1. August 2014

نانهای خوشمزه با سس سبز

 
 
این نونهای خوشمزه مخصوص کشور اوکراین هست که معمولا در کنارسوپ برش (Borschtsch) سرو میکنند بسیار ساده و خوشمزه هست بافت خیلی لطیفی داره میتونید با انواع سوپها سروش کنید به تنهایی با سس سیر هم به قدر کافی خوشمزه هست که نیازی به سوپ هم نباشه حتی میتونید نونها رو تو سایز بزرگتر آماده کنید و به عنوان نون همبرگر و یا هر ساندویچ دیگه ایی ازش استفاده کنید خلاصه پیشنهاد میکنم حتما این نون خوشمزه رو درست کنید و لذت ببرید .
 
 
مواد لازم :
آرد مخصوص نان پزی
چهارصد گرم
مخمر خشک (فوری) یک بسته
(هفت گرم )
شکر یک قاشق غذا خوری
تخم مرغ دو عدد
آب ولرم صدو هفتادو پنج میلی لیتر
روغن مایع پنج قاشق غذاخوری
سیر یک بوته
نمک و فلفل
جعفری یک دسته کوچک
 
 
 
روش تهیه :
آرد و مخمر رو با هم توی یک ظرف مناسب الک میکنیم (من از آرد شماره 1050 استفاده کردم ) شکر یک پنسه نمک آب و یکی از تخم مرغها رو اضافه کرده و مخلوط کرده و ورز میدیم تا یه خمیر یک دست بهمون بده (خمیر میتونه کمی چسبناک باشه ولی سعی کنید آرد اضافه نکنید ) روی خمیر رو پوشونده و تو یه جای گرم میذاریم تا خمیرمون دو برابر بشه سینی فرمون رو با کاغذ روغنی میپوشونیم بعد از زمان لازم دوباره خمیر رو کمی ورز داده و از خمیر چونه های کوچکی رو جدا کرده و گرد میکنیم  و با فاصله توی سینی می چینیم دوباره سی دقیقه به خمیرمون استراحت میدیم تو این فاصله فر رو با حرارت صدو هشتاد درجه گرم میکنیم تخم مرغ بعدی رو با دو قاشق روغن مایع مخلوط کرده و با برس روی نونها میزنیم و به مدت پانزده تا بیست دقیقه توی فر داغ شده میپزیم ( زمان پخت ممکن هست با توجه به دمای فرتون متغیر باشه ) تو فاصله ایی که نونها بپزن سیر ها رو پوست کنده و خرد میکنیم جعفری ها رو هم پاک کرده و خرد میکنیم  سیر جعفری و کمی نمک رو با هم تو هاون میکوبیم بقیه روغن رو با دو قاشق آب مخلوط کرده و به سیر و جعفری اضافه کرده کمی فلفل زده سسمون هم آماده هست نونها رو از فر خارج کرده و کمی از سس رو روی نونها ریخته و داغ نوش جان میکنیم .
 
تغییراتی که من تو دستور دادم :
 
به خاطر بوی سیر من سیر رو همراه با روغن زیتون کمی تفت دادم و بعد کمی آب نمک و فلفل و جعفری خرد شده رو بهش اضافه کردم .
از مقدار کمتری سیر اضافه کردم چون احساس کردم یک بوته خیلی زیاده  پس مقدار سیر رو میتنید به دلخواه کمتر کنید .
 

2 Kommentare:

  1. چه نونهاای گوگولی خوشکلی اعظم جون WwWwOoOo
    کاش ی برش هم بهش میزدی ما داخلش رو ببینیم تا این حس فضولیمون بخوابه :))))))
    نوش جونت عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم خیلی هم خوشمزه هست آره اتفاقا وقتی خوردیم تومو شد گفتم چرا از برش خوردش عکس ننداختم ولی بافتش خیلی خوبه خیالت راحت مخصوصا اگر استادی مثل شما درستش کنه عزیزم

      Löschen