26. Juni 2013

کتلت بوقلمون

 
گوشت بوقلمون تو خونه ما اصلا طرفدار نداره چندین بار سعی کردم به روشهای مختلف این گوشت رو تو لیست غذاییمون جا بدم ولی موفق نشدم همیشه احساس میکنم یه بوی خاصی داره و همین باعث میشه ازش خوشم نیاد یه مدت بود تصمیم گرفته بودم کمی وزنمو البته فقط کمی:))) پایین بیارم و از اونجا که گوشت بوقلمون سالم و کم چرب هست دلو به دریا زدم و کمی سینه بوقلمون خریدم ولی باز هم همون قصه تکراری با یه بار خوردنش دیگه مطمین شدم این گوشتی نیست که دوستش داشته باشم خلاصه مونده بودم با باقی مونده این سینه بوقلمون بیچاره چیکار کنم که تصمیم گرفتم کتلتش کنم و در نهایت تعجب به قدری خوشمزه شد که رفت تو لیست غذاییمون (البته میدونم که ذایقه افراد با هم فرق داره و شاید خیلیها این گوشت رو دوست داشته باشند و کاملا سلیقه ایی هست ) خب حالا میریم سراغ مواد لازمش و دستور
 
مواد لازم:
سینه بوقلمون چرخ کرده دویست گرم
سیب زمینی ابپز سه عدد متوسط
پیاز رنده شده یک عدد متوسط
سیر رنده شده دو حبه
نمک فلفل زردچوبه
جعفری ساتوری کمی
تخم مرغ یک عدد
ارد سیب زمینی کمی
اردسوخاری و روغن
 
روش تهیه:
سیب زمینی ابپز شده رو رنده میکنیم پیاز و سیر رو رنده میکنیم حالا گوشت نمک فلفل زردچوبه جعفری تخم مرغ و کمی ارد سیب زمینی رو هم اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم (مواد من کمی شل بود چون سایز تخم مرغی که استفاده کردم بزرگ بود برای همین از ارد سیب زمینی استفاده کردم ) توارد سوخاری می غلطونیم و به شکل دلخواه بهش فرم میدیم و تو روغن داغ سرخ میکنیم  میتونید با گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده نوش جان کنید  
 

5 Kommentare:

  1. hala harruz dele maro ab bendazzzzz:))))

    AntwortenLöschen
  2. hala harruz dele maro ab bendazzzzz:))))

    AntwortenLöschen
  3. پس حالا که دلت میخواد تنبلی نکن دست بکار شو زودی درستش کن

    AntwortenLöschen
  4. چه هیجان انگیزند این کتلتها ، یومی ی ی ی

    AntwortenLöschen