12. Mai 2015

کباب کوبیده مرغ به سبک هندی

 
با یه دستور جدید در خدمت شما دوستای عزیز هستم  دستور اصلی کباب رو مینویسم و بعد تغییراتی که در دستور دادم رو هم خواهم نوشت امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .
 
مواد لازم : ( هشت نفر )
بادام هندی چهل گرم
خامه دو قاشق غذا خوری
تخم مرغ یک عدد کوچک
سینه مرغ  خرد شده پانصد گرم
نمک به مقدار لازم
سیر چهار حبه
زنجبیل یک تکه دو سانتی
چیلی دو عدد کوچک
گشنیز سی گرم
ادویه گرام ماسالا یک قاشق چایخوری
کره بیست گرم
 
 
روش تهیه :
بادام هندی رو در مخلوط کن ریخته و پودر کنید خامه و تخم مرغ رو هم اضافه کرده و مواد رو حسابی مخلوط کنید حالا تمام مواد بجز کره رو به مخلوط خامه و تخم مرغ اضافه کرده و چند پالس بزنید تا موادمون چرخ بشه و حالت خمیری به خودش بگیره  مواد رو در ظرف مناسبی ریخته و یک ساعت در یخچال میذاریم تا استراحت کنه بعد از زمان لازم گوشت رو به هشت قسمت تقسیم کرده و به سیخ میکشیم  گریل فر رو روشن کرده و اجازه میدیم تا حسابی داغ بشه کبابها رو در سینی و یا توری فر گذاشته و دربالاترین طبقه نزدیک گریل قرار داده و چهار دقیقه گریل میکنیم بعد نیمی از کره رو روی کبابها زده یک دقیقه دیگه گریل و سیخها رو میچرخونیم دوباره سه دقیقه گریل بقیه کره روی کباب زده و دو دقیقه دیگه به گریل ادامه میدیم و بعد هم همراه برنج و یا نان نوش جان میکنیم .
 
حالا تغییراتی که من در دستور دادم :
 
* از تخم مرغ استفاده نکردم به نظرم تخم مرغ بافت کباب رو شبیه کوکو میکنه و من این حالت رو در کباب مرغ دوست ندارم .
* بهتره از مخلوط سینه و ران استفاده بشه چون سینه به تنهایی کمی خشکه .
* میتونید از یک پیاز کوچیک استفاده کنید چون در دستور از پیاز استفاده نشده من پودر پیاز اضافه کردم .
* در صورت دلخواه میتونید کمی زعفران به مایتون اضافه کنید من فقط برای روی کباب از مخلوط کره و زعفران استفاده کردم .
* من کبابها رو به جای سیخ زدن کف یه ظرف مناسب که چرب کرده بودم صاف کردم و در فر گذاشتم کمی که خودشو گرفت برش دادم و چرخوندم تا طرف دیگه هم کباب بشه در آخر کره و زعفرون زدم .
* و آخرین نکته اینکه با برنج زعفرونی و کره اضافه و البته گوجه فرنگی یه کم کباب شده نوش جان کردیم .

3 Kommentare:

  1. ای ی ی وای ی ی من این تهدیگ و کباب رو کجای دلم بزارم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. جات خالییییی عزیزممممم

      Löschen
    2. Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.

      Löschen