3. August 2013

سربه چای سیاه

 
 
 Sorbet یک نوع دسر سبک هست که معمولا از میوه های پوره شده و نیمه یخ زده و یا آب میوه و شکر تهیه میشه یه جورایی مثل یخ در بهشت خودمونه :)) و برای این روزای گرم گزینه خیلی خوبی هست اینجا من یه مدل سریه دارم که با چای سیاه درست میشه یعنی اون حالت کلاسیک رو نداره تجربه خوبی بود شما هم اگر دوست داشتید امتحان کنید
 
مواد لازم برای چها رنفر:
چای سیاه چهار قاشق چایخوری
آب جوشیده دویست و پنجاه میلی لیتر
شکر ده تا بیست گرم
آب لیموی تازه چهار قاشق غذا خوری
خامه دویست و پنجاه گرم
 
روش تهیه :
چای رو با آب جوشیده مخلوط میکنیم و ده دقیقه بهش زمان میدیم تا دم بکشه بعد شکر رو با چای مخلوط میکنیم و اجازه میدیم تا چای سرد بشه (این مقدار شکر به نظر من خیلی کم بود من مقدارشو بیشتر کردم باز هم بستگی به خودتون داره اگر شیرین دوست دارید شکر رو بیشتر بریزد ) بعد از سرد شدن چای اول آب لیمو و بعد خامه رو اضافه کرده هم بزنید . بعد توی یک کاسه استیل ریخته و به مدت چهار ساعت بذاریدش تو فریزر در این مدت هر نیم ساعت یک بار سربیتون رو هم بزنید و باز در فریزر بذارید تا سربه آماده بشه نوش جان
 

4 Kommentare:

  1. وای ی ی ی چه دلبری میکنه ، کاش الان اینجا بود ، من که دارم هلاک میشم از گرما

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. جات خالی عزیزم از گرما نگو که اینجا هم خیلی خیلی گرمهههههه

      Löschen
  2. azam in dastur sade va jaleb benazar mirese mikham emtehanesh konam faghat khameye seft az koja mitunam bekharam?

    AntwortenLöschen
  3. اره راحته عزیزم در ضمن نیازی به خامه سفت نداری از همون اشلاگ زانه استفاده کن ولی گفته باشما مثل بستنی نیستا یه بافتی بین یخ در بهشت و بستنی میشه امیدوارم خوشت بیاد عزیزم

    AntwortenLöschen