Posts mit dem Label پاستاها werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label پاستاها werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

27. Juli 2016

اسپاگتی با سبزیجات


می تونم بگم یکی از خوشمزه ترین پاستاهایی بود که تا بحال درست کردم توصیه میکنم حتما امتحانش کنید ساده خوشمزه و فوری

مواد لازم  : (سه تا چهار نفر)
اسپاگتی چهارصد گرم
پیاز قرمز یک عدد متوسط
کدو متوسط چهار عدد
صد گرم گوجه فرنگی خشک
(در روغن )
سیر سه حبه
فلفل چیلی یک عدد
نمک و فلفل
روغن زیتون به میزان لازم
پنیر سفید و کنجد


روش تهیه :
 کدوها رو شسته و با پوست کن  و یا با چاقو به صورت نوارهای نازک برش داده (بهتر هست از پوست کن استفاده کنید تا نوارها یکدست و با ضخامت یکسان باشند ) پیاز رو خلالی نازک خرد کرده و در روغن زیتون کمی تفت داده بعد سیر های پرس شده و چیلی های خرد شده رو اضافه کرده و کمی که تفت خورد کدوها رو اضافه میکنیم نمک فلفل رو اضافه کرده و درب ظرف رو گذاشته و اجازه میدیم کدوها آبش گشیده بشه و نرم بشن تو این فاصله اسپاگتی رو طبق دستور بسته می پزیم و آبکش می کنیم و کنار میذاریم گوجه ها ی خشک شده رو از روغن بیرون آورده روغن اضافیشو گرفته و خرد میکنیم و به کدوها اضافه می کنیم حالا اسپاگتی ها رو هم به کدوها اضافه کرده و در آخر کمی کنجد و کاملا مخلوط می کنیم در ظرف مناسب کشیده و پنیر رو که به تکه های کوچک تقسیم کردیم رو روی اسپاگتی ریخته و نوش جان می کنیم .

20. Juli 2015

Fussili mit Oktopus und Tomatensauce


اختاپوس و یا هشت پا اگر درست پخته بشه  بسیار خوشمزه ودلچسب خواهد بود البته اگر کلا از خوراکهای دریایی خوشتون نیاد مسئله ایی جدا هست اختاپوس رو هم به صورت گریل (کبابی) یا به صورت آب پز سرخ شده میتونید آماده کنید و در سالاد به صورت سرد و یا گرم یا همراه با سبزیجات کبابی همراه با سیب زمینی و یا با نودل ... بکار ببرید امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

مواد لازم :
اختاپوس ششصد گرم (با سر)
سیرحبه و پرس شده هرکدام یک عدد
پیاز متوسط یک عدد
برگ بو دو برگ
 دانه فلفل سیاه چهار تا پنج دانه
سرکه سه قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی چهارصد میلی لیتر
قارچ شش الی هفت عدد
چیلی یک دانه
فلفل سیاه و نمک
Kaper جعفری و برگ پیازچه
 

روش تهیه :
اول اختاپوس رو آماده میکنیم اختاپوسی که من خریده بودم تمیز شده بود یعنی کیسه جوهر بیرون آورده شده بود و کار زیادی برای آماده سازی نداشت اختاپوسها رو کاملا شسته سرش رو جدا میکنیم وقتی سر رو جدا کردیم یک حفره ایی وجود داره که داخلش رو باید از قسمت زیر فشار بدیم تا قسمت سخت و استخوانی که داخلش هست بیرون بیاد (حتما این قسمت رو توی یوتیوب نگاه کنید تا متوجه بشید دقیقا باید چه کاری انجام بدید ) آب رو در قابلمه ایی مناسب همراه با برگ بو دو قاشق سرکه دانه فلفل سیاه یک حبه سیر ریخته وقتی آب جوشید اختاپوسها رو به آرامی اضافه میکنیم زمان پخت بستگی به وزن و بزرگی اختاپوس داره برای من چون چندان بزرگ نبودند حدود سی دقیقه کافی بود بعد از پختن اونها رو از آب خارج میکنیم وو زیر آب سرد میشوریم تا پوسته تیره رنگی که روش هست جدا بشه بعد هم به تکه های دلخواه خرد کرده و کنار میذاریم .(در آدرس زیر به راحتی میتونید روش آماده سازی رو ببینید )
 

 
حالا باید سس نودل رو آماده کنیم موادی که من استفاده کردم رو میتونید به دلخواه تغییر بدید و از سبزیجات دیگری استفاده کنید
پیاز رو خرد میکنیم و با روغن زیتون تفت میدیم تا نرم و کمی طلایی بشه بعد یک عدد سیر پرس شده چیلی خرد شده و قارچ رو اضافه میکنیم کمی که تفت خورد و آب قارچ کشیده شد فلفل سیاه و اختاپوسهای خرد شده رو هم ریخته تفت داده و پوره گوجه فرنگی و یک قاشق سرکه و نمک رو هم میریزیم و با حرارت کم اجازه میدیم تا مزه مواد به خورد هم بره در آخرکمی هم برگ پیازچه و جعفری و کاپرن اضافه کردم و از روی حرارت برداشتم نودل دلخواهتون رو (بهتر هست از نودل های فرمی استفاده کنید ) طبق دستور بسته آماده کنید بعد از آبکش کردن با سس آماده شده مخلوط کرده کمی اجازه بدید با درب بسته باقی بمونه تا تمام موادمون با حرارت خودش به خورد هم بره نودل خوشمزه ما آماده هست برای سرو کردن نوش جان .
 
* اگر پوره گوجه فرنگی در دسترستون نبود از رب گوجه و گوجه فرنگی خرد شده استفاده کنید .

25. November 2014

اسپاگتی با صدف



این پست خوشمزه رو تقدیم میکنم به دوستداران خوراکهای دریایی

مواد لازم :
موشلن (صدف ) یک کیلو گرم
اسپاگتی دویست گرم
پیاز یک عدد
سیر چهار حبه
قارچ دویست گرم
چیلی یک عدد
سرکه یک قاشق غذاخوری
لیمو یک عدد
جعفری ساتوری
آب و یا پوره گوجه فرنگی چهارصد میلی لیتر
(من آماده شو استفاده کردم )
نمک فلفل روغن زیتون
برگ بو دو عدد

 
روش تهیه :
اول از همه صدفها رو با آب سرد و برس مخصوص شسته و تمیز میکنیم صدفهایی که پوسته شون شکستگی دارن و یا دو کفه صدف از هم باز شده رو مصرف نکنید چون فاسد شده  صدفها رو تو آبکش کنار میذاریم پیاز رو ساتوری کرده و با روغن زیتون تفت میدیم تا سبک بشه سیرو چیلی خرد شده رو هم اضافه میکنیم و کمی تفت داده بعد صدفها برگ بو سرکه و قارچها رو میریزیم و در ظرف رو میذاریم با حرارت نسبتا بالا بهش حدود پنج دقیقه (کمتر یا بیشتر ) زمان میدیم تو این فاصله صدفها باید باز بشن اگر صدفی باز نشده بود از ظرف در بیارید و استفاده ش نکنید نمک فلفل و آب لیموی تازه رو هم اضافه کرده بعد از تفت دادن آب گوجه فرنگی رو میریزیم در ظرف رو گذاشته و اجازه میدیم سسمون کمی غلیظ بشه و جا بیفته تو این فاصله اسپاگتی رو در آب در حال جوش ریخته و بعد از زمان لازم آبکش میکنیم آب اضافیش که گرفته شد با سسمون مخلوط کرده کمی بهش زمان میدیم تا مزه ها به خورد هم برن در آخر کمی جعفری ساتوری بهش اضافه کرده و نوش جان میکنیم .

* میتونید به جای آب گوجه از کرم فرش و یا خامه ترش برای تهیه سس استفاده کنید سس خامه هم همخونی بسیار خوبی با اسپاگتی و صدف داره من هر دو سس رو میپسندم انتخاب با شما .

24. September 2014

Tintenfischsalat

 
سالاد پاستا با ماهی مرکب رو براتون دارم اگر با ماهی مشکلی ندارید پیشنهاد میکنم  این سالاد رو حتما امتحان کنید یه سالاد سبک و خوشمزه که فوری هم آماده میشه  .
 
مواد لازم :
پاستای فرمی
پیازچه
لوبیا قرمز (کنسرو)
خیار شور
تخم مرغ آب پز
ماهی مرکب (کنسرو)
نمک فلفل آبلیموی تازه
 
روش تهیه :
پاستا رو با آب کافی و کمی نمک جوشونده و آبکش میکنیم کمی نرمتر از حد معمول باید باشه  کنار میذاریم تا خنک بشه  خیارشور رو خرد کرده  تخم مرغ و پیازچه رو هم همینطور کنسرو لوبیا رو  تو آبکش میریزیم تا آبش گرفته بشه من از کنسرو ماهی مرکب که تو سس تند گوجه فرنگی بود استفاده کردم اگر تکه های ماهی درشته کمی کوچیکش کنید خب حالا پاستا تخم مرغ پیازچه لوبیا و ماهی و خیار شور رو تو یه ظرف بزرگ با هم مخلوط میکنیم من برای سس سالادم از سس گوجه خود کنسرو استفاده کردم همراه با کمی نمک فلفل و آبلیمو سالاد رو میذاریم تو یخچال تا خنک بشه و مزه ها به خورد هم بره برای من بسیار دلچسب و خوشمزه بود و چون بدون مایونز بود بسیار سبک .
 
* پیازچه رو حذف نکنید.
* میتونید به دلخواه از ذرت هم استفاده کنید و یا به جای لوبیا قرمز از نخود فرنگی امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید .
*میتونید از کنسرو ماهی تن هم استفاده کنید و یا هر ماهی دیگه ایی که دوست داشتید و در دسترستون بود .
* اندازه ها رو به عهده خودتون گذاشتم من برای صد گرم پاستا نصف کنسرو لوبیا یک تخم مرغ سه چهار تا خیار شور و یک کنسرو ماهی استفاده کردم شما میتونید به دلخواهتون اندازه ها رو تغییر بدید .
 

30. April 2014

Lachs In Zitronen-Schnittlauch Sauce



پاستا و ماهی هر دو از خوراکیهای مورد علاقه من هستند دستوری که امروز براتون دارم ماهی با سس لیمو و پیازچه هست بسیار خوشمزه و در عین حال ساده و سریع .
 
مواد لازم برای چهار نفر :
فیله ماهی  هشتصد گرم
لیموی ارگانیک یک عدد
پیازچه یک بوته
پیاز یک عدد
کره سی گرم
خامه سه قاشق غذا خوری
نمک و فلفل
شراب سفید سیصد میلی لیتر
Creme fraiche چهارصد و پنجاه گرم
 

روش تهیه :
فیله ماهی رو ( ماهی سالمون ) شسته خشک کرده و به قطعات مکعبی شکل خرد میکنیم نمک و فلفل زده در حد دو دقیقه تفت داده و کنار میذاریم  پوست لیمو رو رنده کرده ( در دستوراتی که از پوست لیمو استفاده میشه سعی کنید از لیموی ارگانیک استفاده کنید ) و آبش رو هم میگیریم  برگهای پیازچمون رو هم شسته و کاملا باریک خرد میکنیم کره رو گرم کرده و پیاز ساتوری شده رو بهش اضافه می کنیم میتونید از دو حبه سیر ساتوری شده هم استفاده کنید کمی که سیر و پیاز تفت خورد شراب سفید رو ریخته و اجازه میدیم تا به جوش بیاد حرارت رو ملایم کرده دو قاشق غذا خوری آب لیمو کرم فرش رنده پوست لیمو و خامه رو با هم مخلوط کرده و به ترکیب قبلی اضافه میکنیم حدود پنج دقیقه اجازه میدیم بپزه و بعد تکه های ماهی و پیازچه رو ریخته نمک و فلفل سسمون رو اندازه کرده دو تا سه دقیقه دیگه بهش زمان میدیم و از حرارت برمیداریم برای پاستا هم میتونید هر مدل پاستایی که دوست دارید استفاده کنید من از تالیاتلی استفاده کردم پاستا رو طبق معمول جوشونده و آبکش میکنیم و با سس خوشمزمون سرو میکنیم .
 
 خب حالا چند تا نکته رو باید اضافه کنم
+ من خامه رو حذف  کردم و از ترکیب کرم فرش و خامه ترش استفاده کردم  .
+ اگر شراب سفید در دسترستون نبود یا دوست نداشتید استفاده کنید میتونید برای رقیق کردن سس از کمی شیر و یا Fischfond و یا حتی کمی آب استفاده کنید .
+ از هر نوع فیله ماهی ( بدون پوست ) میتونید استفاده کنید .

11. Februar 2014

سینه پر شده مرغ با پنیرهمراه با پاستا



یه دستور خیلی خوشمزه  امیدوارم دوست داشته باشید .

مواد لازم برای چهار نفر :
سینه مرغ نیمه چهار عدد
پنیر سفید ( فتا ) صد گرم
روغن زیتون چهار قاشق غذا خوری
سیر رنده شده دو حبه
نمک فلفل پودر پاپریکا
سیزیجات معطرخرد شده در مجموع سه قاشق
(اورگانو/ رزماری/ ریحان ایتالیایی/)
خامه دو قاشق غذا خوری
 
مواد لازم برای تهیه پاستا :
پاستا به هر فرمی که دوست دارید
پیاز و سیر خرد شده و یا رنده شده
 قارچ ( من از نوع Pfifferlinge استفاده کردم )
 Quark - Creme fraiche
(و یا ترکیب پنیر خامه ایی و خامه)
ریحان ایتالیایی


روش تهیه :
اگر سینه مرغتون کامل هست به دو نیم تقسیم کنید بعد از شستن و خشک کردن مرغها با چاقوی مناسب سعی میکنیم یه حفره ایی تو سینه ایجاد کنیم طوری که سینه ها آسیب نبینن یعنی سوراخ یا پاره نشه از بالای سینه یه شکاف کوچیک میدیم و بعد چاقو رو با احتیاط به سمت پایین میبریم و شکاف رو عمیقتر میکنیم توضیحش یه کم سخته ولی تو عمل به راحتی میتونید این کارو انجام بدید میتونید سینه ها رو از پهلوهم شکاف بزنید ولی خوبی روش اول این هست که سینه مرغ بسته میمونه مثل یه کیسه که از قسمت بالا میتونید مواد دلخواه رو توش بریزید به داخل و بیرون مرغها نمک و فلفل زده و کنار میذاریم حدود نیمی از سبزیجات خرد شده معطرمون رو با روغن زیتون مخلوط کرده و کنار میذاریم بقیه سبزیجات رو با سیر له شده پنیر فتا خامه نمک و فلفل و پودر پاپریکا مخلوط میکنیم تا کاملا له بشه و ترکیبی مثل پوره رو به ما بده (در دستور اصلی از پنیر بز استفاده شده اگر شما هم طعم این پنیر رو دوست دارید از پنیر بز استفاده کنید من از ترکیب پنیر بز و به جای خامه هم از saure sahne یا خامه ترش که غلیظ تر و کمی ترش مزه هست استفاده کردم ) با کمک یک قاشق کوچک ترکیب مورد نظر رو توی سینه ها پر میکنیم و با دست به سمت پایین سینه ها هدایتش میکنیم و دوباره قاشق بعدی فقط این مرحله نیاز به کمی دقت داره تا سینه ها پاره نشن وقتی تمام مرغها پر شد ترکیب روغن زیتون و سبزیجات رو روی مرغها میدیم من حدود یک ساعتی تو یخچال بهش استراحت دادم ولی حتما نیازی به استراحت نیست تو فری که از قبل با حرارت دویست درجه داغ شده گریل میکنیم  ابتدا ازحرارت بالا و پایین فر استفاده کردم و چند دقیقه آخر فقط از حرارت بالای قسمت فر تا مرغها سرخ بشن .
 
 
برای تهیه پاستا که پاستا رو طبق معمول می جوشونیم و آبکش میکنیم برای تهیه سس پاستا پیاز ریز خرد شده و سیر رو با کمی کره و یا روغن زیتون تفت دادم بعد قارچهامون و نمک فلفل و در آخر ترکیب کرم فرش و کوارک (و یا اگر در دسترس نبود از پنیر خامه ایی و خامه استفاده کنید ) رو اضافه کردم و ریحان ایتالیایی سس ما هم آماده هست میتونید در کنار پاستا و یا اینکه مثل من که پاستا و سس رو مخلوط کردم سرو کنید امیدوارم لذت ببرید نوش جان .

 

16. Oktober 2013

اسپاگتی با سس ماهی

 

من  ترکیب ماهی و اسپاگتی  رو خیلی دوست دارم قبلا این ترکیب رو با سس خامه درست کرده بودم و اینبار با سس گوجه فرنگی این ترکیب رو هم دوست داشتم امیدوارم شما هم لذت ببرید .
 
مواد لازم :
 فیله ماهی Lachs
پوره و یا آب گوجه فرنگی
پیاز و سیر
روغن زیتون
زیتون سبز
چیلی در صورت دلخواه 
نمک وفلفل
ریحان ایتالیایی  ( Basilikum)
 تازه و یا خشک شده
و یا جعفری ساتوری
 

روش تهیه:
پیاز رو کاملا خرد میکنیم و با روغن زیتون کمی تفت میدیم سیرهای پرس شده و چیلی خرد شده رو هم اضافه میکنیم و باز کمی تفت میدیم نمک و فلفل  و بعد هم آب و یا پوره  گوجه فرنگی رو میریزیم ( من از آب گوجه فرنگی آماده استفاده کردم ) اگر از ریحان خشک استفاده میکنید میتونید تو همین مرحله اضافش کنید بعد با حرارت کم اجازه میدیم سسمون کمی غلیظ بشه برای ماهی میتونید هر ماهی که دوست دارید استفاده کنید مهم این هست که تیغ نداشته باشه من از فیله  Wildlachs استفاده کردم ماهی رو به قطعات کمی کوچکتر تقسیم میکنیم نمک و فلفل زده و خیلی کم تو روغن زیتون تفت میدیم بعد هم ماهی رو به سسمون که نسبتا غلیظ شده اضافه میکنیم همراه با زیتونهای حلقه شده و اگر از ریحان تازه و یا جعفری تازه استفاده میکنید اونها رو هم اضافه کنید نمک و فلفل سس رو اندازه کرده و سس خوشمزه مون آماده هست اسپاگتی رو هم به روش معمول آبکش کرده میتونید با سس مخلوط کنید (بدون دم گذاشتن) و یا جدا سرو کنید . نوش جان

18. August 2013

پاستا با مرغ و قارچ

 
 
یه پاستای خوشمزه و فوری
 
مواد لازم برای دونفر:
نصف سینه مرغ
قارچ دویست گرم
پاستا دویست گرم
پیاز یک عدد سیر دو حبه
گوجه فرنگی درشت یک عدد
نمک فلفل رب گوجه فرنگی
 
روش تهیه:
پیاز رو خرد کرده و تو روغن تفت میدیم بعد سیر له شده رو اضافه میکنیم سینه مرغ رو خرد کرده و به پیازها اضافه کرده کمی که تفت خورد قارچها رو بریزید بعد نمک فلفل و رب رو اضافه کنید و خوب با هم تفتشون بدید در آخر گوجه فرنگی هایی که پوستشو گرفتیم رو خرد میکنیم و با مواد قبلی مخلوطش کرده و با حرارت کم اجازه میدیم بپزن خب پاستامون رو هم آبکش کرده هم میتونید بدون دم کردن نوش جان کنید و یا اینکه مثل من پاستا و سس رو مخلوط کنید و خیلی کوتاه بذارید تا دم بیاد و طعم  سس و  پاستا به خورد هم برن امیدوارم درست کنید و لذت ببرید نوش جان
 

6. Juli 2013

پاستا با کوفته قلقلی

 
براتون یه دستور نودلی خوشمزه آوردم بریم سراغ روش تهیه
 
مواد لازم (چهار نفر):
گوشت چرخ کرده کم چرب سیصد گرم
گوجه فرنگی پوست گرفته دو عدد بزرگ
اسپاگتی و یا پاستای فرمی
پیاز کوچک دو عدد
سیر سه حبه
نان تست یک برش
و یا دو قاشق غذاخوری آرد سوخاری
نمک فلفل کمی شکر
روغن زیتون
پنیر پارمزان پنجاه گرم
آب گوجه فرنگی دویست و پنجاه گرم
روش تهیه:
یکی از پیازها رو رنده میکنیم بعد گوشت نمک فلفل نان تست که کاملا خردش کردیم و یا (آردسوخاری ) و یک حبه سیر رنده شده رو خوب با هم ورز میدیم و ازش کوفته ها رو به هر اندازه ایی که دوست داریم درست میکنیم  و توکمی روغن زیتون سرخ میکنیم لازم نیست کاملا سرخ بشه (در حد تفت دادن ) (در ضمن مراقب باشید روغن زیتون رو بیش از حد حرارت ندید) .
بعد کوفته ها رو از روغن خارج میکنیم و پیاز دوم رو ریز خرد کرده و کمی تفت میدیم بعد سیر خرد شده رو میریزیزم نمک فلفل و کمی شکر رو اضافه میکنیم و در اخر گوجه های خرد شده رو, کمی که تفت دادیم آب گوجه فرنگی رو اضافه میکنیم و حرارت رو کم کرده تا گوجه ها کمی نرم بشن  بعد کوفته ها رو به سس اضافه میکنیم و اجازه میدیم سس با حرارت کم جا بیفته و کمی غلیظ بشه. پاستا رو هم آبکش کنید و با سس نوش جان کنید میتونید روش کمی هم پنیر و جعفری اضافه کنید.
 شاد باشید . 

22. Juni 2013

Pasta alla Norma



یه پاستای خیلی خوشمزه از اشپزخونه جنوب ایتالیا مثل همیشه قبل اینکه دستور رو بنویسم کلی روده درازی دارم :)) راستش پاستای الانورمای من تقلبی شد یعنی تو دستور اصلی از گوشت استفاده نمیشه  ومن این بار به موادم گوشت هم اضافه کردم ولی براتون دستور اصلی رو میذارم که بسیار بسیار خوشمزه هست پاستای مورد استفاده هم میتونه پنه و یا اسپاگتی باشه 
 
مواد لازم برای دو نفر :
اسپاگتی یا پنه دویست گرم
بادمجان دو عدد متوسط
گوجه فرنگی دوتا سه عدد بزرگ
پیاز خرد شده یک عدد
ریحان ایتالیایی  Basilikum
پنیر ریکوتا (من استفاده نکردم)
سیر له شده دو حبه 
نمک و فلفل و روغن زیتون
 
روش تهیه :
 
اول بادمجونها رو راه راه پوست میگیریم و مکعبی برش میدیم و سرخ میکنیم لازم نیست کاملا سرخ بشن میذاریم روی دستمال اشپزخونه تا روغن اضافیش گرفته بشه پیاز رو کمی تفت میدیم و سیر رو اضافه میکنیم بعد گوجه فرنگیها رو که پوست گرفتیم و خرد کردیم رو هم میریزیم نمک فلفل و بادمجونها رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم کمی طعم مواد به خورد هم بره در اخر ریحان رو اضافه کرده و از حرارت بر میداریم اسپاگتی رو ابکش کرده هم میتونیم مواد رو با اسپاگتی مخلوط کنیم و هم اینکه جدا جدا سرو بشه در اخر پنیر رو هم روش داده و نوش جان میکنیم (اگر از گوشت استفاده کردید تنها فرقش اینه که اول گوشت رو با پیاز و سیر تفت بدید و بعد بقیه مواد رو اضافه کنید من چون گوشت ریختم کمی هم رب استفاده کردم)