11. Mai 2013

کباب بوقلمون (Putenkebeb)


با یه دستور ساده و خوشمزه اومدم  اول یه توضیح کوچولو در دستور اصلی از گوشت سینه بوقلمون استفاده شده که من از سینه مرغ استفاده کردم یه تغییر دیگه هم این بود که در دستور مرغ با کوسکوس  سرو شده ولی من برنج رو ترجیح دادم
 
مواد لازم : (چهار نفر)
گوشت سینه بوقلمون هفتصد گرم
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا خوری
پودر دارچین یک قاشق چایخوری
روغن زیتون نه قاشق غذا خوری
اب و رنده پوست لیمو دو عدد
کوسکوس دویست گرم
پاپریکا قرمز یک عدد
پودر چیلی به اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاه
پیازچه دو عدد
پیاز یک عدد
اویشن کمی
رزماری کمی
 
تهیه :
پیاز رو خرد کرده و همراه با اب و رنده پوست لیمو یکی از لیموها اویشن و رزماری دارچین رب  نصف پاپریکای خرد شده  وهشت قاشق از روغن زیتون نمک و چیلی خوب مخلوط میکنیم سینه بوقلمون و یا مرغ رو شسته و بعد از خرد شدن به قطعات چهار سانتی برش میدیم و با ترکیب پیاز به خوبی مخلوط کرده و بهش سه ساعت استراحت میدیم تا مزه ها حسابی به خورد هم برن بعد از زمان مورد نظر گوشتها رو به سیخ چوبی می زنیم و در تابه داغ و یا در فر گریل میکنیم من از تابه چدنی داغ بدون روغن استفاده کردم و دوطرف کبابها رو سرخ میکنیم فقط مراقب باشید که گوشت رو زیادی خشک نکنید . 
من تا این مرحله پیش رفتم چون همونطور که گفتم پلو رو با این خوراک ترجیح دادم برای درست کردن کوسکوس هم اول چهارصد میلی لیتر اب جوشیده رو با اب لیموی باقی مونده مخلوط کنید بعد کوسکوسها رو بریزید تو اب همراه با نمک فلفل و بیست دقیقه بهش استراحت بدید نیمه پاپریکا رو مکعبی خرد کنید پیازچه ها رو هم خرد کنید یک قاشق باقی مونده روغن زیتون رو هم اضافه کرده و کوسکوسها رو هم اضافه کرده و همه مواد رو مخلوط کرده و با کبابها نوش جان میکنیم

2 Kommentare:

  1. خیلی جالب بود اعظم جون ، من تا به حال با پودر دارچین برای مارینت کار نکردم ،
    باید امتحان کنم

    AntwortenLöschen
  2. گیلدا جان منهم همینطور ولی تو این دستور از دارچین استفاده کرده بود اتفاقا خوب هم شد امیدوارم امتحان کنی و خوشت بیاد

    AntwortenLöschen