2. November 2013

لوبیا چشم بلبلی پلو

 
 
امروز یه پلوی ساده و خوشمزه براتون دارم  اگه لوبیا چشم بلبلی دوست دارید پس حتما این پلو رو هم دوست خواهید داشت :))
 
مواد لازم :
لوبیا چشم بلبلی
گوشت چرخ کرده
گوجه فرنگی
شوید خشک
نمک فلفل
زعفران کره
پیاز
برنج
 
روش تهیه :
اول از همه لوبیا رو که از قبل خیس کردیم میذاریم بپزه تو این فاصله یه پیاز کوچولو رو رنده میکنیم و با گوشت نمک و فلفل مخلوط کرده و ازش قلقلی هامون رو درست میکنیم بعد یه پیاز دیگه رو خرد کرده و همراه با روغن و یا کره تفت میدیم قلقلی ها رو اضافه میکنیم و باز هم کمی تفت اگر نمک و فلفل نیاز داشت اضافه میکنیم بعد لوبیای پخته رو (بدون آب)اضافه میکنیم تو دستورای مختلفی که دیدم این پلو رب  نداشت ولی من دو تا گوجه رو پوره کردم و تو این مرحله به خوراکم اضافه کردم بعد زیرش رو کم میکنیم تا گوجه ها بپزن برنج رو آبکش کرده و از مخلوط گوشت و لوبیا لابلای برنج میدیم همراه با کمی شوید و برنج رو دم میذاریم کمی که بخار زد مخلوط کره و زعفرون رو روی برنج میدیم و حرارت رو ملایم میکنیم تا برنج دم بکشه بعد هم با ترشی نوش جان میکنیم .
 

3 Kommentare:

  1. وای ی ی اعظم جون ، من عاشق این پلو هستم ، ولی واسم جالب بود که گوجه ریختی توش
    پس واسه همین خوشرنگتر شد
    دفعه بعد باید اینجوری امتحان کنم

    AntwortenLöschen
  2. راستش من اولین بار بود که درست میکردم برای همین نمیدونم بدون گوجش بهتره یا این ولی از اونجایی که من ارادت خاصی به رب گوجه فرنگی دارم توش گوجه زدم به نظر ما خوشمزه بود :))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. منظورم رب و گوجه فرنگی بود و رو جا انواختم :)))))

      Löschen