Posts mit dem Label انواع نان ها و خمیرها werden angezeigt. Alle Posts anzeigen
Posts mit dem Label انواع نان ها و خمیرها werden angezeigt. Alle Posts anzeigen

16. August 2016

Enchilada


انچلیدا یکی از محبوب ترین غذاهای مکزیکی هست ساده و خوشمزه هست میتونه با مواد مختلفی پر بشه اینجا دستور انچلیدا با مرغ را داریم امیدوارم دوست داشته باشید .


مواد لازم :
سینه مرغ چهارصد گرم
پیاز متوسط یک عدد
سیر دو حبه
پنیر گودا و یا چدار
یا مخلوط هر دو دویست و پنجاه گرم
نمک فلفل چیلی و پودر پاپریکا
روغن زیتون
نان ترتیلا شش عدد
سس سالسا چهارصد میلی لیتر
*ذرت پخته یک دوم پیمانه
*پاپریکا یک عدد
لوبیا قرمز پخته یک پیمانه
فلفل Jalapeños به میزان لازم
گشنیز و یا جعفری چند برگ
با ذرت

روش تهیه :
پیاز رو ریز خرد کرده و همراه با روغن زیتون با حرارت کم تفت داده بعد سیر پرس شده رو اضافه میکنیم بعد از یک تفت کوچولو مرغهای ریز خرد شده رو اضافه کرده و تفت میدیم تا هم سرخ بشه و هم پخته نمک فلفل پودر چیلی و پاپریکا رو اضافه کرده آب مرغ که کاملا کشیده شد خاموش کرده و کنار میذاریم .
مرحله بعد پیچیدن ترتیلاها هست روی نانها اول سس سالسا ریخته و پخش میکنیم بعد مرغ ذرت لوبیا فلفل هالاپینیو و در آخر کمی پنیر ریخته و نانها رو رول میکنیم در ظرف مناسبی کنار هم چیده و بقیه سس رو روی نانها می ریزیم و پنیر باقی مانده رو هم روی نانها داده و در فر با درجه صدو هشتاد درجه به مدت پانزده دقیقه ( کمی بیشتر یا کمتر ) میپزیم تا زمانی که پنیرها ذوب شده و در آخر کمی گشنیز و یا جعفری خرد شده روی نانها داده و سرو میکنیم . نوش جان



* سس سالسا رو می تونید به صورت آماده استفاده کنید و یا اینکه یک قوطی گوجه فرنگی کنسروی رو با دو حبه سیر فلفل هالاپینیو نمک و فلفل و کمی روغن زیتون در مخلوط کن ریخته و میکس کنید سس سالسا آماده هست .

* در دستور اصلی از ذرت استفاده شده ولی من پاپریکا رو با ذرت جایگزین کردم این بستگی به سلیقه شما دارد .

* انچلیدا انواع مختلفی داره میتونید با مرغ  گوشت میگو و یا سبزیجات نانها رو پر کنید .

10. Juni 2016

Chili - Mais - Brot


نان ذرت و چیلی گزینه خیلی خوبی در کنار خوراکهای گوشتی مرغ سبزیجات و سوپها هست و یا  به صورت نوارهای باریک برش زده  و همراه با انواع دیپ ها و یا پنیرها سرو کنید  درست کردنش هم خیلی راحت و سریع است و می تونید به راحتی تهیه کرده و لذت ببرید .

مواد لازم :
آرد سفید صد و چهل گرم
آرد ذرت صد و بیست گرم
بیکینگ پودر یک قاشق غذا خوری
نمک یک دوم قاشق چایخوری
پیازچه پنج ساقه ( بوته )
چیلی سبز یک عدد
تخم مرغ دو عدد
خامه ترش صد و چهل گرم
روغن مایع صد میلی لیتر


روش تهیه :
آرد , آرد ذرت , بیکینگ پودرو نمک رو در کاسه ایی ریخته و مخلوط می کنیم چیلی و پیازچه ها رو خرد کرده و اضافه می کنیم تخم مرغ خامه و روغن مایع رو هم در ظرفی ریخته و با همزن دستی مخلوط کرده و به آرد اضافه می کنیم مواد رو به خوبی هم زده و اگر لازم بود با دست کمی ورز می دهیم خمیر به دست آمده رو در سینی فر که کاغذ روغنی انداحته ایم ریخته و با دست فرم میدیم در فر از قبل گرم شده با حرارت دویست درجه قرار داده و حدود بیست دقیقه می پزیم (زمان پخت میتونه متغییر باشه پس کنترل رو فراموش نکنید بعد از پخت می تونید کمی هم درجه گریل رو روشن کنید تا روی نانها طلایی بشه ) بعد از زمان پخت کمی که سرد شد به شکل دلخواه برش زده و نوش جان میکنیم .

* در صورت دسترس نبودن خامه ترش میتونید از پنیر خامه ایی و یا کوارک استفاده کنید .
* مقدار چیلی رو میتونید با توجه به ذایقه اتون بیشتر و یا کمتر کنید .
* بعد از آماده شدن خمیر میتونید نیم ساعت به خمیر استراحت بدهید .
* در صورت تمایل همراه با پیازچه و چیلی می تونید مقداری هم دانه ذرت پخته شده استفاده کنید .

3. März 2016

Norwegische Hefeteilchen


این نان شیرینی های خوشمزه  نروژی گزینه بسیار خوبی برای صبحانه و یا عصرانه هست شیرینی کمی داره و با مربا و یا عسل بسیار خوشمزه خواهد شد بریم سراغ روش تهیه

مواد لازم :
مایه خمیر تازه (42 گرم )
و یا مایه خمیر خشک هفت گرم
شکر نود و پنج گرم
شیر چهارصدو پنجاه گرم
کره هشتاد گرم
آرد پانصد گرم
پودر هل یک قاشق مربا خوری
تخم مرغ یک عدد
پودر پودینگ سه قاشق غذا خوری
پودر نارگیل


روش تهیه :
اگر از مایه خمیر تازه استفاده میکنید مایه خمیر رو خرد کرده و در ظرف مناسبی بریزید دویست میلی لیتر از شیر را با کره گرم کنید ولرم باشه کافیه لازم نیست بجوشه هفتاد گرم از شکر پودر هل تخم مرغ و مخلوط شیر و کره را به مایه خمیر اضافه کنید و مخلوط کرده و بعد آرد رو کم کم اضافه کنید و مخلوط کرده و حدود پنج دقیقه  ورز بدهید تا خمیر مناسبی بدست بیاد نیازی به آرد اضافه نیست روی خمیر رو پوشونده و در جای گرمی حدود یک ساعت بهش استراحت میدیم تا حجم خمیر دو برابر بشه در این فاصله پودر پودینگ را با بقیه شکر و سه قاشق شیر مخلوط میکنیم بعد باقی شیر رو به آرامی به مخلوط پودینگ اضافه کرده و روی حرارت میذاریم اجازه میدیم تا شیر به حالت جوش برسه و مدام هم میزنیم تا پودینگمون آماده بشه از حرارت بر میداریم روی ظرف فویل کشیده و در یخچال گذاشته تا خنک بشه فر رو با دویست درجه سانتی گراد روشن میکنیم تا گرم بشه خمیر رو دوباره ورز داده و خمیر رو به دوازده قسمت تقسیم کرده و به شکل گرد فرم میدیم  و در سینی فر گذاشته و روی نانها رو کمی با انگشت گود میکنیم روی خمیر رو پوشونده و دوباره نیم ساعت بهش استراحت داده بعد از پودینگ در گودیهای خمیر ریخته و به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت در فر داغ شده قرار داده تا نونهای خوشمزمون بپزن می تونید در آخر کمی هم درجه گریل رو روشن کنیم تا روی نانها طلایی بشن از فر بیرون آورده و روی نانها پودر نارگیل ریخته و اجازه می دهیم تا خنک بشه  . نوش جان

* شیرینی این نان خیلی کم هست من برای دفعه بعد ترجیح میدهم مقدار شکر رو بیشتر در نظر بگیرم .
* اندازه نانها بسیار بزرگ هست و به نظر من بهتر هست که خمیر رو به جای دوازده عدد به مقدار بیشتری تقسیم کنیم .
* نکته آخر اینکه مقدار پودینگ هر چه بیشتر خوشمزه تر خواهد شد .

25. November 2015

پیتزا ( پست تصویری )

پست امروز تصویری هست دستور خمیر رو قبلا گذاشته ام خمیر با مایه خمیر فوری تهیه شده بسیار خوش پخت و خوش مزه در پست خودش http://avishann.blogspot.de/2013/06/blog-post_25.html  دستور و نکات لازم رو  توضیح دادم با مراجعه به پست به  راحتی میتونید خمیر رو تهیه کرده و با هر موادی که دوست دارید یک پیتزای خیلی خوشمزه نوش جان کنید . چند تا پیتزا هم برای ایده میذارم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .
 
 
 
 

 
 
 
 
مقدار خیلی کم پنیر ریخته و در فر خمیر رو نیم پخت میکنیم .
بعد مواد مورد نظر رو ریخته و دوباره برای پخت کامل درفر میذاریم چند دقیقه آخر پنیر رو اضافه میکنیم .(بادمجان گریل شده قارچ گوجه فرنگی و پیاز )
 
 
پیتزا ماهی تن پیاز و چیلی
 
 نیمی مارگاریتا و نیمی ماهی تن (ماهی تن پیاز و چیلی )
سس گوجه فرنگی خانگی پنیر و ریحان ایتالیایی (البته من کمی هم پیاز ریختم )
 
 

18. Dezember 2014

مافین گوجه فرنگی و پنیر فتا



این مافین های خوشمزه خیلی راحت آماده میشه خمیر پوک و سبکی داره  میتونید به عنوان یک وعده غذایی کامل همراه با سالاد میل کنید  و یا در کنار خوراکهای دیگه برای مهمونیها ازش استفاده کنید و میزهاو سفره هاتون رو زیباتر کنید .
 
مواد لازم :
آرد گندم شماره 550
دویست و پنجاه گرم
بیکینگ پودر دو قاشق چایخوری
تخم مرغ چهار عدد
شیر سه قاشق غذا خوری
کرم فرش دویست گرم
ردغن زیتون پنجاه میلی لیتر
گوجه فرنگی خشک صد گرم
پنیر فتا صدو پنجاه گرم
رزماری یک تا دو قاشق غذا خوری
نمک یک دوم قاشق چایخوری
 
 
 
روش تهیه :
 
آرد نمک و بیکینگ پودر رو مخلوط کرده و یک بار الک کنید .تخم مرغ کرم فرش شیر و روغن رو به مخلوط آرد اضافه کرده و با همزن بزنید تا مواد کاملا مخلوط بشن بعد گوجه های خشک و پنیر رو به تکه های کوچک تقسیم کرده و همراه با رزماری به خمیر اضافه کنید و هم بزنید از مواد در قالب مافین ریخته و در طبقه وسط فر که از قبل با دمای صدو هشتاد درجه سانتی گراد گرم کردید بذارید تا بپزه حدود بیست دقیقه زمان نیاز داره ولی خودتون زمانش رو چک کنید ممکنه کمتر و یا بیشتر باشه . نوش جان
 
* در دستور این مقدار مواد رو برای دوازده تا مافین در نظر گرفته من مواد و نصف کردم و هشت تا مافین داشتم .
 
*من از کاغذ مافین (کیک یزدی ) برای قالب استفاده کردم و مواد رو در کپسولها ریختم که نیازی به چرب کردن قالب نداشته باشم .
 
* اگر کرم فرش در دسترستون نبود میتونید از پنیر خامه ایی استفاده کنید .
 
* از مقدار کمتری روغن زیتون استفاده کردم چون کرم فرش و پنیر به اندازه کافی چربی داشت .

4. Oktober 2014

تارت سیب زمینی و گوجه فرنگی

 

این تارت خیلی خوشمزه و ساده  هست و چون نسبت به خمیرهای دیگه کره کمتری داره میشه گفت که سبک تر متاسفانه عکسای خوبی از این تارت ندارم فاصله بین آماده شدن تارت و عکاسی به دلایلی زیاد شد و من اشتباهی که کردم این بود که دوباره تارت رو تو فر گذاشتم که کمی بیش از حد طلایی (قهوه ایی ) :)) شد و فیلینگ تارت زیادی پخت ولی از نظر مزه و بافت خمیر عالی بود امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید . خب بعد این همه توضیحات بریم سراغ مواد مورد نیاز و روش تهیه
 
مواد لازم :
آرد دویست گرم
کره نرم هشتاد گرم
تخم مرغ چهار عدد متوسط
سیب زمینی پانصد گرم
کرم فرش یا خامه ترش دویست و پنجاه گرم
شیر پنج قاشق غذا خوری
پنیر پارمزان رنده شده پنجاه گرم
گوجه گیلاسی صدو پنجاه گرم
نمک فلفل رزماری

روش تهیه :
کره رو به تکه های کوچیک تقسیم کنید و با آرد سه قاشق غذا خوری آب کمی نمک و یک تخم مرغ مخلوط کرده و با نوک انگشتان ورز بدید تا به صورت یه خمیر یکنواخت در بیاد نیازی به ورز دادن زیاد نداره همینکه مواد مخلوط بشه و یه خمیر یکدست بهمون بده کافیه خمیر رو روی سطح کارمون با کمک وردنه باز میکنیم تا به قطر سی سانت برسه و بعد توی قالب تارت بیست و شش سانتی پهنش می کنیم(خمیر روبه این دلیل بزرگتر از قالب باز میکنیم چون قالب تارت دیواره داره و قراره با خمیر پوشونده بشه ) با کمک دست خمیر رو توی کف و دیواره های قالب شکل میدیم با چنگال چند جای خمیر رو سوراخ میکنیم تا موقع پخت خمیر پف نکنه حالا قالب رو میذاریم تو یخچال و نیم ساعت بهش استراحت میدیم (یا اینکه میتونید بعد از درست کردن خمیر رو تو محافظ بپیچید واول بهش نیم ساعت تو یخچال استراحت بدید و بعد تو قالب بذارید و فیلینگ رو توش بریزید ) تو این فاصله سیب زمینی ها رو که بهتر هست کوچیک باشن رو نیم پز میکنیم  رزماری رو خرد کرده با کرم فرش یا خامه و سه عدد تخم مرغ شیر نمک فلفل و پنیر کاملا مخلوط میکنیم تا همه موادمون یکدست بشه سیب زمینی ها رو پوست کنده و اگر بزرگ هستند به تکه های کوچیک تر تقسیم میکنیم حالا سیب زمینی ها و گوجه رو روی خمیر پخش میکنیم و مخلوط خامه و تخم مرغ  روی تارت میریزیم با حرارت صدو شصت درجه سانتی گراد به مدت چهل دقیقه توی فر میپزیم .زمان ممکنه کمتر یا بیشتر بشه بستگی به فرتون داره پس مرتب چک کنید وزیاده از حد هم نباید توی فر بمونه چون مخلوط خامه و تخم مرغ خشک میشه و لطافتش رو از دست میده .
* من برای فیلینگ تارت از دو تا تخم مرغ سایز کوچک و دویست گرم کرم فرش استفاده کردم.
* بجای رزماری از جعفری و برگ پیازچه جوان استفاده کردم .
* مقدار سیب زمینی تو دستور اصلی هشتصد گرم بود که خیلی خیلی زیاده چهارصد تا پانصد گرم کافیه .
نوش جان.

1. August 2014

نانهای خوشمزه با سس سبز

 
 
این نونهای خوشمزه مخصوص کشور اوکراین هست که معمولا در کنارسوپ برش (Borschtsch) سرو میکنند بسیار ساده و خوشمزه هست بافت خیلی لطیفی داره میتونید با انواع سوپها سروش کنید به تنهایی با سس سیر هم به قدر کافی خوشمزه هست که نیازی به سوپ هم نباشه حتی میتونید نونها رو تو سایز بزرگتر آماده کنید و به عنوان نون همبرگر و یا هر ساندویچ دیگه ایی ازش استفاده کنید خلاصه پیشنهاد میکنم حتما این نون خوشمزه رو درست کنید و لذت ببرید .
 
 
مواد لازم :
آرد مخصوص نان پزی
چهارصد گرم
مخمر خشک (فوری) یک بسته
(هفت گرم )
شکر یک قاشق غذا خوری
تخم مرغ دو عدد
آب ولرم صدو هفتادو پنج میلی لیتر
روغن مایع پنج قاشق غذاخوری
سیر یک بوته
نمک و فلفل
جعفری یک دسته کوچک
 
 
 
روش تهیه :
آرد و مخمر رو با هم توی یک ظرف مناسب الک میکنیم (من از آرد شماره 1050 استفاده کردم ) شکر یک پنسه نمک آب و یکی از تخم مرغها رو اضافه کرده و مخلوط کرده و ورز میدیم تا یه خمیر یک دست بهمون بده (خمیر میتونه کمی چسبناک باشه ولی سعی کنید آرد اضافه نکنید ) روی خمیر رو پوشونده و تو یه جای گرم میذاریم تا خمیرمون دو برابر بشه سینی فرمون رو با کاغذ روغنی میپوشونیم بعد از زمان لازم دوباره خمیر رو کمی ورز داده و از خمیر چونه های کوچکی رو جدا کرده و گرد میکنیم  و با فاصله توی سینی می چینیم دوباره سی دقیقه به خمیرمون استراحت میدیم تو این فاصله فر رو با حرارت صدو هشتاد درجه گرم میکنیم تخم مرغ بعدی رو با دو قاشق روغن مایع مخلوط کرده و با برس روی نونها میزنیم و به مدت پانزده تا بیست دقیقه توی فر داغ شده میپزیم ( زمان پخت ممکن هست با توجه به دمای فرتون متغیر باشه ) تو فاصله ایی که نونها بپزن سیر ها رو پوست کنده و خرد میکنیم جعفری ها رو هم پاک کرده و خرد میکنیم  سیر جعفری و کمی نمک رو با هم تو هاون میکوبیم بقیه روغن رو با دو قاشق آب مخلوط کرده و به سیر و جعفری اضافه کرده کمی فلفل زده سسمون هم آماده هست نونها رو از فر خارج کرده و کمی از سس رو روی نونها ریخته و داغ نوش جان میکنیم .
 
تغییراتی که من تو دستور دادم :
 
به خاطر بوی سیر من سیر رو همراه با روغن زیتون کمی تفت دادم و بعد کمی آب نمک و فلفل و جعفری خرد شده رو بهش اضافه کردم .
از مقدار کمتری سیر اضافه کردم چون احساس کردم یک بوته خیلی زیاده  پس مقدار سیر رو میتنید به دلخواه کمتر کنید .
 

7. September 2013

پیتزا گوشت و قارچ

 
 
قبلا یه دستور خمیر پیتزا با مایه خمیر خشک گذاشته بودم این دستور با مایه خمیر تازه هست دستورش از یه کتاب آشپزی ایتالیایی هست خمیر راحت و خوشمزه ایی بود دوست داشتم با شما به اشتراک بذارمش

مواد لازم برای خمیر:
مایه خمیر تازه بیست و پنج گرم
روغن زیتون چهار قاشق غذا خوری
آرد سیصد گرم
آب ولرم یک هشتم لیتر
آب ولرم صد میلی لیتر
نمک کمی

مواد لازم برای سس گوجه فرنگی :
گوجه فرنگی  سیصد گرم
روغن زیتون دو قاشق غذا خوری
شکر یک دوم قاشق چایخوری
نمک و فلفل و سرکه کمی
آویشن یک قاشق چایخوری
اورگانو یک دوم قاشق چایخوری
سیر پرس  شده دو حبه

 
روش تهیه خمیر : 
آرد رو تو یه  ظرف مناسب الک میکنیم  وسط آرد رو کمی گود می کنیم  مایه خمیر رو تو یک هشتم لیتر آب خرد میکنیم و بعد این مخلوط رو تو گودی آرد میریزیم و کمی از آرد رو هم روش ریخته  و حدود پانزده دقیقه تو یه جای  نسبتا گرم بهش استراحت میدیم  بعد این مدت بقیه صد میلی آب روغن زیتون و  نمک رو به آرد اضافه میکنیم و شروع  میکنیم به ورز دادن حداقل باید ده دقیقه خمیر رو ورز بدیم  اگر خمیر خیلی چسبناک بود میتونید بهش کمی آرد اضافه کنید  اگر خمیر کمی چسبناک بود مهم نیست و لازم نیست بهش بیش از حد آرد بزنید چون باعث میشه در آخر خمیر سفت و سنگینی داشته باشید حالا رو ی خمیر رو می پوشونیم و حدود یک ساعت و یا بیشتر تو یه جای گرم بهش استراحت میدیم تو این فاصله سس گوجه فرنگی مون رو آماده میکنیم گوجه ها رو پوست گرفته و خرد میکنیم همراه با یک قاشق روغن زیتون و سیر پرس شده میذاریم کمی بپزه بعد نمک فلفل سرکه شکر بقیه روغن زیتون و آویشن و اورگانو رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا آب سس کا ملا کشیده بشه خب سس خوشمزه مون هم آماده هست .
فر رو با حرارت دویست و پنجاه درجه از قبل گرم میکنیم قالب مورد نظر رو کاغذ روغنی انداخته و خمیر رو توش پهن میکنیم و دوباره  به خمیر پانزده دقیقه زمان میدیم  روی خمیر با چنگال سوراخ کرده و با سس گوجه فرنگی  خمیر رو میپوشونیم بعد کمی پنیر و در آخر هر موادی که دوست دارید روی خمیر ریخته و به مدت بیست دقیقه تو فر میذاریم بعد از فر در آورده بقیه  پنیر رو روی پیتزا داده و با درجه گریل تا جایی که پنیر آب بشه تو فر میذاریم  .
من موادی که برای پیتزام استفاده کردم  قارچ و گوشت بود یه پیاز رو خرد کردم  با خیلی کم روغن زیتون تفت دادم تا پیاز ها سبک بشن بعد گوشت چرخ کرده رو اضافه کردم و تفت دادم نمک فلفل سیاه و خیلی کم رب اضافه کردم و بعد کمی تفت دادن از حرارت برداشتم  قارچها رو ورقه ایی  خرد کردم و پاپریکا و چیلی رو هم خرد کردم  همونطور که گفتم اول روی خمیر سس گوجه فرنگی بعد کمی پنیر بعد مواد گوشتی بعد قارچ و پاپریکا و چیلی (خام ) رو ریختم  پانزده تا بیست دقیقه در فر بعد هم پنیر رو اضافه کردم و کمی تو فر گذاشتم تا پنیر آب بشه .نوش جان
 

25. Juni 2013

پیتزا قارچ و سوسیس


پیتزا هم از اون چیزهایی هست که تو خونه ما فراوون درست میشه همسرم میگه از وقتی که پیتزاهای دستپخت تو رو خوردم دیگه پیتزاهای بیرون رو دوست ندارم :)))))) و خب این خودش کلی منو سر ذوق میاره که ترکیب های جدید رو امتحان کنم من خمیر های زیادی رو امتحان کردم و به نظرم این خمیر ساده ترین و بهترینشون بوده فقط یه نکته و اونم اینکه من تو خمیر پیتزام هم گاهی از سبوس استفاده میکنم یعنی همون مقدار از ارد کم میکنم و سبوس میزنم شما هم اگه دوست داشتید امتحان کنید
 
مواد لازم :
مایه خمیر هفت گرم
روغن زیتون سه قاشق غذا خوری
ارد الک شده به میزان لازم
شکر یک قاشق مرباخوری
نمک یک قاشق مرباخوری
اب ولرم یک لیوان
مواد لازم برای سس :
گوجه گوشتی و سفت یک عدد
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
سیر دو تا سه حبه
مواد پیتزا :
سوسیس
قارچ تازه(یخ نزده)
پاپریکای تازه (یخ نزده)
پیاز خلالی شده
زیتون حلقه شده
پنیر پیتزا و یا ترکیب گودا و موتزارلا
(میزان مواد به خودتون بستگی داره که پیتزا پر مواد دوست دارید و یا کم مواد)
  
 روش تهیه خمیر : 
اول از همه مایه خمیر اب و شکر رو ترجیحا تو یه ظرف غیر پلاستیکی میریزیم و مخلوط میکنیم و تو یه جای گرم میذاریم تا عمل کنه معمولا ده تا پانزده دقیقه  کافیه  وقتی مایه خمیرمون اماده شد تو یه ظرف مناسب  نمک روغن زیتون مایه خمیر اماده رو مخلوط میکنیم من کمی هم اورگانو و سبزیجات معطر اضافه میکنم خب حالا مخلوط ارد و سبوس و یا فقط ارد رو کم کم اضافه میکنیم تا جایی که به دست نچسبه اگه ارد رو بیش از حد اضافه کنید خمیر سنگین و سفتی خواهید داشت پس تو اضافه کردن ارد دقت کنید  هر چقدر خمیر رو بیشتر و بهتر روز بدید خمیر با کیفیت تری دارید پس تو ورز دادن خمیر کم کاری نکنید اونقدر باید ورز بخوره تا به یه بافت یکدست و نچسبنده :)) برسید حالا خمیر گلوله کنید و تو یه ظرف مناسب بذارید روشو بپوشونید و تو یه جای نسبتا گرم حدود یک تا یک و نیم ساعت استراحت بدید بعد زمان استراحت بازم هم خمیرتون رو کمی ورز بدید و تو سینی مخصوص فر و یا پیتزا پزیتون باز کنید و دوباره پانزده دقیقه بهش استراحت بدید (ضخامت خمیر به خودتون بستگی داره ) خب کارمون با خمیر تمومه حالا سس روی خمیر رو اماده میکنیم
گوجه فرنگی و سیر و روغن زیتون رو تو غذاساز(و یا با گوشت کوب برقی) میریزیم و خوب پوره میکنیم به همین سادگی
روی خمیر با چنگال سوراخ میکنیم و بعد سس رو روی خمیر پخش میکنیم کمی هم پنیر روی سس میدیم (خیلی کم)  تو بعضی دستورا تو این مرحله خمیررو کمی میپزن و بعد مواد رو اضافه میکنن و مرحله دوم پخت رو انجام میدن من معمولا یک مرحله ایی انجام میدم و تا بحال هم مشکلی پیش نیومده بعد مواد پیتزا رو به ترتیب اضافه میکنیم و تو فر از قبل گرم شده میذاریم (من با حرارت دویست و پنجاه درجه فر رو گرم میکنم و وقتی پیتزا رو تو فر گذاشتم حرارت رو با دویست درجه تنظیم میکنم ) وقتی موادم و خمیرم پخت معمولا بیست دقیقه تا نیم ساعت طول میکشه در مورد زمان پخت نمیشه زمان دقیقی داد چون بستگی به فر و ضخامت خمیر و میزان مواد داره پنیر رو روی پیتزا میدم و گریل رو روشن میکنم تا پنیر اب بشه  پست نسبتا طولانی شد ولی من سعی کردم نکاتی که مهم بود رو بنویسم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید اگه سوالی بود در خدمتم  شاد باشید

24. Juni 2013

نان ساندویچی خوشمزه

 
من تو پختن نون اصلا مهارتی ندارم و تابحال چندین پروژه شکست خورده رو پشت سر گذاشتم :)) ولی خب این دلیل نمیشه که بازهم نون پزی رو تجربه نکنم ولی این نونی که اینجا میبینید از بهترین و خوشمزه ترین نونهایی بود که پختم و خوشبختانه پروژه موفقیت امیزی هم بود :)) یه نون فوق العاده پوک خوشمزه که جون میده برای همبرگر خونگی و یا ساندویچهای دیگه دستورشو از وبلاگ مهناز عزیز برداشتم که کاملا توضیح داده و اگر شما هم تمام موارد رو رعایت کنید مطمینم میتونید یه نون خوشمزه با بافت عالی رو تجربه کنید من برای حفظ امانت ادرس این پست رو کپی میکنم و شما میتونید دستور رو با تمام ریزه کاریهاش تو وبلاگ مهناز عزیز ببینید همونطر که مهناز جان گفتن میتونید از مقدار ارد کم کنید و همون مقدار به جاش سبوس گندم بریزید من اینکارو کردم و بسیار راضی بودم امیدوارم شما هم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید (برای رسیدن به دستور روی لینک زیر کلیک کنید )


و در نهایت یه نون خوشمزههههههه