27. Juli 2014

مرغ و آلو

 
 
یه خورش خوشبو و خوشمزه من که عاشق این خورش هستم امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید .
 
مواد لازم : (دو نفر)
ران مرغ دو عدد
پیاز متوسط دو عدد
نمک فلفل قرمز زردچوبه
رب و زعفران
آلو بخارا
 
 
روش تهیه :
مرغها رو شسته خشک کرده و کمی نمک و فلفل میزنیم  تفت میدیم لازم نیست کاملا سرخ بشه کمی که رنگ مرغ برگشت کافیه مرغها رو از قابلمه در آورده و کنار میذاریم پیازها رو خلال کرده  و تو همون قابلمه با حرارت ملایم سرخ میکنیم ( کمی هم کره به روغن اضافه میکنیم تا خورشمون خوش عطر بشه ) من برای دو تا ران مرغ دو تا پیاز سرخ کردم به نظر من پیاز زیاد این خورش رو خوشمزه تر میکنه پیازمون که طلایی شد زردچوبه و فلفل قرمز رو اضافه کرده و کاملا تفت داده و بعد هم رب رو میریزیم و باز هم تفت میدیم  بعد مرغهای سرخ شده رو ریخته همراه با کمی نمک و به مقدار کافی آب میریزیم تا مرغهامون نیم پز بشن تو این مرحله آلوهایی که از قبل خیس کردیم رو اضافه میکنیم حرارت رو ملایم کرده و اجازه میدیم خورشمون بپزه و جابیفته در آخر کمی زعفران ریخته و نمک خورش رو اندازه میکنیم . به همین سادگی و خوشمزه گی نوش جان .
 
* میتونید آلوها رو از اول همراه با پیاز و مرغ تفت بدید یعنی از اول پخت به خورش اضافه کنید ولی من ترجیح میدم کمی که مرغ نیم پز شده آلوها رو اضافه کنم انتخاب با شما .
 
* مقدار آلو هم بستگی به این داره خورش رو ترشتر دوست دارید یا نه من با آلوی فراوون دوست دارم برای دو تا ران من حدود بیست تا آلو استفاده کردم  و خورشم  ملس شده بود .

2 Kommentare:

  1. به به , اعظم خانوم نازنین ما دوباره به ما ملحق شد
    خوبی خانومی ؟؟ حالا برو دوباره ٣ ماه دیگه بیا :(
    امیدوارم که نبودت دلیل بر شادی باشه عزیزم
    هر جا هستی سالم و خندان باشی
    در ضمن من این خروشت رو با پیاز داغ فراون درست میکنم و ترش ش ش ش ش و شیرین :)))))
    دست گلت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  2. سلام گیلدای مهربونم خوبی عزیزم من خوبم تنبلم دیگهههههههههه :)) نه راستش مهمون داشتم و سرم شلوغ بود مرسی از محبتت خوشحال شدم از پیغامت عزیزم

    AntwortenLöschen