19. November 2013

خورش فسنجان

 
 
یه خورش خوشمزه مخصوص فصل سرما گرچه من تو تمام فصول دوستش دارم برای درست کردن این خورش انتخاب زیادی وجود داره با گوشت چرخ کرده  مرغ  و یا مرغابی ترش  شیرین  ملس  یعنی تنوع برای این خورش زیاده من ملس این خورش رو ترجیح میدم و با مرغابی یا گوشت قلقلی برای من لذیذ تره ولی باز هم به سلیقه افراد بستگی داره روشهای درست کردن این خورش هم به همین میزان متفاوته این روشی هست که من درست می کنم امیدوارم مورد پسند واقع بشه

مواد لازم برای دو الی سه نفر :
گوشت چرخ  کرده دویست گرم
مغز گردو چرخ کرده دویست گرم
پیاز کوچک دو عدد
نمک فلفل زعفران شکر
رب انار و زعفران

روش تهیه : 
یکی از پیاز ها رو رنده کرده و همراه با کمی نمک و فلفل سیاه با گوشت مخلوط میکنیم و خوب ورز میدیم بعد از گوشت کوفته های خوشگلمون رو درست میکنیم کوفته ها رو با مقدار خیلی خیلی کم روغن تفت میدیم و کنار میذاریم پیاز دیگر رو هم رنده کرده و توی قابلمه تفت میدیم تا آبش کشیده بشه میتونید یه قاشق مربا خوری بهش روغن اضافه کنید و به تفت دادن ادامه بدید تا پیاز ها  طلایی بشه   بعد گردوهای پودر شده  رو به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه میدیم تا گردوها هم کمی طلایی بشن آب سرد و کمی نمک و زعفران رو به مخلوط پیاز و گردو اضافه کرده و اجازه میدیم تا بجوشه بعد قلقلی ها رو هم اضافه میکنیم  حرارت رو کم می کنیم تا خورشمون بپزه من چون میخواستم مزه خورش ملس باشه  نیم ساعت آخر شکر ( من سه قاشق چایخوری اضافه کردم ) رو به همراه رب انار  به خورش اضافه کردم (چون رب انارهای کارخونه ایی به اندازه کافی ترش نیستند من کمی هم لواشک به خورش میزنم )  شما اگر دوست داشتید خورشتتون ترش باشه اصلا شکر اضافه نکنید و حرارت رو کاملا کم کرده تا خورشمون به روغن بیفته و به اصطلاح جا بیفته چاشنی و نمک  خورش رو به دلخواه اندازه کنید و خورش خوشمزه ما آماده سرو شدن هست . نوش جان

2 Kommentare:

  1. خیلی جالب بود اعظم جون
    روش شما کاملا متفاوته ، ملس بودنش هم که کاملااااااااااا متفاوتر :))))))))))
    نوش جونت عزیزم ، خیلی خوشرنگ شده ، من از فسنجونهای تیره خوشم میاد

    AntwortenLöschen
  2. گیلدا جان رفتم روش پخت فسنجونو تو وبلاگت دیدم البته که روش شما روش اصلیهههههه چون فسنجون یه خورش مربوط به خطه شمال هست مال منم فسنجون تقلبی هست :)))))))))))
    باز هم ممنونم گیلدای نازنینمممممم

    AntwortenLöschen