18. Mai 2013

پلو پیازچه با مرغ

 
 
  یه دستور ساده و خوشمزه دستورش رو از مجله هنر اشپزی شماره سی و نه برداشتم  که عینا براتون مینویسم
 
مواد لازم :
برنج دو پیمانه
پیازچه پانصد گرم
مرغ چرخکرده دویست و پنجاه گرم
(من از مخلوط ران و سینه استفاده کردم)
فلفل دلمه ایی رنگی یک عدد کوچک
زنجفیل تازه رنده شده یک قاشق چایخوری
سویا سس دو قاشق غذاخوری
نمک فلفل زعفران
کره پنجاه گرم
 
تهیه :
نیمی از فلفل دلمه ایی رو روی مرغ رنده کنید وهمراه کمی نمک و فلفل  خوب با مرغ ورز بدید من یه حبه هم سیر رنده شده به مرغ اضافه کردم از مرغها قلقلی های کوچولو درست کنید و تو کره تفت بدید تا هم سرخ بشه و هم پخته بعد سویا سس و زنجفیل رو (من از زنجفیل استفاده نکردم ) اضافه کنید پیازچه ها رو هم هم قسمت سبز و هم سفیدش رو خرد کرده و بقیه فلفل دلمه ایی رو خرد کنید و در اخر به مرغ اضافه کرده و از حرارت بردارید روشی که من درست کردم یه کم با مجله فرق داشت من برنج رو که ابکش کردم از موادم هم لابلای برنج دادم همراه با کمی زعفرون ابکرده و کره دم گذاشتم ولی در دستور اصلی برنج رو جدا دم کرده و توی دیس مواد رو با هم مخلوط کرده شما هر روشی رو که دوست داشتید امتحان کنید من چون دوست داشتم مزه ها کاملا به خورد هم برن با هم دم کردم ولی بسیار غذای خوشمزه و در عین حال ساده ایی هست نوش جان 

4 Kommentare:

  1. به به ، خیلی جالب شده
    پیازچه خیلی طعم خوبی به غذاها میده ، حسابی پر ملاتش کردی اعظم جون ؛)

    AntwortenLöschen
  2. ممنونم گیلدا جان

    AntwortenLöschen
  3. وای چقدررررررررر خوشمززززززززه..من حتما درستش می کنم
    اعظم جان حتما حتما حتما بهم برای لینک کردنتون یادآوری کن..چون مدتیه با ریدر یکم مشکل دارم و کمی طول می کشه این پروسه..فعلا هم سرم خیلی شلوغه عزیزم..ولی حتما یادم بنداز

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. هانیه جان ممنون که به من سر زدی امیدوارم درستش کنی و خوشت بیاد

      Löschen