16. August 2016

Enchilada


انچلیدا یکی از محبوب ترین غذاهای مکزیکی هست ساده و خوشمزه هست میتونه با مواد مختلفی پر بشه اینجا دستور انچلیدا با مرغ را داریم امیدوارم دوست داشته باشید .


مواد لازم :
سینه مرغ چهارصد گرم
پیاز متوسط یک عدد
سیر دو حبه
پنیر گودا و یا چدار
یا مخلوط هر دو دویست و پنجاه گرم
نمک فلفل چیلی و پودر پاپریکا
روغن زیتون
نان ترتیلا شش عدد
سس سالسا چهارصد میلی لیتر
*ذرت پخته یک دوم پیمانه
*پاپریکا یک عدد
لوبیا قرمز پخته یک پیمانه
فلفل Jalapeños به میزان لازم
گشنیز و یا جعفری چند برگ
با ذرت

روش تهیه :
پیاز رو ریز خرد کرده و همراه با روغن زیتون با حرارت کم تفت داده بعد سیر پرس شده رو اضافه میکنیم بعد از یک تفت کوچولو مرغهای ریز خرد شده رو اضافه کرده و تفت میدیم تا هم سرخ بشه و هم پخته نمک فلفل پودر چیلی و پاپریکا رو اضافه کرده آب مرغ که کاملا کشیده شد خاموش کرده و کنار میذاریم .
مرحله بعد پیچیدن ترتیلاها هست روی نانها اول سس سالسا ریخته و پخش میکنیم بعد مرغ ذرت لوبیا فلفل هالاپینیو و در آخر کمی پنیر ریخته و نانها رو رول میکنیم در ظرف مناسبی کنار هم چیده و بقیه سس رو روی نانها می ریزیم و پنیر باقی مانده رو هم روی نانها داده و در فر با درجه صدو هشتاد درجه به مدت پانزده دقیقه ( کمی بیشتر یا کمتر ) میپزیم تا زمانی که پنیرها ذوب شده و در آخر کمی گشنیز و یا جعفری خرد شده روی نانها داده و سرو میکنیم . نوش جان



* سس سالسا رو می تونید به صورت آماده استفاده کنید و یا اینکه یک قوطی گوجه فرنگی کنسروی رو با دو حبه سیر فلفل هالاپینیو نمک و فلفل و کمی روغن زیتون در مخلوط کن ریخته و میکس کنید سس سالسا آماده هست .

* در دستور اصلی از ذرت استفاده شده ولی من پاپریکا رو با ذرت جایگزین کردم این بستگی به سلیقه شما دارد .

* انچلیدا انواع مختلفی داره میتونید با مرغ  گوشت میگو و یا سبزیجات نانها رو پر کنید .

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen