20. Juni 2016

کوفته هویج و نعنا


این کوفته های خوشمزه رو میتونید همراه با سالاد برنج نان و یا سیب زمینی میل کنید همینطور گزینه خیلی خوبی برای میزهای میهمانی تون میتونه باشه درست کردنش آسون هست و خوشگل و خوشمزه .
دستور در مجله سرآشپز شماره صدو چهار موجود میباشد .

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده سیصد گرم
هویج رنده شده پانصد گرم
پیاز رنده شده یک عدد
تخم مرغ یک عدد
آرد نخودچی صد گرم
زردچوبه نمک فلفل
و روغن به میزان لازم


مواد لازم برای تهیه سس :
پیاز یک عدد
سیر سه حبه
گوجه فرنگی بزرگ چهار عدد
سرکه سه قاشق سوپخوری
نعنا خشک دو قاشق سوپخوری
آب یک پیمانه
نمک فلفل و زردچوبه


روش تهیه :
گوشت چرخ کرده هویج و پیاز رنده شده تخم مرغ آرد نخودچی نمک فلفل و زردچوبه رو در ظرفی ریخته و کاملا مخلوط کرده و ورز میدهیم تا مخلوط یک دستی به وجود بیاد روی مواد رو پوشونده و یک ساعت در یخچال بهش استراحت میدیم .
بعد از زمان لازم از مواد به اندازه یک گردو برداشته و کاملا گرد می کنیم و در مقداری روغن کوفته ها رو سرخ می کنیم و کناری گذاشته در همون تابه پیاز دوم رو که کاملا ریز و یا رنده شده رو ریخته و سرخ میکنیم بعد سیرها رو اضافه کرده و به سرخ کردن ادامه میدهیم بعد گوجه ها نمک فلفل زردچوبه نعنا سرکه و آب رو هم اضافه کرده و بعد از اینکه سس به جوش آمد کوفته ها رو به سس اضافه میکنیم و به مدت بیست دقیقه با حرارت ملایم به پخت ادامه میدهیم تا خوراکمون جا بیفته و بعد نوش جان میکنیم .

* من از مقدار مساوی گوشت و هویج استفاده کردم .
* من برای تهیه سس از کنسرو گوجه فرنگی استفاده کردم .
* در تهیه سس کمی هم پاپریکای دودی و زعفران اضافه کردم .

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen