17. April 2015

مربای کامکوات


کامکوات میوه ایی از دسته مرکبات هست که مزه و بوش هم مثل پرتقاله این میوه رو میشه با پوست میل کرد و در تهیه مربا هم ازش استفاده میشه اگر دوست داشتید میتونید تو ویکی پدیا بیشتر از این میوه بخونید .
 
مواد لازم :
کامکوات دویست گرم
شکر دویست گرم
آب یک لیوان
 
 روش تهیه :
من مربا رو در مقدار کم درست کردم که تازه تازه خورده بشه کامکوات رو حلقه ایی برش زدم و هسته هاشو بیرون آوردم برای گرفتن تلخی میوه مقداری آب رو به حالت نیمه جوش بیارید و کامکواتها رو بریزید توش تا بجوشه چند دقیقه ایی که جوشید خالیش کنید تو آبکش و دو سه با این کار رو انجام بدید ( جوشوندن و خالی کردن آب ) تو این مرحله یک لیوان آب رو با شکر مخلوط کرده و بذارید تا جوش بیاد دو سه وقیقه که جوشید کامکواتها رو که تقریبا پخته شدند اضافه کرده حرارت رو ملایم کنید و اجازه بدید تا شربت غلیظ بشه و به قوام بیاد مربای ما آماده هست حرارت رو خاموش کرده درب ظرف رو با یه دستمال تمیز بپوشونید ( مثل حالت دم کردن ) و اجازه بدید  سرد بشه من یک شب بهش تو همین حالت زمان دادم بعد مربا رو در شیشه تمیز و خشک ریخته و در یخچال نگهدارید . نوش جان
 
* اگر دوست داشتید میتونید در آخر یک قاشق آب لیمو به مربا اضافه کنید برای جلو گیری از شکرک زدن من  استفاده نکردم .
* در صورت دلخواه میتونید از وانیل چوب دارچین و یا زعفران در مربا استفاده کنید اما به نظر من کامکوات خودش بوی بسیار دلپذیری داره و بهتره که به صورت طبیعی درست بشه .
* نکته آخر و بسیار مهم اینکه سعی کنید در دستوراتی که مواد با پوست استفاده میشه از محصولات ارگانیک استفاده کنید .

2 Kommentare:

  1. وای ی ی من عاشق این مربا هستم , جوری که واسه مربای صبحانه ازش استفاده نمیکنم , بلکه براش ارزش قائل هستم و میزارم کنار پنکیک یا بستنی :))))))))
    راستی من تا به حال ۲ بار درست کردم ولی هیچوقت تلخیشو مثل پتقال احساس نکردم , نمیدونم چرا ؟ !!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. وای حق داری خیلی خوشمزه وخوش عطرههههه برای منم خیلی تلخ نبود یه تلخی خیلیییی ملایم داشت

      Löschen