23. Juli 2014

لوبیا پلو - بدون گوشت

 
 
سلام به همه دوستای عزیزم بعد از کلی نبودن باز هم اینجا هستم امروز براتون یه دستور ساده دارم که مطمین هستم همگی روش تهیه ش رو میدونند با اینحال شاید ایده ایی باشه برای روزهایی که میخواهیم سریع یه خوراکی خوشمزه آماده کنیم که مواد زیادی هم لازم نداره . (این پست رو هم تفدیم میکنم به برادر گلم بهنام که گله داشت چرا پست جدید نمیذارم ;))

مواد لازم :
لوبیا سبز سیصد گرم
هویج یک عدد
رب نمک پودر پاپریکا
زعفران ادویه پلویی
برنج دو پیمانه
پیاز یک عدد
 
روش تهیه :
برنج رو از قبل خیس کرده و کنار میذاریم لوبیاها و هویج رو خرد میکنیم ( میتونید مقدار لوبیا و هویج رو کم یا زیاد کنید من با این مقدار درست کردم ) خب حالا پیاز رو خرد کرده و همراه با کره و یا روغن مایع تفت داده و لوبیا و هویج رو هم اضافه میکنیم نیازی به سرخ شدن نداره در حد تفت خوردن کافیه بعد نمک فلفل  (پودر پاپریکا ) و رب رو ریخته و کاملا تفت میدیم  کمی آب میریزیم تا موادمون بپزه و آبش کشیده بشه  حالا برنجمون رو آبکش میکنیم (کمی زنده تر برمیداریم کلا تو پلو های مخلوط یادمون باشه همیشه برنج رو زنده تر از حد معمول برداریم ) ته دیگ مورد نظر رو گذاشته و از برنج و مواد لوبیامون لابه لا میریزیم تا موادمون تموم بشه  من بین لایه ها از زعفران حل شده در آب و ادویه پلویی استفاده کردم اگر ادویه پلویی نداشتید میتونید از کمی پودر دارچین و پودر گل سرخ استفاده کنید خب حالا پلومون رو دم گذاشته اول با حرارت زیاد و قتی بخار زد حرارت رو کم میکنیم تا پلومون آماده بشه .(زمانی که برنج بخار زد میتونید کمی کره آب شده و زعفران رو مخلوط کرده و روی پلومون بدیم )  یه نکته دیگه اینکه اگر خواستید میتونید برنج رو کته درست کنید یعنی برنج رو با آب مناسب خیس کرده و روی حرارت میذاریم کمی که برنج به حال جوش افتاد مواد لوبیامون که کاملا بدون آب هست رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم آب برنج کشیده بشه و دم میذاریم انتخاب با شما . نوش جان .
 

1 Kommentar: