10. November 2013

ماهی کنجدی با سبزیجات

 
 
ماهی با طعم و عطر کنجد همراه با  سبزیجات ترش و تند  یه ترکیب خوشمزه و خوش عطر .
 
مواد لازم برای چهار نفر :
فیله ماهی چهار عدد
لیمو ترش یک عدد
تخم مرغ دو عدد
پاپریکا در رنگهای مختلف یک عدد
پیاز دو عدد
تخم گشنیز کمی
قارچ دویست گرم
کنجد به میزان لازم
آرد به میزان لازم
نمک فلفل پودر چیلی
روغن کنجد و یا زیتون
 
روش تهیه :
پیازها رو ریز خرد میکنیم پاپریکا رو هم به قطعات کوچک میبریم قارچها  رو اگر خیلی بزرگ نیستند به چهار قسمت تقسیم میکنیم کمی روغن کنجد در تاوه ریخته (من از روغن زیتون استفاده کردم ) بعد پیاز ها رو اضافه کرده خیلی کم تفت میدیم به ترتیب پاپریکا و قارچ رو هم ریخته و با حرارت بالا تفت میدیم نمک کمی تخم گشنیز و پودر چیلی رو هم اضافه کرده بعد کمی تفت دادن به اندازه ایی که دوست دارید آب لیمو رو اضافه کرده و از حرارات بر میدارم سبزیجاتمون آماده هست فیله های ماهی رو ( من از ماهی Kabeljau  استفاده کردم ) شسته و خشک میکنیم  بقیه آب لیمو رو روی فیله ها ریخته و ده دقیقه بهش استراحت میدیم بعد نمک و فلفل زده و کنار میزاریم تخم مرغها (من از یک تخم مرغ استفاده کردم ) روهمراه با کمی نمک و شیر با چنگال میزنیم  در یک ظرف آرد و در ظرف دیگر کنجد رو ریخته ماهی رو اول در آرد بعد در تخم مرغ و در آخر در کنجد زده و در روغن نسبتا داغ سرخ میکنیم همراه با برنج و یا سیب زمینی آب پز و یا پوره سیب زمینی  سرو کنید نوش جان.
 

6 Kommentare:

  1. وای ی ی خدا دلم رفت ، تو میدونی من ماهی دوست دارم ، هی دلم رو آب کن ن ن :))

    AntwortenLöschen
  2. akhe cheghad ghazahaye to khoshkel misheeee adam delesh mikhad khobbbb

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. تو به من لطف داری عزیز دلمممممم

      Löschen
  3. عالي و لذيذه. ماهي همه جورش خوشمزه ست.

    AntwortenLöschen
  4. ممنونم عزیزم باهات موافقممممممممممم

    AntwortenLöschen