30. September 2014

مربای به

 
 
چند روز پیش رفته بودم خرید که این به های خوشگل رو دیدم و یاد مرباهای خوشمزه و خوشرنگی افتادم که مادرم درست میکرد با اینکه هیچ تجربه ایی تو پخت مربا ندارم ولی به ها بد جوری منو وسوسه میکردند خلاصه دو سه تا به خریدم و اومدم خونه و نتیجه اینی شد که می بینید حتما شما دوستای گلم خیلی بهتر درست کردن این مربا رو بلدید این هم روشی هست که من بکار بردم و از نتیجه هم راضی بودم مخصوصا که بار اولی بود که مربای به درست میکردم .
 
مواد لازم :
(مقداری که من استفاده کردم )
به دو عدد (چهارصدو پنجاه گرم)
شکر چهارصدو پنجاه گرم
هل چهار عدد
آب به مقدار لازم
 
 
روش تهیه :
به ها رو شستم و به قطعات نسبتا درشت با پوست خرد کردم شما اگر دوست داشتید میتونید پوست به رو بگیرید  بعد از خرد کردن به ها رو وزن کردم که چهارصدو پنجاه گرم بود  به ها رو توی قابلمه ریختم (قابلمه من استیل بود تو اینترنت خوندم که بهتره برای مربای به قابلمه مسی داشته باشیم که البته نمیدونم به چه دلیلی اگر به خاطر رنگش هست که من با قابلمه استیل هم به رنگ دلخواهم رسیدم ) مقدار آب رو تا جایی میریزیم که روی به ها رو بپوشونه و نه بیشتر که مرباتون له بشه بعد اجازه میدیم  تا آب به جوش بیاد تو این مرحله شکر و هل رو اضافه میکنیم برای مقدار شکر هم من مساوی با وزن به ریختم شما اگر دوست دارید مربای شیرین تری داشته باشید میتونید تا یک و نیم برابر هم شکر اضافه کنید برای من نسبت مساوی خیلی خوب و شیرینی اندازه ایی داشت با حرارت زیاد میذاریم تا کمی بجوشه و به ها کمی نرم بشه تو این مرحله حرارت رو کم کردم و دم کنی گذاشتم  حدود چهل دقیقه زمان برد تا مربام با حرارت کم به رنگ وغلظت  دلخواهم برسه بعد هم گذاشتم سرد بشه و توی شیشه های تمیز ریخته و بعد هم توی یخچال آماده برای نوش جان کردن .
 

2 Kommentare:

  1. وای ی ی ی خدای من مگه الان به پیدا میشه ؟ من فکر کردم دیرتر میاد
    پارسال هر چی گشتم نتونستم پیدا کنم , بنینم امسال میتونم پیدا کنم
    البته ترکها همش میارن والی واسه خوردن همینجوری مناسبه , مثل پنبه میمونه و با حرارت زود آب میشه
    باید از اون محلی هاشو پیدا کنم , نوش جونت عزیزم

    AntwortenLöschen
  2. آره عزیزم به اومده من از ترکا نخریدم اینا خیلی خوب بود مثل به های خودمون کج و کوله پر از پرز و با بوی عالی من از Alnatura خریدم اونجا هم دنبالش باش حتما پیدا میکنی عزیزم ممنونم از پیغامت

    AntwortenLöschen