8. Mai 2013

کیک میوه ایی

 
خب اینم یه کیک بهاری تابستونی خوشمزه الان که تو فصل بهار هستیم و کم کم میوه های خوش عطر و خوشگل به بازار میان بهترین موقع برای  درست کردن این کیک خوشمزه هست یه طعم جدید و متفارت من دستور این کیکو از سایت مامی سایت برداشتم که عینا دستور رو کپی میکنم امیدوارم از این کیک خوشمزه لذت برید در ضمن میوه هایی که من استفاده  کردم هلو شلیل و توت فرنگی بود تغییر دیگه که من دادم برای روی کیک از زرده استفاده نکردم فقط در اخر کمی گریل رو روشن کردم تا روی کیک طلایی بشه و دیگه اینکه زمان پخت بستگی به درجه حرارت فر شما داره شاید زمان بیشتر و یا کمتری نیاز داشته باشید

مواد لازم:

آرد 200 گرم (میتونید اگه خمیرتون خیلی شل بود, تا 50 تا هم زیادتر بریزید)
بکینگ پودر 1/2 ق چ
نمک 1/2 ق چ
شکر 100 گرم
کره 80 گرم
تخم مرغ 2 عدد
رنده پوست پرتقال 1 ق چ
وانیل 1 ق چ
شکر ق 1 ق غ (اگه نداشتید میتونید حذفش کنید )
میوه های دلخواه ریز شده (من توت فرنگی و هلو داشتم )

طرز تهیه:
شکر و کره و با همزن برای 3-5 دقیقه بزنید تا کرم رنگ بشه...تخم مرغ ها رو دونه رونه اضافه کنید و هم بزنید...
رنده پوست پرتقال/ وانیل/ شکر قهوه ای رو هم به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید...
آرد/ ب پ / و نمک و مخلوط کنید و کم کم به مواد بالا اضافه کنید تا یه خمیر شل مانند براتون درست شه...چسب چسبی خواهد بود, اشکال نداره !!!
دستاتونو کمی چرب کنید و خمیر و به دو قسمت تقسیم کنید و بزارید لای کاغذ روغنی و صاف کنید و بزارید تو فریزر یه 15 دقیقه ای بمونه...
در این حین میوه ها رو ریز کنید و قالبتونو چرب کنید و کمی آرد بپاشید...فر رو هم روی 180 سانتی گراد گرم کنید... بعد یه لایه از خمیر و ته قالب باز کنید....میوه ها رو بریزید روش ...
خمیر بعدی و به اندازه های گردو گلوله گلوله کنید و روی میوه ها با فاصله قرار بدید...
توی فر برای 30-40 دقیقه بپزید...من 2 دقیقه اخر هم روشونو یه زرده مالیدم تا خوشرنگ بشن
نوش جونتون...حتما درست کنید که هم خیلی راحته و هم خیلی خوشمزه
 

4 Kommentare:

  1. من هم کیکهای میوه ای دوست دارم، به خصوص اگه با سیب و دارچین باشه دیگه امانش نمیدم که سرد شه :))))
    نوش جان ، و دست شما درد نکنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. وای سیب و دارچین که من عاشقشممممممم سلثقه مون مثل همه گیلدا جونم:))

      Löschen
  2. اعظم جون مباركه خانوووم! چقدر از ديدن وبلاگت خوشحال شدم' خيلي تبريك ميگم عزيزم! حتما بهت مرتب سر ميزنم! در ضمن اين كيكت هم خيلي خوردني شده! دست گلت درد نكنه

    AntwortenLöschen
  3. عزیزممممممممممم ممنونم خیلی خوشحالم کردی مهربونم

    AntwortenLöschen