :
گوجه گوشتی و سفت یک عدد
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
سیر دو تا سه حبه
مواد پیتزا :
سوسیس
قارچ تازه(یخ نزده)
پاپریکای تازه (یخ نزده)
پیاز خلالی شده
زیتون حلقه شده
پنیر پیتزا و یا ترکیب گودا و موتزارلا
(میزان مواد به خودتون بستگی داره که پیتزا پر مواد دوست دارید و یا کم مواد)
  
 روش تهیه خمیر : 
اول از همه مایه خمیر اب و شکر رو ترجیحا تو یه ظرف غیر پلاستیکی میریزیم و مخلوط میکنیم و تو یه جای گرم میذاریم تا عمل کنه معمولا ده تا پانزده دقیقه  کافیه  وقتی مایه خمیرمون اماده شد تو یه ظرف مناسب  نمک روغن زیتون مایه خمیر اماده رو مخلوط میکنیم من کمی هم اورگانو و سبزیجات معطر اضافه میکنم خب حالا مخلوط ارد و سبوس و یا فقط ارد رو کم کم اضافه میکنیم تا جایی که به دست نچسبه اگه ارد رو بیش از حد اضافه کنید خمیر سنگین و سفتی خواهید داشت پس تو اضافه کردن ارد دقت کنید  هر چقدر خمیر رو بیشتر و بهتر روز بدید خمیر با کیفیت تری دارید پس تو ورز دادن خمیر کم کاری نکنید اونقدر باید ورز بخوره تا به یه بافت یکدست و نچسبنده :)) برسید حالا خمیر گلوله کنید و تو یه ظرف مناسب بذارید روشو بپوشونید و تو یه جای نسبتا گرم حدود یک تا یک و نیم ساعت استراحت بدید بعد زمان استراحت بازم هم خمیرتون رو کمی ورز بدید و تو سینی مخصوص فر و یا پیتزا پزیتون باز کنید و دوباره پانزده دقیقه بهش استراحت بدید (ضخامت خمیر به خودتون بستگی داره ) خب کارمون با خمیر تمومه حالا سس روی خمیر رو اماده میکنیم
گوجه فرنگی و سیر و روغن زیتون رو تو غذاساز(و یا با گوشت کوب برقی) میریزیم و خوب پوره میکنیم به همین سادگی
روی خمیر با چنگال سوراخ میکنیم و بعد سس رو روی خمیر پخش میکنیم کمی هم پنیر روی سس میدیم (خیلی کم)  تو بعضی دستورا تو این مرحله خمیررو کمی میپزن و بعد مواد رو اضافه میکنن و مرحله دوم پخت رو انجام میدن من معمولا یک مرحله ایی انجام میدم و تا بحال هم مشکلی پیش نیومده بعد مواد پیتزا رو به ترتیب اضافه میکنیم و تو فر از قبل گرم شده میذاریم (من با حرارت دویست و پنجاه درجه فر رو گرم میکنم و وقتی پیتزا رو تو فر گذاشتم حرارت رو با دویست درجه تنظیم میکنم ) وقتی موادم و خمیرم پخت معمولا بیست دقیقه تا نیم ساعت طول میکشه در مورد زمان پخت نمیشه زمان دقیقی داد چون بستگی به فر و ضخامت خمیر و میزان مواد داره پنیر رو روی پیتزا میدم و گریل رو روشن میکنم تا پنیر اب بشه  پست نسبتا طولانی شد ولی من سعی کردم نکاتی که مهم بود رو بنویسم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید اگه سوالی بود در خدمتم  شاد باشید