11. Februar 2014

سینه پر شده مرغ با پنیرهمراه با پاستا



یه دستور خیلی خوشمزه  امیدوارم دوست داشته باشید .

مواد لازم برای چهار نفر :
سینه مرغ نیمه چهار عدد
پنیر سفید ( فتا ) صد گرم
روغن زیتون چهار قاشق غذا خوری
سیر رنده شده دو حبه
نمک فلفل پودر پاپریکا
سیزیجات معطرخرد شده در مجموع سه قاشق
(اورگانو/ رزماری/ ریحان ایتالیایی/)
خامه دو قاشق غذا خوری
 
مواد لازم برای تهیه پاستا :
پاستا به هر فرمی که دوست دارید
پیاز و سیر خرد شده و یا رنده شده
 قارچ ( من از نوع Pfifferlinge استفاده کردم )
 Quark - Creme fraiche
(و یا ترکیب پنیر خامه ایی و خامه)
ریحان ایتالیایی


روش تهیه :
اگر سینه مرغتون کامل هست به دو نیم تقسیم کنید بعد از شستن و خشک کردن مرغها با چاقوی مناسب سعی میکنیم یه حفره ایی تو سینه ایجاد کنیم طوری که سینه ها آسیب نبینن یعنی سوراخ یا پاره نشه از بالای سینه یه شکاف کوچیک میدیم و بعد چاقو رو با احتیاط به سمت پایین میبریم و شکاف رو عمیقتر میکنیم توضیحش یه کم سخته ولی تو عمل به راحتی میتونید این کارو انجام بدید میتونید سینه ها رو از پهلوهم شکاف بزنید ولی خوبی روش اول این هست که سینه مرغ بسته میمونه مثل یه کیسه که از قسمت بالا میتونید مواد دلخواه رو توش بریزید به داخل و بیرون مرغها نمک و فلفل زده و کنار میذاریم حدود نیمی از سبزیجات خرد شده معطرمون رو با روغن زیتون مخلوط کرده و کنار میذاریم بقیه سبزیجات رو با سیر له شده پنیر فتا خامه نمک و فلفل و پودر پاپریکا مخلوط میکنیم تا کاملا له بشه و ترکیبی مثل پوره رو به ما بده (در دستور اصلی از پنیر بز استفاده شده اگر شما هم طعم این پنیر رو دوست دارید از پنیر بز استفاده کنید من از ترکیب پنیر بز و به جای خامه هم از saure sahne یا خامه ترش که غلیظ تر و کمی ترش مزه هست استفاده کردم ) با کمک یک قاشق کوچک ترکیب مورد نظر رو توی سینه ها پر میکنیم و با دست به سمت پایین سینه ها هدایتش میکنیم و دوباره قاشق بعدی فقط این مرحله نیاز به کمی دقت داره تا سینه ها پاره نشن وقتی تمام مرغها پر شد ترکیب روغن زیتون و سبزیجات رو روی مرغها میدیم من حدود یک ساعتی تو یخچال بهش استراحت دادم ولی حتما نیازی به استراحت نیست تو فری که از قبل با حرارت دویست درجه داغ شده گریل میکنیم  ابتدا ازحرارت بالا و پایین فر استفاده کردم و چند دقیقه آخر فقط از حرارت بالای قسمت فر تا مرغها سرخ بشن .
 
 
برای تهیه پاستا که پاستا رو طبق معمول می جوشونیم و آبکش میکنیم برای تهیه سس پاستا پیاز ریز خرد شده و سیر رو با کمی کره و یا روغن زیتون تفت دادم بعد قارچهامون و نمک فلفل و در آخر ترکیب کرم فرش و کوارک (و یا اگر در دسترس نبود از پنیر خامه ایی و خامه استفاده کنید ) رو اضافه کردم و ریحان ایتالیایی سس ما هم آماده هست میتونید در کنار پاستا و یا اینکه مثل من که پاستا و سس رو مخلوط کردم سرو کنید امیدوارم لذت ببرید نوش جان .

 

2 Kommentare:

  1. چه خوشمزه! داره میگه بیا منو بخور! دست اعظم گلم درد نکنه با این دست پخت خوشمزه اش!

    AntwortenLöschen
  2. ممنونم شبوی عزیزممممممممممممم جات خالی دوست مهربونم

    AntwortenLöschen