25. November 2014

اسپاگتی با صدف



این پست خوشمزه رو تقدیم میکنم به دوستداران خوراکهای دریایی

مواد لازم :
موشلن (صدف ) یک کیلو گرم
اسپاگتی دویست گرم
پیاز یک عدد
سیر چهار حبه
قارچ دویست گرم
چیلی یک عدد
سرکه یک قاشق غذاخوری
لیمو یک عدد
جعفری ساتوری
آب و یا پوره گوجه فرنگی چهارصد میلی لیتر
(من آماده شو استفاده کردم )
نمک فلفل روغن زیتون
برگ بو دو عدد

 
روش تهیه :
اول از همه صدفها رو با آب سرد و برس مخصوص شسته و تمیز میکنیم صدفهایی که پوسته شون شکستگی دارن و یا دو کفه صدف از هم باز شده رو مصرف نکنید چون فاسد شده  صدفها رو تو آبکش کنار میذاریم پیاز رو ساتوری کرده و با روغن زیتون تفت میدیم تا سبک بشه سیرو چیلی خرد شده رو هم اضافه میکنیم و کمی تفت داده بعد صدفها برگ بو سرکه و قارچها رو میریزیم و در ظرف رو میذاریم با حرارت نسبتا بالا بهش حدود پنج دقیقه (کمتر یا بیشتر ) زمان میدیم تو این فاصله صدفها باید باز بشن اگر صدفی باز نشده بود از ظرف در بیارید و استفاده ش نکنید نمک فلفل و آب لیموی تازه رو هم اضافه کرده بعد از تفت دادن آب گوجه فرنگی رو میریزیم در ظرف رو گذاشته و اجازه میدیم سسمون کمی غلیظ بشه و جا بیفته تو این فاصله اسپاگتی رو در آب در حال جوش ریخته و بعد از زمان لازم آبکش میکنیم آب اضافیش که گرفته شد با سسمون مخلوط کرده کمی بهش زمان میدیم تا مزه ها به خورد هم برن در آخر کمی جعفری ساتوری بهش اضافه کرده و نوش جان میکنیم .

* میتونید به جای آب گوجه از کرم فرش و یا خامه ترش برای تهیه سس استفاده کنید سس خامه هم همخونی بسیار خوبی با اسپاگتی و صدف داره من هر دو سس رو میپسندم انتخاب با شما .

2 Kommentare:

  1. وای ی ی آفرین به تو اعظم جون , من اصلا نمیدونم که چجوری باید صدف رو درست کرد
    خیلی هم دوست دارم امتحان کنم ولی از ترس اینکه نمیدونم چکنم تا به حال سمتش نرفتم
    مرسی از اطلاعات مفیدت عزیزم

    AntwortenLöschen
  2. mersiiii azizammm omidvaram dorost koni va lezat bebariii :))

    AntwortenLöschen