26. August 2014

مرغ با سس لیمو و تلخون



این خوراک خیلی خیلی ساده هست ولی به همون اندازه هم خوشمزه ترکیب لیمو و تلخون (ترخون) و مرغ با هم بسیار عالی میشه بهتون پیشنهاد می کنم حتما این مدل مرغ رو امتحان کنید . (البته اگر از مزه لیمو و تلخون خوشتون میاد ;)) .
 
مواد لازم :
سینه مرغ
آرد سفید
پودر پاپریکا
نمک فلفل کره
آب لیموی تازه
جعفری
تلخون



 
روش تهیه :
سینه مرغ رو ( من هر سینه کامل رو دو قسمت کردم ) تمیز کرده شسته و با بیفتک کوب کمی میکوبیم لازم نیست خیلی نازک بشه بعد سینه رو با نمک فلفل و پودر پاپریکا مزه دار میکنیم ( من پودر پاپریکا رو کمی بیشتر استفاده کردم که هم مزه و هم رنگ زیبایی به مرغ میده ) و در آخر مرغها رو توی آرد غلطونده و آرد اضافیش رو گرفته و کمی کره در تاوه ریخته و گرم که شد  سینه های مرغ رو از هر دو طرف با حرارت متوسط در کره سرخ میکنیم تا کاملا طلایی و مغزپخت بشه . مرغها رو از تاوه  درآورده و کنار میذاریم  تو همون ظرف دوباره کمی کره ریخته گرم که شد سبزیهای خرد شده رو اضافه میکنیم یه تفت خیلی کوچولو بعد آب لیمو و نمک و فلفل رو اضافه کرده سینه ها رو هم اضافه میکنیم و دو تا سه دقیقه بهش زمان میدیم و بعد هم همراه با برنج و یا سیب زمینی نوش جان میکنیم .
 
* من  جعفری  رو حذف کردم و فقط از ترخون استفاده کردم .
* در صورت استفاده از جعفری مقدارش باید نصف ترخون باشه .
* سبزیها نباید سرخ بشن در حدی که با کره کمی تفت بخورن کافیه .

4 Kommentare:

  1. من اوایل از ترخون خوشم نمیومد , ولی مدت هست که خیلی دوست دارم
    بخصوص از زمانی که تو شیراز با اش سبزی آشنا شدم
    این هم باید لذیذ باشه اعظم جون , مرسی از پیشنهادت

    AntwortenLöschen
  2. Che jaleb Gilda Joon pas ino emtehan kon fek Konam khoshet biiad azizammm:))

    AntwortenLöschen
  3. من همیشه موقع ظهر با شکم گرسنه سری به وبلاگهای آشپزی میزنم و اما غذاهای اعظم بدجوری سرو صدای شکمم را درمیاره اگر چه زیاد اهل گذاشتن کامنت نیستم ولی رنگ و لعاب غذاهات را همیشه تحسین میکنم و نخورده میدونم که خیلی خوشمزست مرسی عزیزم

    AntwortenLöschen
  4. مهناز عزیز با خوندن پیامت خیلی خوشحال شدم و اینکه به وبلاگ من سر میزنی برای من باعث افتخاره من پیش شما و هنر هاتون هیچ حرفی برای گفتن ندارم و این لطفی هست که شما به کارهای من دارید ممنونم از توجهتون

    AntwortenLöschen