3. März 2016

Entenbrust mit Granatapfelsauce ( سینه مرغابی با سس انار )


یکی دیگه از خوراکیهای مورد علاقه من گوشت مرغابی هست بخصوص سینه مرغابی بسیار لذیذ هست خوراکی که امروز براتون دارم از یک کتاب آلمانی هست که یه جورایی همون فسنجون خودمون هست با تغییراتی و اینکه به جای گردو از مغز بادام استفاده شده این که اصل دستور برای چه کشوری هست رو نمیدونم ولی نتیجه خوشمزه و بسیار شبیه فسنجون خودمان ولی در مدت زمان کمتری آماده میشه بریم سراغ روش تهیه

مواد لازم :
سینه مرغابی دو عدد
Schalotten چهار عدد
و یا پیاز کوچک دو عدد
روغن سه قاشق غذاخوری
بادام آسیاب شده پنجاه گرم
سس انار و یا رب انار دویست میلی لیتر
انار دون شده یک عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
Geflügelfond دویست میلی لیتر
(عصاره مرغ و یا پرندگان )


روش تهیه :
سینه مرغابی رو شسته و خشک میکنیم با چاقوی تیز روی قسمت پوست به صورت عمودی افقی برش  داده و  دو قاشق از روغن رو داغ کرده و سینه هارو از قسمت پوست به مدت پنج دقیقه با حرارت بالا سرخ میکنیم بعد طرف دیگر رو هم پنج دقیقه سرخ کرده کمی نمک و فلفل میزنیم سینه ها رو در فویل پیچیده و به مدت پانزده دقیقه در فر گرم شده قرار میدیم بقیه روغن رو در همون تاوه ریخته و شالوتها و یا پیازها روکه خیلی ریز خرد کرده ایم به روغن اضافه میکنیم کمی تفت داده و بعد بادام آسیاب شده رو اضافه میکنیم خیل کوچیک تفت داده و بعد عصاره مرغ رو ریخته هم زده و در آخر رب انار رو میریزیم نمک و فلفل سسمون رو اندازه کرده و کمی که سس جوشید و غلیظ و یا به اصطلاح جا افتاد آماده هست سینه هارو از فر بیرون آورده به صورت ورقه ایی برش داده و همراه با سسمون سرو می کنیم . نوش جان

* میزان رب انار رو با توجه به ذایقه تون کم و یا زیاد کنید .
* اگر سینه مرغابی رو کاملا پخته دوست دارید زمان بیشتری در فر قرار بدهید .
* من عصاره پرندگان رو در منزل نداشتم و از آب معمولی استفاده کردم .
* بادام لازم نیست کاملا پودر بشه باکه کمی درشت تر آسیاب بشه بهتر هست .
* من چون دوست نداشتم دانه های انار موقع غذا خوردن زیر دندانم بیاد از زرشک استفاده کردم .
*یک پیاز رو حلقه کردم و همراه سینه مرغابی در فویل پیچیدم و در فر گذاشتم که در عکس می بینید .
* و نکته آخر اینکه سعی کنید از مرغابی تازه و نه یخ زده استفاده کنید که بسیار خوشمزه تر خواهد بود .


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen