7. Juni 2016

خورش گوجه سبز و باقلا




یک خورش سنتی خوشمزه پیشنهاد میکنم تا فصل گوجه سبز و باقالی تموم نشده این خورش خوشمزه رو امتحان کنید دستور در مجله هنر آشپزی شماره صد و چهل موجود میباشد .

مواد لازم :
گوشت گوسفندی پانصد گرم
پیاز یک عدد متوسط
نعناع و جعفری خرد شده پانصد گرم
گوجه سبز دویست گرم
باقلا سبز پاک شده یک پیمانه
آب غوره به مقدار لازم
روغن نمک فلفل و زردچوبه
به مقدار لازم


روش تهیه :
پیاز رو خرد کرده و با کمی روغن تفت میدیم پیاز ها که سبک شد گوشت رو اضافه و تفت میدیم تا کمی تغییر رنگ بدهد بعد زردچوبه و فلفل رو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم به مقدار کافی آب ریخته تا گوشت نیم پز بشه تو این فاصله نعناع و جعفری رو سرخ کرده و به گوشت اضافه کرده و اجازه میدیم خورشت با حرارت متوسط بپزه در آخر گوجه سبز و باقالی ها رو اضافه کرده نمک و چاشنی خورش رو اندازه و با حرارت کم به پخت ادامه میدیم تا باقالی ها و گوجه ها بپزه و خورش جا بیفته . نوش جان

* سعی کنید از گوجه سبزهای ریز برای تهیه خورش استفاده کنید .
*اضافه کردن آبغوره اختیاری هست بستگی به این داره که چقدر میخواهید خورشتتون ترش باشه .
* اندازه ها رو با توجه به ذایقه تون میتونید کم و زیاد کنید من مقدار کمتری گوجه سبز استفاده کردم .
* من از کمی هم سیر و برگ سیر همراه نعناع و جعفری استفاده کردم .

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen