5. September 2014

قارچ پلو

 
 
یه پلوی خوشمزه و گیاهی و ساده که مواد اولیه زیادی هم لازم نداره امیدوارم خوشتون بیاد .
 
مواد لازم :
برنج دو پیمانه
پیاز یک عدد
قارچ تازه سیصد گرم
پاپریکای رنگی یک عدد
گوجه فرنگی بزرگ یک عدد
نمک فلفل زردچوبه رب
آب لیموی تازه
 دارچین و کره
 
روش تهیه :
برنج رو خیس کرده و کنار میذاریم قارچها رو ورقه ورقه برش داده و مقداری آب لیمو روی قارچها میریزم تا هم قارچها سیاه نشه و هم کمی طعم دار بشه  پیاز رو ریز خرد کرده گوجه فرنگی رو پوست گرفته و خرد میکنیم پاپریکا رو هم مکعبی خرد میکنیم تمام مواد اولیه مون آماده هست حالا میریم سراغ پختن مواد کمی کره و یا رو غن مایع رو در ظرف مورد نظر ریخته و گرم میکنیم پیاز رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا سرخ بشه بعد قارچها رو ریخته و با حرارت بالا سرخشون میکنیم  بعد پاپریکا نمک فلفل زردچوبه و رب رو هم میریزیم و کاملا تفت داده در آخر گوجه ها رو اضافه میکنیم در ظرف رو میذاریم  و با حرارت کم پنج دقیقه به پخت ادامه میدیم برنجمون رو آبکش کرده ته دیگ دلخواهمون رو در قابلمه گذاشته و از برنج و موادمون لایه لایه میریزیم تا هر دو تموم بشه من لابلای برنج کمی هم دارچین و کره اضافه کردم برنج رو دم میذاریم تا پلوی خوشمزمون آماده بشه . نوش جان
 
* میتونید برنج رو بدون رب درست کنید یعنی رب رو حذف کرده و از زعفرون استفاده کنیم .
 

2 Kommentare:

  1. اعظم جون من عاشق اینجور پلوها هستم یعنی در واقع حلاکشم
    ولی ی پیسنهاد دارم , اینبار با اون قارچهای گوشتی که به نام Steinpilze
    استفاده کن که خیلی گوشتی هست و اصلا هم رنگش سیاه نمیشه

    AntwortenLöschen
  2. Pas hat Khalil azizammmmm vay Mersi AZ pishnehade khubet rast migi Steinpilz ke aliyeeee hat man emtehan mikonammm mersiiii:))

    AntwortenLöschen