6. Februar 2014

کوفته

 
 
سلام دوستان خوبم باز هم بعد یه تاخیر طولانی اینجا هستم  دستور  کوفته رو براتون دارم قبلش باید بگم که این روش و دستوری هست که من ازش استفاده میکنم و حتما دستورات و روشهای بهتری هم وجود داره امیدوارم مورد پسند شما قرار بگیره روشی ساده و خوشمزه و شاید کمی متفاوت . 

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده  دویست و پنجاه گرم
(من از گوساله کم چرب استفاده کردم )
پیاز متوسط دو عدد
برنج یک سوم پیمانه
لپه یک چهارم پیمانه
سبزی کوفته  (سبزیهای معطر)
نمک فلفل رب
سیب زمینی
آلوی بخارا
 
 
روش تهیه :
درست کردن کوفته خیلی راحته و تنها نکته اش وا رفتن و یا وا نرفتن کوفته هست من همیشه با این روش درست میکنم و هیچ وقت هم کوفته هام آش نشدند :)) مهمترین نکته برای درست کردن کوفته به نظر من خوب ورز دادن گوشت هست و بعدی هم اینکه آب پیاز رو بگیریم خب یکی از پیاز ها رو رنده میکنیم آبش رو میگیریم با گوشت نمک فلفل کمی زردچوبه برنج و لپه خام (برنج و لپه رو از قبل خیس میکنم و موقع مخلوط کردن با گوشت تو آبکش میریزم تا آبش کشیده بشه ) و سبزی دلمه مخلوط میکنیم سبزی که من استفاده میکنم سبزی خشک هست که ترکیبی از نعناع ریحان تره مرزه و ترخون هست شما به دلخواه میتونید از هر سبزی معطری که دوست داشتید استفاده کنید حالا مخلوط رو کاملا ورز میدیم تا گوشت حالت چسبندگی پیدا کنه گوشت رو کنار میذاریم تا کمی هم استراحت کنه تو این فاصله سس یا آب کوفته رو آماده میکنیم پیاز بعدی رو خرد کرده و تو کره و یا روغن تفت میدیم کمی که  طلایی شد کمی  نمک فلفل و زردچوبه رو اضافه کرده و تفت داده و رب رو اضافه میکنیم باز هم کمی تفت و بعد آب رو اضافه میکنیم من چند تا هم از آلو بخارا ها رو به آب کوفته اضافه میکنم تا کمی ترش مزه بشه  خب اجازه میدیم تا آب به جوش بیاد حالا نوبت درست کردن کوفته هاس من با این مقدار گوشت دو عدد کوفته درست کردم اندازه کوفته بستگی به خودتون داره کوفته ها رو گرد میکنم و بین کوفته ها آلو بخارایی رو که از قبل خیس کردم رو میذارم (میتونید از مخلوط پیاز داغ زرشک آلو و گردو هم برای بین کوفته استفاده کنید ) خیلی مهم هست که کوفته ها رو کاملا تو دست گرد کنید و ورز بدید تا ترک و شکافی رو کوفته ها نباشه خب حالا کوفته ها رو آروم به آب در حال جوش اضافه میکنیم بهتره که تا زمانی که کوفته ها کمی خودشو بگیره و رنگشون تغییر کنه درب قابلمه رو نذاریم بعد از اون حرارت رو ملایم میکنیم و درب قابلمه رو میذاریم تا کوفته ها بپزن خب یه توضیح دیگه خیلی ها کوفته روبا سس کم و بدون سیب زمینی درست میکنن ولی همونطور که گفتم روش من یه کم فرق داره من کوفته رو با سیب زمینی درست میکنم یعنی کوفته ها که پخت به تعداد نفرات سیب زمینی رو اضافه میکنم  و اجازه میدم تا بپزه در ضمن آب کوفته رو هم به صورت ترید (تلید) نمیدونم درستشو :)) میخوریم که به نظر ما بسیاز خوشمزه هست پست طولانی شد ولی امیدوارم پست مفیدی باشه . 

4 Kommentare:

  1. اعظم جون , ملومه تو تو این غیبتهای کبرات کجا هستی و چه میکنی ؟؟
    به قول آلمانی ها ی پو پو باید بگیری تا دیگه اینقدر دیر به دیر نیایی اینجا :)))))))))
    مرسی بابت کوفته غذای مورد علاقه من که هر وقت همسرم نباشه حسابی به خودم خجالت میدم :))))))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام گیلدا جون خوبییییی عزیزممم هستم ولی یه کم سرم شلوغه و یه کم هم تنبلی قاطیش بشه دیگههه ببخشید آره نیاز به پوپودرمانی دارم;))))))))))))) خوشحالم که کوفته رو دوست داشتی بوس عزیزم

      Löschen
  2. وااااای اعظم جون عجب کوفته ای درست کردی!!!! چقدر دلم خواست! دستت درد نکنه عزیزم! مثل همیشه بیست بیست

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ممنونم شبوی نازنینم این لطف تو هست عزیزممممممممممم میبوسمت دوست گلم

      Löschen