18. Dezember 2014

مافین گوجه فرنگی و پنیر فتا



این مافین های خوشمزه خیلی راحت آماده میشه خمیر پوک و سبکی داره  میتونید به عنوان یک وعده غذایی کامل همراه با سالاد میل کنید  و یا در کنار خوراکهای دیگه برای مهمونیها ازش استفاده کنید و میزهاو سفره هاتون رو زیباتر کنید .
 
مواد لازم :
آرد گندم شماره 550
دویست و پنجاه گرم
بیکینگ پودر دو قاشق چایخوری
تخم مرغ چهار عدد
شیر سه قاشق غذا خوری
کرم فرش دویست گرم
ردغن زیتون پنجاه میلی لیتر
گوجه فرنگی خشک صد گرم
پنیر فتا صدو پنجاه گرم
رزماری یک تا دو قاشق غذا خوری
نمک یک دوم قاشق چایخوری
 
 
 
روش تهیه :
 
آرد نمک و بیکینگ پودر رو مخلوط کرده و یک بار الک کنید .تخم مرغ کرم فرش شیر و روغن رو به مخلوط آرد اضافه کرده و با همزن بزنید تا مواد کاملا مخلوط بشن بعد گوجه های خشک و پنیر رو به تکه های کوچک تقسیم کرده و همراه با رزماری به خمیر اضافه کنید و هم بزنید از مواد در قالب مافین ریخته و در طبقه وسط فر که از قبل با دمای صدو هشتاد درجه سانتی گراد گرم کردید بذارید تا بپزه حدود بیست دقیقه زمان نیاز داره ولی خودتون زمانش رو چک کنید ممکنه کمتر و یا بیشتر باشه . نوش جان
 
* در دستور این مقدار مواد رو برای دوازده تا مافین در نظر گرفته من مواد و نصف کردم و هشت تا مافین داشتم .
 
*من از کاغذ مافین (کیک یزدی ) برای قالب استفاده کردم و مواد رو در کپسولها ریختم که نیازی به چرب کردن قالب نداشته باشم .
 
* اگر کرم فرش در دسترستون نبود میتونید از پنیر خامه ایی استفاده کنید .
 
* از مقدار کمتری روغن زیتون استفاده کردم چون کرم فرش و پنیر به اندازه کافی چربی داشت .

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen