15. Oktober 2015

کباب تابه ایی در فر


کباب دیگی تابه ایی تاوه ایی هر چی که اسمش هست هم خوشمزه اس هم خیلی آسون و فوری . من اینبار در فر درست کردم چون میخواستم شبیه کوبیده بشه  میتونید با همین روش در تابه و روی گاز درست کنید و کمی هم سس گوجه بهش اضافه کنید و یا بدون سس خب بریم سراغ روش تهیه .
 
مواد لازم :
گوشت چرخ کرده گوساله سیصد گرم
(و یا مخلوط گوسفند و گوساله )
پیاز متوسط یک عدد
نمک فلفل سیاه زعفران
سماق یک قاشق مربا خوری
کره به مقدار لازم
گوجه فرنگی کوچک به مقدار دلخواه


روش تهیه :
پیاز رو رنده ریز کرده اگر خیلی آبدار بود کمی آبش رو بگیرید وگرنه لازم نیست گوشت پیاز نمک فلفل سماق و زعفرون رو با هم مخلوط کنید و حسابی ورز بدید میتونید بعد از ورز دادن یک ساعتی بهش استراحت بدید ظرفی که مناسب فر هست رو در نظر بگیرید (گوشتی که من استفاده کردم گوساله بود به همین خاطر کف قالب رو کمی با کره چرب کردم ) و گوشت رو کف ظرف با دست کاملا صاف کنید با کمک یک قاشق و یا چاقو گوشت رو به فرم دلخواه برش بدید گوجه فرنگیها رو نمک زده و در ظرفی جداگانه همراه با کبابها در فر از قبل گرم شده (دویست و بیست درجه سانتی گراد حرارت بالا و پایین ) قرار بدید حدود ده تا پانزده دقیقه به گوشت زمان میدیم بعد از فر بیرون آورده کمی کره روی کبابها گذاشته  و اینبار فقط حرارت بالا و یا گریل رو روشن کرده و در فر میذاریم تا زمانی که گوجه ها بپزن و کبابهامون کمی طلایی بشن و همراه با برنج زعفرونی نوش جون میکنیم .

1 Kommentar: