15. Oktober 2015

Schneeball Plätzchen


براتون دستور یک شیرینی خیلی خوشمزه و ساده رو تهیه کردم در واقع یه جورایی همون شیرینی نارگیلی خودمون هست ولی خیلی راحتتر مثل بیشتر مواقع تو دستور تغییراتی دادم در دستور اصلی پودر نارگیل با آرد مخلوط نمیشه وقتی شیرینی پخت اول توی مارمالاد رقیق شده زده میشه و بعد در پودر نارگیل غلطانده این روش اصلی بود حالا روشی که من درست کردم رو براتون مینویسم .

مواد لازم :
آرد صد و بیست گرم
پودر نارگیل شصت گرم
تخم مرغ یک عدد
شکر هفتاد گرم
روغن مایع سی میلی لیتر
بیکینگ پودر سه گرم
رنده پوست نصف لیمو ترش

 
روش تهیه :
شکر و تخم مرغ و رنده پوست لیمو رو با هم می زنیم تا کمی مخلوط بشه نیازی به زیاد هم زدن نیست در حد مخلوط شدن کافیه بعد روغن رو اضافه میکنیم کوتاه مخلوط کرده و در آخر آرد و بیکینگ پودر رو اضافه میکنیم و با دست خوب ورز میدیم باید خمیر به دست نچسبه  از خمیر گلوله های کوچکی اندازه گردو درست کرده (خیلی بزرگ نکنید چون هنگام پخت شیرینی ها کمی بزرگتر میشه ) و با انگشت کمی صافش میکنیم یعنی از حالت گرد کامل کمی بیرون بیاد و درسینی فر که کاغذ روغنی انداختیم گذاشته و در فر با حرارت صدو هشتاد درجه به مدت ده تا پانزده دقیقه میپزیم تا کمی طلایی بشه . نوش جان
 
* اگر موقع گلوله کردن خمیر به دست چسبید خیلی کم دستتون رو چرب کنید ولی آرد اضافه نکنید که باعث سفت شدن شیرینی میشه .
 
* من چون دستور رو کمی تغییر دادم از مقدار کل آرد کم کردم و به همون نسبت پودر نارگیل اضافه کردم .
* در دستور اصلی تمام مواد به یکباره با هم مخلوط میشه من با هر دو روش امتحان کردم هر دو نتیجه خوب بود وقتی همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم شیرینیها کمی منسجمتر و حالت بیسکوییتی پیدا میکنه و در روشی که اول شکر و تخم مرغ رو مخلوط میکنیم شیرینیهای نرم تری خواهیم داشت .
* و در آخر میتونید به این شکل بسته بندی کرده و به عزیزانتون هدیه کنید .

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen