11. September 2014

جوجه کباب



درست کردن جوجه کباب رو همه بلد هستند و فکر نمی کنم نیازی به توضیح زیاد باشه هر کسی روش خاص خودش رو داره  بعضی ها  با اضافه کردن ماست و سس مایونز و.... مرغ رو مزه دار میکنن من از روش کلاسیک برای مزه دار کردن مرغم استفاده کردم  .
 
مواد لازم :
بال و ران مرغ
پیاز
آب لیموی تازه
نمک فلفل
روغن زیتون یا مایع
زغفرون و کره
 
روش تهیه :
من از بال و رانهای کوچک استفاده کردم (میتونید با چاقو شکافهایی به گوشت رون بزنید تا بهتر مواد رو به خودش بگیره و موقع پخت هم مغز پخت بشه ) پیاز رو درشت خرد میکنیم (بهتر هست پیاز رنده نشه چون به مرغها میچسبه و موقع کباب کردن میسوزه میتونید از آب پیاز استفاده کنید ولی من خرد شده ش رو ترجیح میدم ) توی یه ظرف در دار مناسب آب لیمو نمک فلفل زعفران و روغن رو ریخته و مخلوط میکنیم حالا مرغها رو اضافه کرده و بهتره که با دست ( دستکش فراموش نشه ) مواد رو زیرو رو کنیم تا مزه ها به خورد هم بره و کاملا مخلوط بشه بعد پیاز رو ریخته ( بهتره پیاز در آخر اضافه بشه تا رنگ زعفرون رو به خودش نگیره ) هم زده و در ظرف رو بسته و در یخچال میذاریم بهتره یک شب در یخچال بمونه تو این فاصله هر چند ساعت یک بار مواد رو هم بزنید  بعد از زمان لازم مرغها رو به سیخ کشیده و روی ذغال کباب میکنیم فقط یه نکته اینکه موقع سیخ کشیدن بالها با هم و رانها با هم یا اگر سینه استفاده کردید سینه ها  رو با هم سیخ بزنید چون زمان پخت قسمتهای مختلف مرغ با هم یکسان نیست یه نکته دیگه برای اینکه جوجه نرم تر و خوش رنگی داشته باشید مقداری کره آب شده و زعفرون رو مخلوط کرده یه کم که جوجه ها کباب شد با قلمو (چند بار ) روی جوجه ها بزنید و باز به کباب کردن ادامه بدید این کار رو چند بار تکرار کنید . سعی کنید جوجه ها رو با حرارت زیاد کباب نکنید تا کاملا مغز پخت و خوش رنگ بشه . نوش جان

2 Kommentare:

  1. وای ی ی ی دلم غش رفت اعظم جون
    جدی جدی چه خوشرنگ شده , جای من حسابی خالی ی ی ی :))))))))
    نوش جونتون

    AntwortenLöschen
  2. عزیزممممم جات خالی آره رنگ و روش خوب شده بود مزه شم خوب بود مرسی دوست خوبم

    AntwortenLöschen