15. September 2014

سبزی پلو با گوشت

 
یه خوراک خوشمزه و راحت  با برنج ساده و باقالی پلو هم خوشمزه میشه بریم سراغ دستور تهیه
 
مواد لازم : ( دو نفر )
گوشت تکه ایی سیصد گرم
(ترجیحا درشت)
پیاز یک عدد
سیر سه حبه
هویج دو عدد متوسط
سیب زمینی کوچک
چهار عدد
نمک فلفل زردچوبه رب
تخم گشنیز برگ بو
زعفران



روش تهیه :
پیاز رو خرد کرده و تفت داده سیر ها رو خرد کرده و اضافه میکنیم فلفل زردچوبه تخم گشنیز و برگ بو رو هم میریزیم و به تفت دادن ادامه میدیم تا بوی ادویه ها بلند بشه تو این مرحله گوشت (من از گوشت گوساله استفاده کردم ) رو ریخته و در حدی که رنگ گوشت کمی عوض بشه تفت میدیم لازم نیست گوشت کاملا سرخ بشه بعد رب رو اضافه میکنیم یه تفت کوچولو و به اندازه کافی آب میریزیم تا گوشت بپزه هویج و سیب زمینی حدودا نیم ساعت زمان لازم دارند تا بپزن پس نیم ساعت به اتمام پخت هویجها و سیب زمینی (من سیب زمینی رو کاملا شستم و با پوست اضافه کردم ) رو هم به گوشت اضافه میکنیم نمک گوشت رو اندازه کرده و با حرارت کم اجازه میدیم خوراکمون بپزه میتونید در آخر کمی هم آبلیموی تازه اضافه کنید در ضمن زعفران هم فراموش نشه .
سبزی پلو رو به روش کته درست کردم بسته به نوع برنجتون یکی دو ساعت قبل برنج رو خیس کرده آب و نمک کافی میریزیم  برنج رو روی گاز گذاشته با حرارت نسبتا زیاد وقتی برنج جوش اومد سبزی  رو اضافه میکنیم همراه با کمی کره حالا حرارت رو متوسط کرده و اجازه میدیم آب برنج کشیده بشه و برنج رو با حرارت پایین دم میذاریم . (با این روش برنج شما شفته نمیشه یک نکته دیگه اینکه موقع پختن برنج رو زیاد هم نزنید چون هم زدن زیاد برنج هم باعث خمیر شدن برنجتون میشه ) نوش جان .

2 Kommentare:

  1. به به عجب سبزی پلوی مایه داری شده
    من عاشق اینجور پلوها هستم حالا با هر چی که باشه , گوشت , ماهی یا ........
    دست گلت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  2. ممنونم عزیزم جات خالی

    AntwortenLöschen