22. November 2013

Bulgur Pilav

 
 
باز هم یک خوراک خوشمزه از کشور ترکیه که هم به عنوان غذای اصلی ویا در کنار غذاهای گوشتی و یا مرغ سرو میشه میتونید فقط با سبزیجات و یا سبزیجات و تکه های مرغ (سینه مرغ ) آماده ش کنید من فقط از سبزیجات استفاده کردم خب بریم سراغ روش تهیه .
 
مواد لازم :
بلغور پلویی دو پیمانه
پیاز یک عدد
سیر سه حبه
گوجه فرنگی درشت یک عدد
پاپریکا رنگی در مجموع یک عدد
قارچ هفت - هشت دانه
رب گوجه فرنگی
رب فلفل و یا چیلی تازه
نمک فلفل
کره و یا روغن زیتون
 
روش تهیه :
بلغور رو از قبل خیس میکنیم (در ورژن اصلی بلغور رو خشک اضافه میکنند ولی من ترجیح میدم از قبل چند ساعتی خیس بخوره ) کره و یا روغن زیتون رو در قابلمه ریخته و پیاز های خرد شده رو اضافه کرده و تفت میدیم به ترتیب سیر خرد شده قارچها پاپریکا رو هم ریخته و به تفت دادن ادامه میدیم ( من کمی هم قسمت سبز تره فرنگی داشم که خرد کردم و به مواد اضافه کردم ) شما میتونید از سبزیجات دیگه ایی که دوست دارید استفاده کنید بعد گوجه فرنگی رو که پوست گرفتیم و خرد کردیم میریزیم نمک فلفل رب و رب فلفل رو ریخته ( بهتره این غذا کمی تند باشه) بعد از کمی تفت دادن بلغورها رو اضافه میکنیم (بدون آب ) باز هم تمام مواد رو کمی تفت داده و بعد آب معمولی و یا آب مرغ رو ریخته و اجازه میدیم آبش کشیده بشه تنها نکته مهم این هست که آب نباید بیش از حد اضافه بشه  چون دانه های بلغور به هم میچسبه و شفته میشه برای دو پیمانه معمولا دو لیوان آب کافیه ولی  بستگی به نوع بلغور هم داره باز هم در مدل اصلی بعد از اینکه آب بلغور کشیده  شد حرارت رو خاموش میکنند و اجازه میدن با گرمایی که درون قابلمه هست بلغور به اصطلاح دم بکشه ولی من به مدل ایرانی ( با استفاده از دم کنی ) بلغور رو دم میذارم چون دوست دارم کمی هم ته دیگ بلغور داشته باشم به هر حال این مرحله به سلیقه شما بستگی داره .
نوش جان .
 

4 Kommentare:

  1. وای ی ی که چقدر با بلغور خوراک خوشمزه میشه
    اعظم جون من از این مدل بلغور تا به حال ندیدم ، شبیه به برنج کامل میمونه
    از کجا تهیه میکنی ؟

    AntwortenLöschen
  2. سلام عزیزممممممممممم دقیقا خیلی هم خوش خوراکه گیلدا جان من هم قبلا بلغورهای مارکهای دیگه رو که میگرفتم با اینکه مخصوص پلو بود ولی باز هم یه کمی خرد بود ولی از این مارک خیلی راضیم به نظرم هم خوشمزه تر هست هم اینکه درشت تر و کامل تره و لعابش هم کمتره من از مغازه ترکها میگیرم

    AntwortenLöschen
  3. وای مارکش یادم رفت اسمش Piyale
    هست عزیزم
    http://www.marsa.com.tr/img/urun/apiyale_koftelikbulgur.jpg
    اینم مثلا عکسش :))

    AntwortenLöschen
  4. سلام اعظم جون. خوبى خانوم؟ ببخشيد كه مدتى نتونستم بهت سر بزنم. راستش يكى از عزيزانم رو ناگهانى از دست دادم و مدتى وب روحيه وب اومدن رو نداشتم!..... به به! عاشق اين بلغورى كه درست كردى شدم! مى دونم كه طعمش حرف نداره! برم منم بلغور بخرم و بدرستم! دستت درد نكنه عزيزم

    AntwortenLöschen