Posts mit dem Label دسرهای سنتی werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label دسرهای سنتی werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

20. April 2016

حلوای آرد گندم



دستور این حلوای خوشمزه از مجله هنر آشپزی شماره بیست و چهارم هست چندین بار با این دستور درست کردم و نتیجه هر بار بسیار عالی و خوشمزه بوده پس بریم سراغ دستور

مواد لازم :
آرد چهار پیمانه
شکر دو پیمانه
آب یک پیمانه
گلاب یک پیمانه
زعفران ساییده یک قاشق مربا خوری
روغن مایع دو پیمانه
خلال بادام و پسته برای تزیین


روش تهیه :
آب شکر و گلاب و زعفران رو در قابلمه ایی ریخته و روی حرارت گذاشته و هم میزنیم به محض اینکه شکر آب شد از روی حرارت برمیداریم روغن رو در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته بعد آرد رو الک کرده و به روغن اضافه میکنیم با قاشق چوبی روی حرارت ملایم مرتب هم میزنیم تا آرد سرخ بشه بعد از اینکه آرد کاملا سرخ شد آرد رو از روی حرارت بر میداریم و بعد نیمی از شربت را روی آرد ریخته و به شدت هم میزنیم و بقیه شربت رو هم کم کم اضافه کرده و مرتب به هم زدن ادامه میدیم تا حلوا به شکل دلخواه در بیاد در ظرف مناسب کشیده و به شکل دلخواه تزیین میکنیم .


* برای اینکه روغن بهتر جذب  آرد بشه و مزه بهتری هم داشته باشه بهتر هست از ترکیب روغن مایع و کره به نسبت مساوی استفاده کنیم من هم از ترکیب کره و روغم مایع استفاده کردم .

* من با نیمی از مواد حلوا رو تهیه کردم و تقریبا یک بشقاب بزرگ پلو خوری حلوا داشتم .

* اگر دوست داشتید حلواتون تیره تر باشه کافیه که آرد رو بیشتر سرخ کنید من حلوای روشن تر رو بیشتر ترجیح میدهم و به همین دلیل آرد رو کمتر سرخ کردم .

* و نکته آخر اینکه خلال بادام پسته در دسترسم نبود و نتونستم تزیین زیبایی داشته باشم :)