29. November 2014

میرزا قاسمی

 
من همیشه میرزا قاسمی رو به روش خودم درست میکردم با پیازو سیر و ... تخم مرغ که در آخر به مواد اضافه میکردم تا اینکه تو دستورای مختلف که از دوستان شمالی بود متوجه شدم از پیاز تو میرزا قاسمی استفاده نمیشه دوست داشتم این روش رو امتحان کنم و نتیجه هم بسیار عالی بود اگر خوشتون اومد شما هم امتحان کنید .
 
مواد لازم :
بادمجان کبابی چهار عدد
گوجه فرنگی دو عدد
سیر هر چه بیشتر بهتر :))
تخم مرغ دو عدد
نمک فلفل و زردچوبه
 
 
روش تهیه :
بادمجونها رو کباب میکنیم پوستشو گرفته و خرد میکنیم گوجه ها رو هم پوست کنده و خرد میکنیم کمی روغن در تاوه ریخته و بادمجونو و گوجه رو اضافه کرده خوب مخلوط میکنیم و با حرارت ملایم و درب بسته اجازه میدیم تا گوجه و بادمجون بپزن وآبش کشیده بشه تو این فاصله دوباره کمی روغن تو یه ظرف دیگه ریخته و سیر ها ی خرد و یا پرس کرده رو بهش اضافه میکنیم کمی که تفت خورد نمک فلفل و زردچوبه رو ریخته یه تفت کوچولو و بعد تخم مرغها رو به سیر اضافه میکنیم با قاشق سریع هم میزنیم تا تخم مرغها خودشونو بگیرن و با کمک قاشق به  تکه های کوچیک تقسیمشون میکنیم وقتی گوجه و بادمجونمون پخت و به روغن افتاد مخلوط سیر و تخم مرغ رو بهش اضافه کرده کمی بهش زمان میدیم تا مزه ها به خورد هم بره نمک و فلفل خوراکمون رو اندازه کرده و با برنج و یا نان نوش جان میکنیم .
 
* من یکی از تخم مرغها رو با سیر مخلوط کردم و دیگری رو درسته سرخ کردم شما میتونید هر دو رو مخلوط کنید .
 
* مقدار سیر بستگی به سلیقه شما داره برای این مقدار تا شش حبه هم میتونید استفاده کنید (بسته به بزرگی و کوچکی حبه ها )
 
* تو دستور میرزاقاسمی معمولا از رب استفاده نمیشه ولی من از یک قاشق رب استفاده کردم دوست داشتم خوراکم خوش رنگ باشه اگر گوجه هاتون به اندازه کافی قرمز هست نیازی به استفاده از رب نیست .

2 Kommentare:

  1. وای ی ی میدونم که میدونی عاشقشم ^_^
    این غذا با اینکه زره ای گوشت نداره بینهایت لذیذ ه و واسه من کلی خاطره کودکی داره
    اصلیت این خوراک گیلانی هست والی دوستان مازندرانی هم تهیه میکنن که بیشتر اونها با پیاز هم سر و کار دارن
    حالا اینبار پیشنهاد میکنم در آخر کار کمی زعفران دم کرده هم اضافه کنید ؛)

    AntwortenLöschen
  2. وای گیلدا جون چقدر سلیقه های غذاییمون مثل همههههه ااا پس ریختن پیاز همچین هم تابو نیست :))مرسی از راهنماییت حتما امتحان میکنم عزیزم

    AntwortenLöschen