Posts mit dem Label انواع کیک ها werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label انواع کیک ها werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

4. Februar 2016

کیک نارگیل


من از عشاق نارگیل هستم خودش و یا هر چیزی که با نارگیل درست شده باشه دستور این کیک از مجله هنر آشپزی هست امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

مواد لازم :
تخم مرغ سه عدد
پودر قند صد و بیست گرم
کره ذوب شده هشتاد گرم
خامه صبحانه سی میلی لیتر
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
آرد صد و پنجاه گرم
بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
مارمالاد توت فرنگی به مقدار لازم

مواد لازم برای رویه
کره نرم شصت گرم
پودر قند پنجاه گرم
تخم مرغ دو عدد
پودر نارگیل صد و هشتاد گرم


روش تهیه :
تخم مرغها رو با همزن میزنیم تا کمی مخلوط بشه بعد پودر قند رو اضافه کرده و به همزدن ادامه میدیم تا مواد کرمی و سبک بشه کره ذوب شده خنک رو هم کم کم اضافه کرده و خوب هم میزنیم بعد خامه و وانیل رو هم میریزیم و فقط در حد مخلوط شدن هم میزنیم در آخر آرد و بیکینگ پودر رو که از قبل الک کردیم در چند مرحله به مواد قبلی اضافه کرده و با لیسک هم میزنیم قالب مربع بیست سانتی رو با کاغذ روغنی پوشونده و مواد رو در قالب میریزیم در فر از قبل گرم شده (با حرارت صدو هفتاد و پنج درجه سانتی گراد ) به مدت نیم ساعت میپزیم از فر خارج کرده و مارمالاد را روی کیک پخش میکنیم مواد رویه کیک را هم روی کیک میریزیم و کاملا صاف کرده کیک رو دوباره در فر میگذاریم تا زمانی که رویه کیک طلایی بشه نوش جان .

روش تهیه رویه کیک :
کره نرم و پودر قند رو با همزن میزنیم تا صاف و یکدست بشه بعد تخم مرغها را هم اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم و در آخر پودر نارگیل رو ریخته و با لیسک مواد رو هم میزنیم و مواد رویه کیک آماده هست .

* من برای رویه کیک مواد رو نصف کردم چون خیلی زیاد بود و به نظرم نصف مواد کافی بود اما اگر دوست دارید که رویه کیک ضخیم باشه میتونید مواد رو کامل استفاده کنید .


21. Januar 2016

کیک ساده پرتقالی


تهیه این کیک بسیار ساده هست و در نهایت یک کیک بسیار خوشمزه و خوش عطر خواهید داشت .

مواد لازم :

تخم مرغ سه عدد
شکر یک پیمانه
روغن مایع یک دوم پیمانه
آرد دو و یک دوم پیمانه
بیکینگ پودر دو قاشق مربا خوری
آب پرتقال یک پیمانه
وانیل یک قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال کمی


روش تهیه :
تخم مرغ ها رو با شکر و وانیل با همزن میزنیم تا کاملا سفید و غلیظ و کشدار بشه بعد روغن رو اضافه کرده یکی دو هم زده بعد رنده پوست پرتقال و آب پرتقال رو ریخته کمی هم میزنیم آرد و بیکینگ پودر رو مخلوط کرده و یکی دو بار الک میکنیم و بعد در چند مرحله به مواد قبلی اضافه میکینم و هم میزنیم قالب مناسبی رو انتخاب کرده با روغن جامد و یا کره چرب کرده و بعد آرد پاشی میکنیم مواد رو در قالب ریخته و در فر گرم با حرارت صدو هشتاد درجه سانتی گراد میپزیم زمان معمولا نیم ساعت میتونیه باشه ولی باز هم بستگی به حرارت فرتون داره و میتونه کمتر و یا بیشتر بشه پس لطفا زمان پخت رو با توجه به فرتون در نظر بگیرید . نوش جان


9. Juli 2015

Nuss - Brownies


یک دستور خیلی خوشمزه از براونی براتون دارم براونی به کیک هایی گفته میشه که به صورت تخت و چهارگوش هستند در تهیه اونها ازپودر کاکائو تکه های شکلات و مغزها و گاهی کشمش استفاده میشه و اینکه خاستگاهش از آمریکا هست بافت خوبی داره و پیشنهاد میکنم اگر شکلات دوست دارید حتما امتحانش کنید .

مواد لازم :
شکلات تخته ایی دویست گرم
(Vollmilch kuvertüre)
کره دویست گرم
پودر نسکافه سه قاشق غذاخوری
مغز گردوچهارصد گرم
تخم مرغ شش عدد
شکر چهارصد گرم
وانیل شکری دو بسته کوچک
ویسکی و یا روم چهار قاشق غذاخوری
آرد دویست و هفتاد گرم
بیکینگ پودر دو قاشق چایخوری
نمک یک دوم قاشق چایخوری


روش تهیه :
شکلات رو به تکه های درشت خرد میکنیم همراه با کره در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم میذاریم تا آب بشه از حرارت برمیداریم و اجازه میدیم تا خنک بشه پودر نسکافه رو با شش قاشق غذا خوری آب داغ حل کرده و کنار میذاریم مغز گردوها رو هم درشت با چاقو خرد کنید  آرد نمک و بیکینگ پودر رو مخلوط کرده و الک میکنیم فر را با حرارت صدو هشتاد درجه سانتی گراد گرم میکنیم این از آماده سازی اولیه حالا مواد کیکمون رو آماده می کنیم تخم مرغها وانیل و شکر رو در ظرف مناسبی ریخته و حدود ده دقیقه با همزن میزنیم تا سفید و کرم مانند بشه ترکیب شکلات و کره (سرد شده ) نسکافه (حل شده ) و ویسکی رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم بعد ترکیب آرد و بیکینگ پودر و نمک (الک شده ) رو کم کم ریخته و هم می زنیم و در آخر گردوهای خرد شده رو اضافه می کنیم یهه هم کوچولو و مایع کیکمون آماده هست کف یک قالب مسطتیل ( 28×30 ) رو با کاغذ روغنی بپوشونید و مایع کیک رو در قالب ریخته و صاف می کنیم در طبقه وسط فر گرم شده به مدت سی تا چهل دقیقه می پزیم بعد از مدت پخت از فر خارج کرده و اجازه می دیم تا خنک بشه و برش زده و  نوش جان می کنیم .

* مقدار اصلی گردو برای من بسیار زیاد بود من مقدار رو نصف و یا کمتر در نظر گرفتم شما هم می تونید مقدار رو کمتر استفاده کنید .
* اگر به ویسکی و یا روم دسترسی ندارید و یا دوست نداشتید بکار ببرید می تونید از دستور حذفش کنید .

15. Oktober 2014

Orientalischer Kaffeekuchen

 
مدتها بود که دوست داشتم این کیکو درست کنم بالاخره تنبلی رو کنار گذاشتم و دست به کار شدم خیلی کیک متفاوت و خوشمزه ایی هست ( از نظر من ) یه کیک قهوه با عطرو بوی شرقی امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید .

مواد لازم :
مغز پسته صدو بیست گرم
شکلات موکا دویست گرم
تخم مرغ پنج عدد(متوسط)
شکرقهوه ایی دویست و پنجاه گرم
کره نرم شده دویست گرم
 پودر هل و میخک هرکدام
یک دوم قاشق چایخوری
دارچین یک قاشق چایخوری
نمک نوک قاشق چایخوری
قهوه غلیظ صد میلی لیتر
آرد چهارصد گرم
بیکینگ پودر هفت گرم
پوست پرتقال شکری پنجاه گرم
مارمالاد پرتقال پنج قاشق غذاخوری
 
 
روش تهیه :
فر رو روی صد و هشتاد درجه سانتی گراد روشن میکنیم تا گرم بشه مغز پسته ها رو بدون روغن در تابه کمی تفت میدیم (به اصطلاح بو دادن ) کمی از اون رو برای تزیین روی کیک کنار میذاریم و بقیه رو درشت خرد میکنیم شکلات رو هم درشت خرد کرده و کنار میذاریم (من از شکلات تلخ تخته ایی استفاده کردم ) شکر کره نمک و ادویه ها رو اول با قاشق هم میزنیم تا کمی نرم بشه و بعد با همزن تا جایی میزنیم که کاملا کرمی و پوک بشه قهوه رو آماده کرده و اجازه میدیم کمی خنک بشه ( تو دستور اصلی از قهوه ترک استفاده شده من نداشتم و از نسکافه استفاده کردم ) خب حالا تخم مرغها و قهوه رو به تناوب اضافه کرده و هر کدوم رو که اضافه میکنیم کاملا با همزن مخلوط کرده و بعد ی رو میریزیم (یعنی تخم مرغ هم زدن کامل کمی کافی همزدن و باز تخم مرغ به همین ترتیب ادامه میدیم تا تموم بشه ) آرد و بیکینگ پودر رو مخلوط و الک کرده و در چند مرحله اضافه میکنیم بعد پوست پرتقال شکلات و پسته رو ریخته هم زده و در قالب چرب و آرد پاشی شده میریزیم روی کیک رو صاف کرده و در فر( طبقه وسط ) به مدت هفتاد دقیقه میپزیم .(زمان ممکنه متغییر باشه پس با توجه به فر خودتون زمان رو در نظر بگیرید شاید کمتر و یا بیشتر بشه ) بعد از اینکه کیک آماده شد اجازه میدیم کمی خنک بشه مارمالاد رو گرم کرده و با قلمو روی کیک میزنیم و با مغز پسته تزیین میکنیم .
 
* من کیکمو با نصف مواد درست کردم و برای تعداد تخم مرغ هم از دو عدد تخم مرغ سایز بزرگ استفاده کردم  
* بجای مارمالاد پرتقال از سس کارامل استفاده کردم .
* مقدار ادویه ها رو کمی بیشتر از اندازه اصلی در نظر گرفتم .
* برای من مزه و عطر بسیار دلپذیری داشت و شاید کمی متفاوت امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

13. September 2014

LimettenKuchen

 
امروز دستور یه کیک لیمویی خوشمزه رو براتون آوردم امیدوارم خوشتون بیاد .
 
مواد لازم :
کره نرم شده صدو بیست و پنج گرم
تخم مرغ دو عدد
شکر صد گرم
شیر پنجاه میلی لیتر
آرد دویست گرم
نشاسته ذرت پنجاه گرم
بیکینگ پودر هشت گرم
لیموی ارگانیک یک عدد (متوسط)
کره و آرد سوخاری (برای قالب )
 
برای رویه کیک ( گوس ) :
پودر شکر صدو بیست و پنج گرم
آب لیموی تازه یک تا دو قاشق غذا خوری
 
 
روش تهیه :
اول از همه فر رو روشن میکنیم تا گرم بشه (صدو نود درجه سانتی گراد و اگراز فن فرتون استفاده کردید با صدو هفتاد درجه سانتی گراد ) کره و شکر ورنده پوست لیمو رو با هم میزنیم تا کاملا کرمی و پوک بشه بعد یکی از تخم مرغها رو اضافه کرده و کاملا هم میزنیم بعد کمی شیر ریخته و مخلوط میکنیم  تخم مرغ بعدی رو هم اضافه کرده و بعد از هم زدن کامل بقیه شیر رو ریخته و هم میزنیم  آرد بیکینگ پودر و نشاسته ذرت رو با هم مخلوط کرده و بعد از الک کردن کم کم به مواد اضافه میکنیم در آخر آب لیمو رو هم ریخته یه هم کوچیک زده و مایه کیکمون آمادس برای رفتن تو فر قالب مورد نظر رو ( بیست سانتی متر) با کره چرب کرده و روش آرد سوخاری ریخته قالب رو تکون میدیم تا هم جاش پخش بشه بعد هم قالب رو بر میگردونیم تا اضافه های آرد بیرون بریزه مایه کیک رو در قالب ریخته و روی کیک رو صاف کرده و در فر گرم شده به مدت چهل دقیقه قرار میدیم تا بپزه .(زمان پخت رو کنترل کنید چون با توجه به نوع فر و درجه فر ممکنه زمان بیشتر و یا کمتری لازم باشه .)
 
برای تهیه گوس پودر قند رو تو یه کاسه الک کنید و آبلیمو (یک تا دو قاشق) بهش اضافه کرده و هم بزنید تا یه مایع غلیظ بدست بیاد وقتی کیک سرد شد از این مایع روی کیک بدید و اجازه بدید تا خشک بشه د رآخر میتونید کمی هم پودر کاکایو روی کیک الک کنید . نوش جان
 
* برای تهیه گوس من مقدار شکر رو تقریبا نصف ودر نتیجه گوس کمتری هم داشتم  که دو تا ایراد داشت اول اینکه رویه کیکم اونطور که باید نشد یعنی یه لایه نازک روی کیکم بوجود اومد در حالی که باید ضخیم تر و سفید رنگ میشد و ایراد بعدی اینکه این لایه بقدری مزه  و عطرخوبی (ترش و شیرین ) به کیک داد که از اینکه تو اندازه ها دستکاری کردم  پشیمون شدم پس پیشنهاد میکنم برای تهیه گوس مقدار اصلی رو در نظر بگیرید .
 

29. November 2013

کیک یزدی


 
یادمه بچه که بودم خیلی کیک یزدی دوست داشتم مخصوصا همراه با یک لیوان شیر سرد و یه عادت خیلی بدی که داشتم قسمتهایی از کاغذ کیک رو هم همراه با کیک نوش جان میکردم وای که چقدر خوشمزه بود :))))))))))) هنوز هم کیک یزدی از شیرینیهای مورد علاقه من هست البته اینبار بدون کاغذ این کیک خوشمزه رو از وبلاگ گیلدای عزیز درست کردم که بسیار خوشمزه خوش عطر و بافت فوق العاده خوبی داشت تنها تغییری که من در دستور دادم علاوه بر هل ازدو قاشق مربا خوری گلاب هم استفاده کردم . اگر شما هم هوس یه کیک یزدی خوشمزه رو دارید به لینکی که براتون گذاشتم مراجعه کنید . (وبلاگ گل سفره گیلدای عزیز )

http://gole-sofreh.blogspot.de/2012/08/blog-post_30.html


13. September 2013

پای آناناس

 
 
شیرینی و کیک و دسر تو خونه ما خیلی کم درست میشه دلیلش هم اینکه هم همسر شیرینی جات خیلی دوست نداره و من  هم اگر درست کنم مجبورم همه رو خودم تنهایی بخورم البته خب من بدم نمیادااااااااااااا ولی خب دیگه نمیشه  اینا رو گفتم که بگم به همین دلیل تو این وبلاگ خیلی کم دستور کیک و شیرینی دارم  امروز یه پای آناناس درست کردم  دستورش از مجله آشپزی خانواده  سبز شماره چهل و دوم (اینترنتی) بود خوشمزه و بافتش هم خوب بود البته به نظر من از میوه های دیگر هم میشه استفاده کرد دوست داشتید شما هم امتحان کنید .
 
مواد لازم :
آرد صد و پنجاه گرم
پودر شکر صد و بیست و پنج گرم
کره صدو بیست و پنج گرم
(من صد گرم ریختم)
نشاسته ذرت یک قاشق غذا خوری
تخم مرغ سه عدد
پودر نارگیل دو قاشق غذا خوری
آناناس به مقدار لازم
وانیل یک چهارم قاشق غذا خوری
 
روش تهیه :
کره و پودر شکر رو با هم میزنیم تا پوک و سفید بشه بعد وانیل رو اضافه کرده و تخم مرغها رو هم تک تک اضافه میکنیم آرد و نشاسته ذرت و پودر نارگیل رو با هم الک کرده و کم کم به مخلوط قبلی اضافه کرده و هم میزنیم من کمی هم آب کمپوت رو اضافه کردم  و داخل قالب می ریزیم روی خمیر تکه های آناناس رو قرار میدیم تو فر از قبل گرم شده با دمای صدو هشتاد درجه میپزیم تا طلایی بشه . نوش جان
 

8. Mai 2013

کیک میوه ایی

 
خب اینم یه کیک بهاری تابستونی خوشمزه الان که تو فصل بهار هستیم و کم کم میوه های خوش عطر و خوشگل به بازار میان بهترین موقع برای  درست کردن این کیک خوشمزه هست یه طعم جدید و متفارت من دستور این کیکو از سایت مامی سایت برداشتم که عینا دستور رو کپی میکنم امیدوارم از این کیک خوشمزه لذت برید در ضمن میوه هایی که من استفاده  کردم هلو شلیل و توت فرنگی بود تغییر دیگه که من دادم برای روی کیک از زرده استفاده نکردم فقط در اخر کمی گریل رو روشن کردم تا روی کیک طلایی بشه و دیگه اینکه زمان پخت بستگی به درجه حرارت فر شما داره شاید زمان بیشتر و یا کمتری نیاز داشته باشید

مواد لازم:

آرد 200 گرم (میتونید اگه خمیرتون خیلی شل بود, تا 50 تا هم زیادتر بریزید)
بکینگ پودر 1/2 ق چ
نمک 1/2 ق چ
شکر 100 گرم
کره 80 گرم
تخم مرغ 2 عدد
رنده پوست پرتقال 1 ق چ
وانیل 1 ق چ
شکر ق 1 ق غ (اگه نداشتید میتونید حذفش کنید )
میوه های دلخواه ریز شده (من توت فرنگی و هلو داشتم )

طرز تهیه:
شکر و کره و با همزن برای 3-5 دقیقه بزنید تا کرم رنگ بشه...تخم مرغ ها رو دونه رونه اضافه کنید و هم بزنید...
رنده پوست پرتقال/ وانیل/ شکر قهوه ای رو هم به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید...
آرد/ ب پ / و نمک و مخلوط کنید و کم کم به مواد بالا اضافه کنید تا یه خمیر شل مانند براتون درست شه...چسب چسبی خواهد بود, اشکال نداره !!!
دستاتونو کمی چرب کنید و خمیر و به دو قسمت تقسیم کنید و بزارید لای کاغذ روغنی و صاف کنید و بزارید تو فریزر یه 15 دقیقه ای بمونه...
در این حین میوه ها رو ریز کنید و قالبتونو چرب کنید و کمی آرد بپاشید...فر رو هم روی 180 سانتی گراد گرم کنید... بعد یه لایه از خمیر و ته قالب باز کنید....میوه ها رو بریزید روش ...
خمیر بعدی و به اندازه های گردو گلوله گلوله کنید و روی میوه ها با فاصله قرار بدید...
توی فر برای 30-40 دقیقه بپزید...من 2 دقیقه اخر هم روشونو یه زرده مالیدم تا خوشرنگ بشن
نوش جونتون...حتما درست کنید که هم خیلی راحته و هم خیلی خوشمزه