6. Januar 2015

Chicken Stroganoff

 
 
سلام به همه دوستان خوبم امروز براتون دستور یه خوراک خوشمزه و فوری رو دارم اصل این خوراک از گوشت گاو و یا گوساله تهیه میشه من از سینه مرغ استفاده کردم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .
 
مواد لازم :
سینه مرغ سیصد گرم
قارچ دویست گرم
پیاز یک عدد
سیر دو حبه
سیب زمینی
خامه ترش دویست میلی لیتر
* سس خردل یک قاشق مربا خوری
نمک فلفل سیاه کره و یا روغن
 
 
روش تهیه :
سینه مرغ رو شسته و خشک کرده  به صورت نوارهای باریک برش میدیم  قارچ رو ورقه ورقه خرد میکنیم  پیاز رو به صورت خلال های باریک میبریم  و همراه با کمی کره و یا روغن تفت داده و بعد سیر های پرس شده رو اضافه کرده بعد از یک تفت کوچیک سینه های مرغ رو اضافه میکنیم بهتره حرارت نسبتا زیاد باشه تا مرغ آب نندازه اجازه میدیم تا مرغها خودشونو بگیره و کمی تفت بخوره نمک و فلفل سیاه رو اضافه کرده و بعد قارچ رو میریزیم حرارت همچنان زیاد هست تو این مرحله درب ظرف رو میذاریم تا موادمون با آب قارچ پخته بشه (چند باری مواد رو هم بزنید تا ته نگیره ) وقتی آبش تبخیر شد و به روغن افتاد حرارت رو خاموش کرده و خامه رو به مرغ و قارچ اضافه میکنیم کاملا با مواد مخلوط کرده و خوراک خوشمزه ما آماده هست مقدار سیب زمینی به دلخواه خودتون هست من معمولا بیشتر سرخ میکنم چون همیشه تو فاصله سرخ کردن و سرو مقدارش نصف میشه از بس که بهش ناخونک میزنم :)) سیب زمینی ها رو هم خلال کرده (هر چی خلال ها باریک تر و کوچکتر بهتر البته این سلیقه من هست ) و سرخ میکنیم موقع سرو روی خوراکمون ریخته و همراه با برنج و یا نودل نوش جان میکنیم .
 
* من یک قاشق سس خردل رو با خامه مخلوط کردم و به موادم اضافه کردم اگر مزه خردل رو دوست ندارید فقط از خامه استفاده کنید .
 
* بجای خامه ترش میتونید از کرم فرش هم برای تهیه این خوراک بکار ببرید .
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen