29. März 2016

دمپختک


سلام دوستان عزیزم فرا رسیدن نوروز و سال نو رو به همگی تبریک میگم امیدوارم امسال برای همه همراه  با شادی موفقیت و سلامتی و رسیدن به آرزوهامون  باشه خب بریم سراغ اولین پست در سال نود و پنج عزیز

یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین پلوها (البته بعد از استانبولی جانم ) دمپختک هست مواد بسیار کمی نیاز داره سریع آماده میشه و خیلی هم خوشمزه هست من مقدار لپه باقالی و برنج رو مساوی در نظر می گیرم شما میتوانید به مقدار دلخواهتون تغییر بدید .

مواد لازم :
لپه باقالی یک پیمانه
برنج یک پیمانه
پیاز درشت یک عدد
کره نمک فلفل
زردچوبه و زعفران
تخم مرغ

روش تهیه :
پیاز رو ریز خرد کرده و با کره تفت میدیم تا طلایی بشه بعد لپه باقالی های شسته شده فلفل نمک و زردچوبه رو اضافه کرده و اجازه میدیم کمی سرخ بشه مقدار زردچوبه به خودتون بستگی داره من چون از زعفران هم استفاده کردم زردچوبه رو کمتر ریختم در آخر برنج رو که از قبل خیس کردیم  به موادمون اضافه میکنیم و به روش کته برنج رو میپزیم زمانی که برنج جوش افتاد و آبش در حال کشیده شدن بود کمی هم کره و زعفران  اضافه کرده و برنج رو دم میذاریم من یک تخم مرغ هم همراه با دمپختک نیمرو کردم این دیگر به سلیقه خودتون بستگی داره چون به تنهایی هم بسیار خوشمزه و دلچسب هست فقط ترشی فراموش نشه در کنارش نوش جان

* من لپه ها رو از قبل نیم پز نکردم و مستقیم با برنج پختم با توجه به نوع لپه ها میتونامید چند دقیقه ایی آنها را نیم پز کنید.
* ترجیحا از کره استفاده کنید که نقش مهمی در خوشمزگی پلو خواهد داشت .

1 Kommentar:

  1. سلام عزیزم , جون , سال نوی شما هم مبارک باشه عزیزم
    سالی پر از شادی و برکت برات آرزو میکنم ^_^

    AntwortenLöschen