31. Juli 2014

کوکوی لوبیا سبز


من همیشه کوکوی لوبیا رو به روش  مامانم درست میکنم که  فقط  با لوبیا هست و خیلی هم خوشمزه میشه تا اینکه تو بعضی از دستورا دیدم به این کوکو سیب زمینی و هویج هم اضافه میکنند دوست داشتم این مدل رو هم امتحان کنم ایده خوب و خوشمزه ایی بود .
 
مواد لازم :( دو نفر )
لوبیاسبز دویست و پنجاه گرم
سیب زمینی یک عدد
هویج کوچک یک عدد
تخم مرغ دو تا سه عدد
نمک فلفل زردچوبه
آرد یک قاشق غذاخوری
سیر دو حبه
پیاز یک عدد کوچک
روغن به میزان لازم


روش تهیه :
لوبیا هویج سیب زمینی رو ریز خرد میکنیم و نیم پز میکنیم بعد توی آبکش میریزیم تا آبش گرفته بشه تخم مرغ نمک فلفل زردچوبه آرد سیر رنده شده  و پیازی که کمی تفت دادیم رو با هم خوب مخلوط میکنیم ( من از پودر پیاز استفاده کردم ) حالا موادمون که خنک شده و آبش هم گرفته شده رو به مخلوط تخم مرغی اضافه کرده و خوب هم میزنیم روغن رو توی تاوه مناسب داغ کرده و موادمون رو توی تاوه میریزیم و سطحش رو با پشت قاشق صاف کرده و کمی هم فشار میدیم تا موادمون منسجم بشه با حرارت متوسط کوکو رو میپزیم ( حرارت متوسط و در بسته تا کوکو مغزپخت بشه ) یک طرف کوکو که سرخ شد برمیگردونیم تا طرف دیگه هم سرخ بشه . نوش جان

اندازه ها مقداری هست که من استفاده کردم شنا میتونید به دلخواه خودتون مقادیر رو کم و زیاد کنید .

6 Kommentare:

  1. به به , این معلومه که از اون کوکوهای خوشمزه شده , نوش جونت

    AntwortenLöschen
  2. Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.

    AntwortenLöschen
  3. چه جالب منم همین الان دارم همین رو درست میکنم اما به روش قدیمی باید این مدل رو هم امتحان کنم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. نوش جونت بهنام جان آره این روش رو هم امتحان کن خوشمزه میشه.

      Löschen