23. Juli 2014

ماهی بخارپز و سبزیجات

 
 
اگر دنبال یه روش سالم و بی دردسر برای پخت ماهی هستید میتونید از این روش استفاده کنید تا یک ماهی خوشمزه آبدار و در عین حال سالم که مواد مغذی ش از بین نرفته رو داشته باشید . ( تشکر میکنم از برادر عزیزم بهنام که این روش عالی رو به من یاد داد . )
 
مواد لازم : (دو نفر)
ماهی دلخواه ششصد گرم
(من دو تا ماهی قزل استفاده کردم )
پیاز یک عدد
سیر سه تا چهار حبه
روغن زیتون سه قاشق غذا خوری
نمک فلفل (کمی پودر پاپریکا )
لیمو ترش یک عدد
سیب زمینی
قارچ
 
 
روش تهیه :
ماهی ها رو شسته و خشک میکنیم روی ماهی شکافهای اریب داده تا هم زمان پخت کمتر بشه و هم موادمون به خورد ماهی بره تمام قسمتهای ماهی و داخل شکم ماهی رو نمک و فلفل زده و کنار میذاریم پیاز ها رو خلالی خرد کرده سیر هارو رنده و یا پرس میکنیم آب لیمو و روغن زیتون پودر پاپریکا ( برای اینکه ماهیمون کمی رنگ داشته باشه ) و کمی نمک و فلفل رو با سیر و پیاز کاملا مخلوط میکنیم حالا ماهمیون رو در تابه گذاشته و مخلوط پیاز و سیر رو روی ماهی میریزیم من برای سبزیجات فقط از قارچ استفاده کردم قارچها رو هم روی ماهی ریخته در ظرف رو گذاشته با حرارت متوسط ماهی رو میپزیم بستگی به اندازه ماهی زمان پخت فرق میکنه برای من حدود ده دقیقه کافی بود اجازه میدیم آب ماهی کشیده بشه و سیزیجاتمون کمی تفت بخوره ماهی خوشمزه ما آماده س . برای سیب زمینی ها کافیه اونها رو  نیم پز کنیم بعد به دو نیم تقسیم کرده با کمی نمک فلفل پودر سیر و رزماری و روغن زیتون مخلوط میکنیم تو سینی فر چیده و اجازه میدیم تا سیب زمینی هامون  برشته بشن همراه با ماهی و سبزیجات سرو میکنیم . نوش جان
 
* میتونید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید فقط اینکه سعی کنید یخ زده نباشه و ترجیحا زود پخت باشه تا ماهیمون کمتر حرارت ببینه .
 

1 Kommentar: