Posts mit dem Label مربا .مارمالاد werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label مربا .مارمالاد werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

13. April 2016

مربای توت فرنگی


دوباره فصل میوه های خوشمزه و خوش آب و رنگ شروع شد ه و بهترین فرصت برای درست کردن مربا و ها و مارمالادهای عالی تهیه مربای توت فرنگی بسیار ساده هست من مقدار شکر رو هم وزن توت فرنگی میریزم و به نظرم شیرینی مربا مناسب هست شما با توجه به ذایقه خودتون میتونید شکر رو بیشتر و یا کمتر استفاده کنید .

مواد لازم :
توت فرنگی ششصد گرم
شکر ششصد گرم



روش تهیه :
بهتر هست از توت فرنگی های رسیده و ریز استفاده کنید اگر درشت بود میتونید توتها رو به دو نیم تقسیم کنید برگهای توتها رو گرفته و شسته و روی دستمال آشپزخانه گذاشته تا کمی آبش کشیده بشه توی یک ظرف مناسب یک لایه توت ریخته و یک لایه شکر میپاشیم و دوباره لایه های بعدی تا شکر و توت تموم بشه یک شب میذاریم تو یخچال استراحت کنه (من در آشپزخانه یک شب استراحت دادم ) روز بعد توتها کاملا آب انداخته توتها رو در قابلمه لعابی و یا مسی ریخته ( البته من تو قابلمه استیل درست کردم ) اول حرارت رو زیاد میکنیم و بعد که جوش خورد حرارت رو متوسط کرده و اجازه میدیم تا توتها بپزن و شربت غلیظ بشه مرتب کف روی مربا رو هم جمع میکنیم حدود یک ربع برای پخت توتها کافی هست حرارت رو خاموش کرده و اجازه میدیم مربا خنک بشه بعد در شیشه های تمیز ریخته و در یخچال میذاریم . اگر خواستید شربت هم داشته باشید میتونید توتها رو جمع کرده و همراه با کمی شهد کنار بذارید بعد بقیه شهد رو بجوشونید تا به قوام مناسب برسد . نوش جان

17. April 2015

مربای کامکوات


کامکوات میوه ایی از دسته مرکبات هست که مزه و بوش هم مثل پرتقاله این میوه رو میشه با پوست میل کرد و در تهیه مربا هم ازش استفاده میشه اگر دوست داشتید میتونید تو ویکی پدیا بیشتر از این میوه بخونید .
 
مواد لازم :
کامکوات دویست گرم
شکر دویست گرم
آب یک لیوان
 
 روش تهیه :
من مربا رو در مقدار کم درست کردم که تازه تازه خورده بشه کامکوات رو حلقه ایی برش زدم و هسته هاشو بیرون آوردم برای گرفتن تلخی میوه مقداری آب رو به حالت نیمه جوش بیارید و کامکواتها رو بریزید توش تا بجوشه چند دقیقه ایی که جوشید خالیش کنید تو آبکش و دو سه با این کار رو انجام بدید ( جوشوندن و خالی کردن آب ) تو این مرحله یک لیوان آب رو با شکر مخلوط کرده و بذارید تا جوش بیاد دو سه وقیقه که جوشید کامکواتها رو که تقریبا پخته شدند اضافه کرده حرارت رو ملایم کنید و اجازه بدید تا شربت غلیظ بشه و به قوام بیاد مربای ما آماده هست حرارت رو خاموش کرده درب ظرف رو با یه دستمال تمیز بپوشونید ( مثل حالت دم کردن ) و اجازه بدید  سرد بشه من یک شب بهش تو همین حالت زمان دادم بعد مربا رو در شیشه تمیز و خشک ریخته و در یخچال نگهدارید . نوش جان
 
* اگر دوست داشتید میتونید در آخر یک قاشق آب لیمو به مربا اضافه کنید برای جلو گیری از شکرک زدن من  استفاده نکردم .
* در صورت دلخواه میتونید از وانیل چوب دارچین و یا زعفران در مربا استفاده کنید اما به نظر من کامکوات خودش بوی بسیار دلپذیری داره و بهتره که به صورت طبیعی درست بشه .
* نکته آخر و بسیار مهم اینکه سعی کنید در دستوراتی که مواد با پوست استفاده میشه از محصولات ارگانیک استفاده کنید .

24. November 2014

مربای هویج


باید اعتراف کنم مربا هم از مواردی هست که من خیلی کم درست میکنم و تجربه ی چندانی ندارم این مربا رو هم با تلفن و پرسیدن از مامان عزیزم درست کردم که برای تجربه اول خیلی خوب بود مگه دستور مامانا بد میشه دوست داشتم تجربه ام رو با شما قسمت کنم امیدوارم برای شما هم مفید باشه بریم سراغ روش تهیه
 
مواد لازم :
هویج پانصد گرم
شکر پانصد گرم
آب به مقدار لازم
هل چهار حبه
آب لیمو یک قاشق غذا خوری


روش تهیه :
هویج ها رو تمیز کرده و با رنده درشت رنده میکنیم و یا میتونید قالب بزنید یا با رنده وی خلال کنید آب و شکر رو میذاریم رو حرارت تا بجوشه مقدار آب باید در حدی باشه که تا روی هویجها رو بپوشونه حدودا دو لیوان کافیه وقتی آب و شکر جوشید هویجها و هل رو اضافه میکنیم  اجازه میدیم دوباره به جوش بیاد بعد حرارت رو کم کرده و به مربا زمان میدیم تا هویجها بپزن و مربا غلیظ بشه مربای من با حرارت متوسط حدود یک ساعت زمان برد من مربا رو کم آب برداشتم پس زمانش به خودتون بستگی داره در آخر آبلیمو رو اضافه میکنیم بعد از یک جوش کوچولو مربای ما آماده هست بعد از سرد شدن توی شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگه میداریم .نوش جان .
 
* همراه آبلیمو در صورت تمایل میتونید کمی هم زعفران و گلاب به مربا اضافه کنید .

30. September 2014

مربای به

 
 
چند روز پیش رفته بودم خرید که این به های خوشگل رو دیدم و یاد مرباهای خوشمزه و خوشرنگی افتادم که مادرم درست میکرد با اینکه هیچ تجربه ایی تو پخت مربا ندارم ولی به ها بد جوری منو وسوسه میکردند خلاصه دو سه تا به خریدم و اومدم خونه و نتیجه اینی شد که می بینید حتما شما دوستای گلم خیلی بهتر درست کردن این مربا رو بلدید این هم روشی هست که من بکار بردم و از نتیجه هم راضی بودم مخصوصا که بار اولی بود که مربای به درست میکردم .
 
مواد لازم :
(مقداری که من استفاده کردم )
به دو عدد (چهارصدو پنجاه گرم)
شکر چهارصدو پنجاه گرم
هل چهار عدد
آب به مقدار لازم
 
 
روش تهیه :
به ها رو شستم و به قطعات نسبتا درشت با پوست خرد کردم شما اگر دوست داشتید میتونید پوست به رو بگیرید  بعد از خرد کردن به ها رو وزن کردم که چهارصدو پنجاه گرم بود  به ها رو توی قابلمه ریختم (قابلمه من استیل بود تو اینترنت خوندم که بهتره برای مربای به قابلمه مسی داشته باشیم که البته نمیدونم به چه دلیلی اگر به خاطر رنگش هست که من با قابلمه استیل هم به رنگ دلخواهم رسیدم ) مقدار آب رو تا جایی میریزیم که روی به ها رو بپوشونه و نه بیشتر که مرباتون له بشه بعد اجازه میدیم  تا آب به جوش بیاد تو این مرحله شکر و هل رو اضافه میکنیم برای مقدار شکر هم من مساوی با وزن به ریختم شما اگر دوست دارید مربای شیرین تری داشته باشید میتونید تا یک و نیم برابر هم شکر اضافه کنید برای من نسبت مساوی خیلی خوب و شیرینی اندازه ایی داشت با حرارت زیاد میذاریم تا کمی بجوشه و به ها کمی نرم بشه تو این مرحله حرارت رو کم کردم و دم کنی گذاشتم  حدود چهل دقیقه زمان برد تا مربام با حرارت کم به رنگ وغلظت  دلخواهم برسه بعد هم گذاشتم سرد بشه و توی شیشه های تمیز ریخته و بعد هم توی یخچال آماده برای نوش جان کردن .