15. Oktober 2014

Orientalischer Kaffeekuchen

 
مدتها بود که دوست داشتم این کیکو درست کنم بالاخره تنبلی رو کنار گذاشتم و دست به کار شدم خیلی کیک متفاوت و خوشمزه ایی هست ( از نظر من ) یه کیک قهوه با عطرو بوی شرقی امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید .

مواد لازم :
مغز پسته صدو بیست گرم
شکلات موکا دویست گرم
تخم مرغ پنج عدد(متوسط)
شکرقهوه ایی دویست و پنجاه گرم
کره نرم شده دویست گرم
 پودر هل و میخک هرکدام
یک دوم قاشق چایخوری
دارچین یک قاشق چایخوری
نمک نوک قاشق چایخوری
قهوه غلیظ صد میلی لیتر
آرد چهارصد گرم
بیکینگ پودر هفت گرم
پوست پرتقال شکری پنجاه گرم
مارمالاد پرتقال پنج قاشق غذاخوری
 
 
روش تهیه :
فر رو روی صد و هشتاد درجه سانتی گراد روشن میکنیم تا گرم بشه مغز پسته ها رو بدون روغن در تابه کمی تفت میدیم (به اصطلاح بو دادن ) کمی از اون رو برای تزیین روی کیک کنار میذاریم و بقیه رو درشت خرد میکنیم شکلات رو هم درشت خرد کرده و کنار میذاریم (من از شکلات تلخ تخته ایی استفاده کردم ) شکر کره نمک و ادویه ها رو اول با قاشق هم میزنیم تا کمی نرم بشه و بعد با همزن تا جایی میزنیم که کاملا کرمی و پوک بشه قهوه رو آماده کرده و اجازه میدیم کمی خنک بشه ( تو دستور اصلی از قهوه ترک استفاده شده من نداشتم و از نسکافه استفاده کردم ) خب حالا تخم مرغها و قهوه رو به تناوب اضافه کرده و هر کدوم رو که اضافه میکنیم کاملا با همزن مخلوط کرده و بعد ی رو میریزیم (یعنی تخم مرغ هم زدن کامل کمی کافی همزدن و باز تخم مرغ به همین ترتیب ادامه میدیم تا تموم بشه ) آرد و بیکینگ پودر رو مخلوط و الک کرده و در چند مرحله اضافه میکنیم بعد پوست پرتقال شکلات و پسته رو ریخته هم زده و در قالب چرب و آرد پاشی شده میریزیم روی کیک رو صاف کرده و در فر( طبقه وسط ) به مدت هفتاد دقیقه میپزیم .(زمان ممکنه متغییر باشه پس با توجه به فر خودتون زمان رو در نظر بگیرید شاید کمتر و یا بیشتر بشه ) بعد از اینکه کیک آماده شد اجازه میدیم کمی خنک بشه مارمالاد رو گرم کرده و با قلمو روی کیک میزنیم و با مغز پسته تزیین میکنیم .
 
* من کیکمو با نصف مواد درست کردم و برای تعداد تخم مرغ هم از دو عدد تخم مرغ سایز بزرگ استفاده کردم  
* بجای مارمالاد پرتقال از سس کارامل استفاده کردم .
* مقدار ادویه ها رو کمی بیشتر از اندازه اصلی در نظر گرفتم .
* برای من مزه و عطر بسیار دلپذیری داشت و شاید کمی متفاوت امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen