Posts mit dem Label گیاهی werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label گیاهی werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

27. Juli 2016

اسپاگتی با سبزیجات


می تونم بگم یکی از خوشمزه ترین پاستاهایی بود که تا بحال درست کردم توصیه میکنم حتما امتحانش کنید ساده خوشمزه و فوری

مواد لازم  : (سه تا چهار نفر)
اسپاگتی چهارصد گرم
پیاز قرمز یک عدد متوسط
کدو متوسط چهار عدد
صد گرم گوجه فرنگی خشک
(در روغن )
سیر سه حبه
فلفل چیلی یک عدد
نمک و فلفل
روغن زیتون به میزان لازم
پنیر سفید و کنجد


روش تهیه :
 کدوها رو شسته و با پوست کن  و یا با چاقو به صورت نوارهای نازک برش داده (بهتر هست از پوست کن استفاده کنید تا نوارها یکدست و با ضخامت یکسان باشند ) پیاز رو خلالی نازک خرد کرده و در روغن زیتون کمی تفت داده بعد سیر های پرس شده و چیلی های خرد شده رو اضافه کرده و کمی که تفت خورد کدوها رو اضافه میکنیم نمک فلفل رو اضافه کرده و درب ظرف رو گذاشته و اجازه میدیم کدوها آبش گشیده بشه و نرم بشن تو این فاصله اسپاگتی رو طبق دستور بسته می پزیم و آبکش می کنیم و کنار میذاریم گوجه ها ی خشک شده رو از روغن بیرون آورده روغن اضافیشو گرفته و خرد میکنیم و به کدوها اضافه می کنیم حالا اسپاگتی ها رو هم به کدوها اضافه کرده و در آخر کمی کنجد و کاملا مخلوط می کنیم در ظرف مناسب کشیده و پنیر رو که به تکه های کوچک تقسیم کردیم رو روی اسپاگتی ریخته و نوش جان می کنیم .

9. Januar 2015

سوپ کدوحلوایی

 
این سوپ خیلی ساده سریع و خوشمزه هست مخصوص روزهای سرد امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .
 
مواد لازم :
کدو حلوایی پانصد گرم
پیاز یک عدد
سیر دو حبه
کره بیست گرم
آب مرغ و یا سبزیجات به مقدار لازم 
خامه صد میلی لیتر
نمک فلفل جوز هندی
(دانه کدو و روغن کدو برای تزیین)
 
روش تهیه :
کدو رو پوست گرفته و واخلش رو خالی میکنیم و به تکه های کوچک تقسیم میکنیم پیاز و سیر رو هم پوست گرفته و خرد میکنیم کره را در قابلمه ریخته و کمی که گرم شد پیاز و سیر را اضافه میکنیم و تفت میدیم وقتی پیاز ها سبک شدند کدو ها رو میریزیم کوتاه تفت داده و بعد آب سبزیجات و یا آب مرغ ( به مقداری که روی کدوها رو بپوشونه ) نمک فلفل و جوز هندی رو افزوده و با حرارت ملایم و در بسته به مدت بیست دقیقه می پزیم وقتی کدو ها نرم شد سوپ رو پوره ( با گوشت کوب برقی و یا میکسر )  کرده خامه رو اضافه میکنیم و نمک و فلفل سوپ رو اندازه کرده و سوپ خوشمزه ما آماده هست .دانه های کدو رو در تاوه ایی بدون روغن رست کنید سوپ رو همراه با دانه های رست شده کدو و روغن کدو سرو کنید نوش جان .
 
* من دانه و روغن کدو حلوایی نداشتم و استفاده نکردم .
* چون سوپ رو میکس میکنیم میتونید کدو رو با پوست اضافه کنید و اجباری در پوست کندن نیست .
* مقدار خامه رو میتونید به دلخواه کمتر بریزید .
 

24. Oktober 2014

خوراک لوبیا چیتی



تو این روزای پاییزی خوردن این خوراک خیلی دلچسبه درست کردنش هم خیلی آسونه این خوراک رو با لوبیای قرمز هم درست میکنند ولی من لوبیا چیتی رو ترجیح میدم بریم سراغ روش تهیه
 
مواد لازم :
لوبیا چیتی دو پیمانه
پیاز بزرگ یک عدد
سیر دو عدد
سیب زمینی متوسط دو عدد
نمک  پودر چیلی زردچوبه
رب یک قاشق غذا خوری
سرکه دو قاشق غذا خوری
 
روش تهیه :
لوبیا رو از شب قبل خیس میکنیم و آبش رو چند باری عوض میکنیم  لوبیای خیس خورده رو آبکشی کرده و میریزیم تو قابلمه با مقدار کافی آب میذاریم تا بپزه تو این فاصله پیاز رو خلالی خرد کرده و سرخ میکنیم سیر پرس شده رو هم ریخته و بعد از تفت دادن نمک  زردچوبه پودر چیلی (من کمی هم پودر تخم گشنیز و پودر زنجبیل ریختم ) رو اضافه کرده کمی که تفت خورد رب رو ریخته اجازه میدیم تا رب سرخ بشه و خوش رنگ بعد دو قاشق سرکه رو با کمی آب اضافه میکنیم و سسمون آماده هست سیب زمینی ها رو هم مکعبی خرد میکنیم نه خیلی ریز نه خیلی درشت  لوبیا ها که نیم پز شد سس و سیب زمینی ها رو اضافه کرده و با حرارت متوسط اجازه میدیم خوراکمون بپزه و جابیفته . اگر دوست داشتید میتونید کمی قارچ رو هم تفت داده و در آخر به خوراکتون اضافه کنید ما خوراک لوبیا رو با روغن زیتون و آب لیموی تازه دوست داریم شما هم امتحان کنید . نوش جان

5. September 2014

قارچ پلو

 
 
یه پلوی خوشمزه و گیاهی و ساده که مواد اولیه زیادی هم لازم نداره امیدوارم خوشتون بیاد .
 
مواد لازم :
برنج دو پیمانه
پیاز یک عدد
قارچ تازه سیصد گرم
پاپریکای رنگی یک عدد
گوجه فرنگی بزرگ یک عدد
نمک فلفل زردچوبه رب
آب لیموی تازه
 دارچین و کره
 
روش تهیه :
برنج رو خیس کرده و کنار میذاریم قارچها رو ورقه ورقه برش داده و مقداری آب لیمو روی قارچها میریزم تا هم قارچها سیاه نشه و هم کمی طعم دار بشه  پیاز رو ریز خرد کرده گوجه فرنگی رو پوست گرفته و خرد میکنیم پاپریکا رو هم مکعبی خرد میکنیم تمام مواد اولیه مون آماده هست حالا میریم سراغ پختن مواد کمی کره و یا رو غن مایع رو در ظرف مورد نظر ریخته و گرم میکنیم پیاز رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا سرخ بشه بعد قارچها رو ریخته و با حرارت بالا سرخشون میکنیم  بعد پاپریکا نمک فلفل زردچوبه و رب رو هم میریزیم و کاملا تفت داده در آخر گوجه ها رو اضافه میکنیم در ظرف رو میذاریم  و با حرارت کم پنج دقیقه به پخت ادامه میدیم برنجمون رو آبکش کرده ته دیگ دلخواهمون رو در قابلمه گذاشته و از برنج و موادمون لایه لایه میریزیم تا هر دو تموم بشه من لابلای برنج کمی هم دارچین و کره اضافه کردم برنج رو دم میذاریم تا پلوی خوشمزمون آماده بشه . نوش جان
 
* میتونید برنج رو بدون رب درست کنید یعنی رب رو حذف کرده و از زعفرون استفاده کنیم .
 

23. Juli 2014

لوبیا پلو - بدون گوشت

 
 
سلام به همه دوستای عزیزم بعد از کلی نبودن باز هم اینجا هستم امروز براتون یه دستور ساده دارم که مطمین هستم همگی روش تهیه ش رو میدونند با اینحال شاید ایده ایی باشه برای روزهایی که میخواهیم سریع یه خوراکی خوشمزه آماده کنیم که مواد زیادی هم لازم نداره . (این پست رو هم تفدیم میکنم به برادر گلم بهنام که گله داشت چرا پست جدید نمیذارم ;))

مواد لازم :
لوبیا سبز سیصد گرم
هویج یک عدد
رب نمک پودر پاپریکا
زعفران ادویه پلویی
برنج دو پیمانه
پیاز یک عدد
 
روش تهیه :
برنج رو از قبل خیس کرده و کنار میذاریم لوبیاها و هویج رو خرد میکنیم ( میتونید مقدار لوبیا و هویج رو کم یا زیاد کنید من با این مقدار درست کردم ) خب حالا پیاز رو خرد کرده و همراه با کره و یا روغن مایع تفت داده و لوبیا و هویج رو هم اضافه میکنیم نیازی به سرخ شدن نداره در حد تفت خوردن کافیه بعد نمک فلفل  (پودر پاپریکا ) و رب رو ریخته و کاملا تفت میدیم  کمی آب میریزیم تا موادمون بپزه و آبش کشیده بشه  حالا برنجمون رو آبکش میکنیم (کمی زنده تر برمیداریم کلا تو پلو های مخلوط یادمون باشه همیشه برنج رو زنده تر از حد معمول برداریم ) ته دیگ مورد نظر رو گذاشته و از برنج و مواد لوبیامون لابه لا میریزیم تا موادمون تموم بشه  من بین لایه ها از زعفران حل شده در آب و ادویه پلویی استفاده کردم اگر ادویه پلویی نداشتید میتونید از کمی پودر دارچین و پودر گل سرخ استفاده کنید خب حالا پلومون رو دم گذاشته اول با حرارت زیاد و قتی بخار زد حرارت رو کم میکنیم تا پلومون آماده بشه .(زمانی که برنج بخار زد میتونید کمی کره آب شده و زعفران رو مخلوط کرده و روی پلومون بدیم )  یه نکته دیگه اینکه اگر خواستید میتونید برنج رو کته درست کنید یعنی برنج رو با آب مناسب خیس کرده و روی حرارت میذاریم کمی که برنج به حال جوش افتاد مواد لوبیامون که کاملا بدون آب هست رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم آب برنج کشیده بشه و دم میذاریم انتخاب با شما . نوش جان .
 

7. Dezember 2013

پلو سبزیجات

 
 
اگر سبزیجات دوست دارید حتما این پلو رو هم دوست خواهید داشت برای ادویه این پلو من فقط از کاری استفاده کردم اگر طعم کاری رو دوست ندارید میتونید از ادویه های دیگه استفاده کنید .
 
مواد لازم :
گل کلم
پاپریکا رنگی
قارچ *
پیاز و سیر
نمک فلفل
ادویه کاری
کره و یا روغن زیتون
 
روش تهیه :
سیزیجات رو به تکه های کوچک تقسیم میکنیم پیاز رو خرد کرده و همراه با کره و یا روغن زیتون تفت میدیم بعد سیر پرس شده رو اضافه کرده و در آخر هم سیزیجات رو میریزیم تمام مواد رو کاملا تفت داده ادویه کاری نمک و فلفل رو هم اضافه کرده و بعد از یه تفت کوتاه برنجی رو که از قبل خیس کردیم رو به مواد اضافه میکنیم ابتدا حرارت رو زیاد میکنیم وقتی به جوش اومد حرارت رو کمتر کرده و اجازه میدیم آب برنج کشیده بشه و به روش معمول دم میذاریم بسیار خوشمزه ساده و سالم همراه با ترشی نوش جان میکنیم .
 
* من از قارچ قهوه ایی استفاده کردم و برای همین رنگ قارچها تیره تر از حد معمول هست.
*میتونید از هر نوع سبزی که دوست دارید استفاده کنید بادمجان نخودفرنگی گوجه فرنگی.....
 

22. November 2013

Bulgur Pilav

 
 
باز هم یک خوراک خوشمزه از کشور ترکیه که هم به عنوان غذای اصلی ویا در کنار غذاهای گوشتی و یا مرغ سرو میشه میتونید فقط با سبزیجات و یا سبزیجات و تکه های مرغ (سینه مرغ ) آماده ش کنید من فقط از سبزیجات استفاده کردم خب بریم سراغ روش تهیه .
 
مواد لازم :
بلغور پلویی دو پیمانه
پیاز یک عدد
سیر سه حبه
گوجه فرنگی درشت یک عدد
پاپریکا رنگی در مجموع یک عدد
قارچ هفت - هشت دانه
رب گوجه فرنگی
رب فلفل و یا چیلی تازه
نمک فلفل
کره و یا روغن زیتون
 
روش تهیه :
بلغور رو از قبل خیس میکنیم (در ورژن اصلی بلغور رو خشک اضافه میکنند ولی من ترجیح میدم از قبل چند ساعتی خیس بخوره ) کره و یا روغن زیتون رو در قابلمه ریخته و پیاز های خرد شده رو اضافه کرده و تفت میدیم به ترتیب سیر خرد شده قارچها پاپریکا رو هم ریخته و به تفت دادن ادامه میدیم ( من کمی هم قسمت سبز تره فرنگی داشم که خرد کردم و به مواد اضافه کردم ) شما میتونید از سبزیجات دیگه ایی که دوست دارید استفاده کنید بعد گوجه فرنگی رو که پوست گرفتیم و خرد کردیم میریزیم نمک فلفل رب و رب فلفل رو ریخته ( بهتره این غذا کمی تند باشه) بعد از کمی تفت دادن بلغورها رو اضافه میکنیم (بدون آب ) باز هم تمام مواد رو کمی تفت داده و بعد آب معمولی و یا آب مرغ رو ریخته و اجازه میدیم آبش کشیده بشه تنها نکته مهم این هست که آب نباید بیش از حد اضافه بشه  چون دانه های بلغور به هم میچسبه و شفته میشه برای دو پیمانه معمولا دو لیوان آب کافیه ولی  بستگی به نوع بلغور هم داره باز هم در مدل اصلی بعد از اینکه آب بلغور کشیده  شد حرارت رو خاموش میکنند و اجازه میدن با گرمایی که درون قابلمه هست بلغور به اصطلاح دم بکشه ولی من به مدل ایرانی ( با استفاده از دم کنی ) بلغور رو دم میذارم چون دوست دارم کمی هم ته دیگ بلغور داشته باشم به هر حال این مرحله به سلیقه شما بستگی داره .
نوش جان .
 

22. Juli 2013

بادمجان شکم پر با سویا



بادمجون هم یکی دیگه از مورد علاقه های من هست به هر روشی که درست بشه فرقی نداره من دوسش دارم امروز براتون بادمجون و سویا دارم یه ترکیب خوشمزه و گیاهی اگه دوست داشتید امتحانش کنید خوشمزه س
 
مواد لازم :
بادمجان دو عدد تپل
پیاز دو عدد کوچک
سیر دو تا سه حبه
سویا پنجاه گرم
روغن زیتون
گوجه فرنگی دو عدد متوسط
نمک فلفل رب گوجه فرنگی
 
روش تهیه:
بادمجونها رو راه راه پوست میگیریم هر بادمجون رو به دو نیم تقسیم میکنیم  کمی نمک زده و یکی دو ساعت بهش زمان میدیم تا تلخیش گرفته بشه یکی از پیاز ها رو ریز خرد میکنیم و تو کمی روغن زیتون تفت میدیم  بعد سیر ها رو اضافه کرده باز کمی تفت داده و بعد سویا روکه  از قبل خیس کردیم آبش رو میگیریم و به پیاز اضافه میکنیم  همه مواد رو با هم تفت داده بعد نمک فلفل و ادویه مورو نظر رو افزوده و کمی رب گوجه وقتی تمام مواد خوب تفت خورد کمی آب اضافه می کنیم و اجازه میدیم سویا بپزه تو این فاصله بادمجونها رو آبکشی کرده بعد از خشک کردن سرخش میکنیم از سویا ی آماده  (باید بدون آب باشه) شکم بادمجونها رو پر میکنیم خب حالا نوبت آماده کردن سسمون هست پیاز دوم رو ریز خرد کرده با روغن زیتون تفت میدیم یک حبه سیر له شده و گوجه فرنگی های پوست گرفته و خرد شده رو اضافه میکنیم بادمجونها رو روی سس میذاریم حرارت رو کم کرده و اجازه میدیم بادمجونها و سس بپزن و خوراکمون جابیفته بسیاز خوشمزه میشه سعی کنید برای تهیه این خوراک از روغن زیتون استفاده کنید طعم فوق العاده ایی به بادمجونها میده امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

19. Juli 2013

خوراک گل کلم

یه خوراک فوق العاده فوری خوشمزه و در ضمن گیاهی
 
مواد لازم :
گل کلم یک بوته کوچک
پیاز خرد شده یک عدد
نمک فلفل کمی زعفران
سیر له شده دو حبه
گوجه فرنگی پوره شده دو عدد
 
روش تهیه :
پیاز ها رو تو کمی کره تفت دادم بعد سیر رو اضافه کردم و در آخر گل کلمها رو, همه رو با هم کمی تفت دادم نمک و فلفل وپوره گوجه فرنگی رو اضافه کردم همراه با کمی زعفرون با حرارت متوسط حدود پانزده دقیقه برای پخت زمان نیاز داره به همین سادگی به همین خوشمزگی   شاد باشید

28. Juni 2013

خورش لوبیا سفید Kuru fasulye

 
خورش لوبیا سفید و یا کورو فاسولیه یکی از خورشهای ترکیه ایی هست که به عنوان خوراک اصلی ومعمولا با پلو سرو میشه انواع مختلفی داره با گوشت بدون گوشت با سوسیس و ... من اینجا بدون گوشتش رو درست کردم و خوشمون اومد البته من تو خورشم ازآب گوشت استفاده کردم که اگر بدون استفاده آب گوشت درست بشه میتونید یه غذای گیاهی خوشمزه داشته باشید
 
مواد لازم :
لوبیا سفید یک پیمانه
پیازخرد شده یک عدد
گوجه فرنگی پوست کنده یک عدد
رب گوجه فرنگی نمک فلفل و کره
چیلی خرد شده در صورت تمایل
آب گوشت و یا عصاره گوشت در صورت تمایل
 
روش تهیه :
پیازها ر در کره تفت میدیم تا کمی نرم بشن سیر خرد شده رو هم اضافه میکنیم (اگراز چیلی استفاده کردید اون رو هم توهمین مرحله بریزید)بعد نمک فلفل وگوجه خرد شده رب گوجه فرنگی رو هم میریزیم و هم رو با هم تفت میدیم بعد لوبیاهایی که از قبل خیس کردیم آبشو خالی کرده و اونها رو هم اضافه میکنیم اگر دوست داشتید از آب گوشت و یا عصاره گوشت استفاده کنید اگر هم که نه آب معمولی رو میریزیم و میذاریم تا لوبیاها بپزن و خورشمون جا بیفته نوش جان
(من لوبیاها رو از قبل تو زودپز پختم و لوبیای پخته رو با موادم مخلوط کردم و گذاشتم جابیفته)