30. Juli 2014

کوفته های پنیری

 
 
  یه دستور خوشمزه و ساده امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید .
 
مواد لازم : (چهار نفر)
گوشت چرخ کرده ششصد گرم
سیب زمینی کوچک ششصد گرم
بروکلی پانصد گرم
*تخم مرغ یک عدد 
*پنیر تازه بز صدوبیست گرم
و یا پنیر موتزارلا
آرد سوخاری سه قاشق غذاخوری
نمک فلفل کره
*سبزیجات خشک معطر یک قاشق غذاخوری
(اورگانو ورزماری ...)
*پیاز یک عدد
*سیر سه حبه
 
 
روش تهیه :
پودر سوخاری رو با سه قاشق آب تخم مرغ و سبزیجات خشک کاملا مخلوط میکنیم بعد گوشت پیاز رنده شده سیر پرس شده نمک فلفل رو هم اضافه کرده و خوب ورز میدیم از موادمون قلقلیهامون رو درست مکنیم من با این مقدار دوازده عدد کوفته (سایز نارنگی کوچک ) درست کردم شما میتونید هر اندازه ایی که دوست دارید درست کنید پنیر رو به قطعات کوچک تقسیم کرده و بین کوفته ها میذاریم خوب گردش میکنیم تا درزی نداشته باشه من بعد از این مرحله قلقلی ها رو یک ساعتی تو یخچال گذاشتم ولی اگر این کارو نکردید هم ایرادی نداره مقداری کره و روغن مایع رو تو ظرف مناسب ریخته کمی که گرم شد کوفته ها رو توی روغن میذاریم تا سرخ بشه بهتره این کارو با حرارت ملایم و در بسته انجام بدید تا علاوه بر سرخ شدن کوفته ها پخته هم بشوند دقت کنید قلقلیها رو از همه طرف سرخ کنید برای دور چین قلقلی هامون سیب زمینی ها رو که بهتره کوچک باشند آبپز میکنیم پوست گرفته و با کمی کره و سبزیجات معطر و نمک و فلفل تفت میدیم (لازم به سرخ شدن نیست در حدی که سیب زمینی ها کمی مزه و بوی کره و سبزیجات رو به خودش بگیره کافیه ) بروکلی ها رو هم با مقدار کمی آب بخار پز کرده کمی نمک و فلفل برای مزه دار شدن کلم ها و خوراک خوشمزه ما آماده س .نوش جان
 
*خب تغییراتی که من تو دستور دادم :
 اینکه از تخم مرغ استفاده نکردم .
برای سبزیجات معطر از کمی گشنیز و جعفری استفاده کردم .
برای پنیر داخل قلقلی ها از گودا استفاده کردم .
دستور اصلی پیاز و سیر نداشت ولی به گوشت پیاز و سیر اضافه کردم .
میتونید به جای سیب زمینی و بروکلی هر نوع سبزی که دوست داشتید استفاده کنید .
 

2 Kommentare:

  1. ای ی ی وای ی ی بر من اون پنیرش رو ببین
    چه دلبری میکنه این غذا اعظم جون

    AntwortenLöschen