13. August 2014

استانبولی عزیزم



فکر نمیکنم هیچ پلویی به خوشمزگی و سادگیه استانبولی باشه من عاشق این پلو هستم مخصوصا اگر موقع خوردن یه تکه کره روی پلو بزارم تا همین طور که کره آب میشه من هم پلوی خوشمزهمو بخورم و لذت ببرم وای عالییهههههه عالی میتونید همراه با ماست سالاد شیرازی و یا ترشی نوش جان کنید .

مواد لازم :
برنج دو پیمانه
گوجه فرنگی دو عدد متوسط
سیب زمینی یک عدد بزرگ
پیاز یک عدد
 نمک فلفل زردچوبه
کره و رب
 
روش تهیه :
برنج رو (به روش کته) خیس کرده و کنار میذاریم سیب زمینی ها رو مکعبی برش زده گوجه فرنگی ها رو پوست کنده و خرد میکنیم پیاز رو ریز خرد کرده و سرخ  می کنیم بعد سیب زمینی ها  نمک فلفل  زردچوبه و رب رو اضافه میکنیم و  مواد رو کاملا تفت میدیم خیلی کم آب (نصف استکان ) میریزیم تا سیب زمینی ها کمی نیم پز بشن خب حالا برنج خیس خورده رو اضافه میکنیم وقتی برنج به جوش افتاد گوجه ها رو هم  ریخته و اجازه میدیم تا آب برنج کشیده بشه دم میذاریم تا پلوی خوشمزه مون  آماده بشه . نوش جان
 
*اگر گوجه فرنگیها تون به اندازه کافی رسیده و خوش رنگ هستند میتونید رب رو حذف کنید ولی من به خاطر علاقه شدیدی که به رب دارم :)) اونو حذف نمیکنم .

4 Kommentare:

  1. والا اونجور که تو تعریف کردی , با کره و ماست و سالاد شیرازی و ........ آب از لبو لوچه آدم راه میوفته :))))
    من هم خیلی دوست دارم , اصلا پلو رو به چلو ترجیح میدم کاملا بر عکس همسرم :(

    AntwortenLöschen
  2. یه بار با کره امتحانش کن عالی میشههههههه ;))
    منم پلو رو بیشتر دوست دارم مخصوصا استانبولی یه کم شفته با کره و ماست و ترشی و.....:)))))))))))))))

    AntwortenLöschen