20. April 2016

حلوای آرد گندم



دستور این حلوای خوشمزه از مجله هنر آشپزی شماره بیست و چهارم هست چندین بار با این دستور درست کردم و نتیجه هر بار بسیار عالی و خوشمزه بوده پس بریم سراغ دستور

مواد لازم :
آرد چهار پیمانه
شکر دو پیمانه
آب یک پیمانه
گلاب یک پیمانه
زعفران ساییده یک قاشق مربا خوری
روغن مایع دو پیمانه
خلال بادام و پسته برای تزیین


روش تهیه :
آب شکر و گلاب و زعفران رو در قابلمه ایی ریخته و روی حرارت گذاشته و هم میزنیم به محض اینکه شکر آب شد از روی حرارت برمیداریم روغن رو در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته بعد آرد رو الک کرده و به روغن اضافه میکنیم با قاشق چوبی روی حرارت ملایم مرتب هم میزنیم تا آرد سرخ بشه بعد از اینکه آرد کاملا سرخ شد آرد رو از روی حرارت بر میداریم و بعد نیمی از شربت را روی آرد ریخته و به شدت هم میزنیم و بقیه شربت رو هم کم کم اضافه کرده و مرتب به هم زدن ادامه میدیم تا حلوا به شکل دلخواه در بیاد در ظرف مناسب کشیده و به شکل دلخواه تزیین میکنیم .


* برای اینکه روغن بهتر جذب  آرد بشه و مزه بهتری هم داشته باشه بهتر هست از ترکیب روغن مایع و کره به نسبت مساوی استفاده کنیم من هم از ترکیب کره و روغم مایع استفاده کردم .

* من با نیمی از مواد حلوا رو تهیه کردم و تقریبا یک بشقاب بزرگ پلو خوری حلوا داشتم .

* اگر دوست داشتید حلواتون تیره تر باشه کافیه که آرد رو بیشتر سرخ کنید من حلوای روشن تر رو بیشتر ترجیح میدهم و به همین دلیل آرد رو کمتر سرخ کردم .

* و نکته آخر اینکه خلال بادام پسته در دسترسم نبود و نتونستم تزیین زیبایی داشته باشم :)



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen