30. April 2014

Lachs In Zitronen-Schnittlauch Sauce



پاستا و ماهی هر دو از خوراکیهای مورد علاقه من هستند دستوری که امروز براتون دارم ماهی با سس لیمو و پیازچه هست بسیار خوشمزه و در عین حال ساده و سریع .
 
مواد لازم برای چهار نفر :
فیله ماهی  هشتصد گرم
لیموی ارگانیک یک عدد
پیازچه یک بوته
پیاز یک عدد
کره سی گرم
خامه سه قاشق غذا خوری
نمک و فلفل
شراب سفید سیصد میلی لیتر
Creme fraiche چهارصد و پنجاه گرم
 

روش تهیه :
فیله ماهی رو ( ماهی سالمون ) شسته خشک کرده و به قطعات مکعبی شکل خرد میکنیم نمک و فلفل زده در حد دو دقیقه تفت داده و کنار میذاریم  پوست لیمو رو رنده کرده ( در دستوراتی که از پوست لیمو استفاده میشه سعی کنید از لیموی ارگانیک استفاده کنید ) و آبش رو هم میگیریم  برگهای پیازچمون رو هم شسته و کاملا باریک خرد میکنیم کره رو گرم کرده و پیاز ساتوری شده رو بهش اضافه می کنیم میتونید از دو حبه سیر ساتوری شده هم استفاده کنید کمی که سیر و پیاز تفت خورد شراب سفید رو ریخته و اجازه میدیم تا به جوش بیاد حرارت رو ملایم کرده دو قاشق غذا خوری آب لیمو کرم فرش رنده پوست لیمو و خامه رو با هم مخلوط کرده و به ترکیب قبلی اضافه میکنیم حدود پنج دقیقه اجازه میدیم بپزه و بعد تکه های ماهی و پیازچه رو ریخته نمک و فلفل سسمون رو اندازه کرده دو تا سه دقیقه دیگه بهش زمان میدیم و از حرارت برمیداریم برای پاستا هم میتونید هر مدل پاستایی که دوست دارید استفاده کنید من از تالیاتلی استفاده کردم پاستا رو طبق معمول جوشونده و آبکش میکنیم و با سس خوشمزمون سرو میکنیم .
 
 خب حالا چند تا نکته رو باید اضافه کنم
+ من خامه رو حذف  کردم و از ترکیب کرم فرش و خامه ترش استفاده کردم  .
+ اگر شراب سفید در دسترستون نبود یا دوست نداشتید استفاده کنید میتونید برای رقیق کردن سس از کمی شیر و یا Fischfond و یا حتی کمی آب استفاده کنید .
+ از هر نوع فیله ماهی ( بدون پوست ) میتونید استفاده کنید .

2 Kommentare:

  1. به به , باز هم ماهی , دیدی گفتم تو قصد اذیت ما رو داری هر بار که میایی با ماهی میایی تا دل ببری :))))
    خانوم خانومها کجایی تو آخه , ی دفه غیبت کبری داری !!!!!!!!!!!

    AntwortenLöschen
  2. عزیزممممم خدا نکنه من بخوام اذیتت کنم هستم گیلدا جون یکم تیبلی و یکم هم دوربینم خرابه برای یه عکس باید صد تا عکس بگیرم تا خوب بشه بذار دوربین بخرم دیگه تند تند میام

    AntwortenLöschen